Lääkkeetön keino päästä eroon päänsärystä
Kertokaa parhaat ja nopeiten tehoavat keinonne päänsäryn taltuttamiseksi.
Kommentit (24)
Mä olen hyvä mielikuvien luomisessa ja Salaisuus-metodin käytössä. Käytän sitä myös päänsärkyyn, niin että vahvasti kuvittelen miten otan todella tehokkaan särkylääkkeen, ja sitten vakuutan itselleni, että puolessa tunnissa se alkaa tehota ja kipu menee pois. Aina toimii. Äärimmäinen plasebo-vaikutus!
Ennaltaehkäisy. Harrasta liikuntaa, varsinkin yläselän ja niskan lihaksiin vaikuttavaa kuten nyrkkeily ja uinti tai reipas sauvakävely. Venyttele. Vältä huonoja työasentoja. Opettele niskajumppa.
Päänsärkyyn on useimmiten joku syy. Se voi olla niskajumi, poskiontelotulehdus, hampaiden narskuttelu, univaje, alhainen verensokeri, nesteen puutos jne jne. Jos syy selviää ja siihen saa avun, ei särkylääkkeitä tarvita.
Päähieronta mulle paras. Lääkkeitä en silloin tarvitse lainkaan. Vettäkin kannattaa muistaa juoda tarpeeksi
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:31"]
Päänsärkyyn on useimmiten joku syy. Se voi olla niskajumi, poskiontelotulehdus, hampaiden narskuttelu, univaje, alhainen verensokeri, nesteen puutos jne jne. Jos syy selviää ja siihen saa avun, ei särkylääkkeitä tarvita.
[/quote]
Noille kaikille vaan ei oikein voi mitään. Esim. itse nukun aina huonosti joten univaje on krooninen. Stressantuneena narskuttelen hampaita, sillekään ei oikein voi mitään. Lisäksi on naisilla aika yleistä että ennen menkkoja PMS-oireissa särkee päätä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:31"]
[/quote]
Noille kaikille vaan ei oikein voi mitään. Esim. itse nukun aina huonosti joten univaje on krooninen. Stressantuneena narskuttelen hampaita, sillekään ei oikein voi mitään. Lisäksi on naisilla aika yleistä että ennen menkkoja PMS-oireissa särkee päätä.
[/quote]
Pms oireet lähetee akupunktiolla
Suolanpuute aiheuttaa myös päänsärkyä.
Eteeriset öljyt! Katso Frantsilalalta. :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:31"]
[/quote]
[/quote]
No noille molemmille ongelmillesi voit hakea lääkäristä apua. pms oireet taas juttu erikseen.
Päähieronta on pään jo särkiessä ihan pahinta! Siihen jos erehtyy, saa kyllä maata pimeessä loppupäivän pimeessä.
Päänsäryn ehkäisyssä säännöllinen pää- jalka- tai mikä tahansa siltä väliltä hieronta toimii varmaan hyvin, koska se avaa jumit ja lievittää stressiä.
Auttaako seksi? Miehillä pää särkee seksin vähyyden vuoksi
Vedä etusormilla hitaasti kulmakarvojen suuntaisesti nenästä poispäin samalla painaen. Kun löydät kohdan, josta painaminen sattuu, hiero sitä. Päänsärky kaikkoaa.
Auttaisiko seksi!!!!!!!!!!??!?!?!?!
Minulla ainakin auttaa... Tunti seksiä tekee kutaa
Uudet silmälasit.
Hieroja jos särky johtuu niskajumista.
Vierailija kirjoitti:
Vedä etusormilla hitaasti kulmakarvojen suuntaisesti nenästä poispäin samalla painaen. Kun löydät kohdan, josta painaminen sattuu, hiero sitä. Päänsärky kaikkoaa.
Siis poskipäistä? Löytyy kipeä kohta.
- ei ap, mut toinen päänsärkyinen
Nukkuminen, reipas ulkoilu niin, että niskajumit aukeaa, tee/kahvi. Tosin noi toimii vaan silloin, jos pääkivun on aiheuttanut joku noista eli väsy, jumi tai ulkoilman puute, muuhun nyt ei auta kun särkylääke, esim minulla vinojen hampaiden ja ahtaan leuan ajoittain aiheuttama päänsärky menee vaan lääkkeellä lievemmäksi.