Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hillolliset laskiaispullat tosi turhia

Vierailija
15.01.2022 |

Eivät ole oikeita laskiaispullia. Näin se vaan on. Kylässä oli pakko syödä. Ei enää ikinä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mantelimassa juuri tekee pullasta laskiaispullan.

Jep. Hillopulla on hillopulla.

Vierailija
22/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskiaispullissa on mantelimassaa, muuten ovat hillokermapullia.

T. Kokoomussika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään mantelimassaa ei minun pulliini laiteta. Se on selvä! Hyi oksennus!

Hilloa ja kermavaahtoa saa olla, se riittää.

Vierailija
24/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin Ruotsissa käytettiin mantelimassaa, köyhemmät suomalaiset korvasi nevahööd mantelimassan hillolla.

Mantelimassa on oikea alkuperäinen.

Eräs hieno kahvila Helsingissä myy pullia myös nutella-täytteellä, en tykännyt.

Vierailija
25/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksupan tekokermapullassa myös ladkiaispullan tärkein osa, mantelimassa on usein keinotekoista. Se tehdään jauhamalla aprikoosinsiemenistä.

Vierailija
26/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia avauksia.

Vierailija
27/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee, että Suomi on ja on ollut köyhä maa. Ruotsissa kaikki syövät ainoastaan mantelilaskiaspullia, mutta Suomessa moni kammoksuu niitä. Manteli on huomattavasti ylevämpi ja kalliimpi raaka-aine marjoihin verrattuna.

Vierailija
28/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilolla ja kermavahdolla täytetyt pullat herkua jos itse tehdyt. Käy mantelimassakin ,nami nami. Minä olen suora,jos kylässä olen ja pöydän antimet ei uppoa suuhuni. Kohtelijasti kieltäydyn. Mikä esti sinua kieltäytyy pakko pullasta?

Vierailija
29/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ksupan tekokermapullassa myös ladkiaispullan tärkein osa, mantelimassa on usein keinotekoista. Se tehdään jauhamalla aprikoosinsiemenistä.

Onko näin? Ilmankos kaupan mantelipullat ovat pahoja, mutta kotitekoisia ja mantelilaskiaispullia rakastan.

Vierailija
30/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne omatekoisia vai kaupan? Mielestäni kaupan laskiaispullat ovat parempia. Kotitekoisia en haluaisi syödä.

Sä et osaakaan leipoa, niin tottakai syöt kaupan pullaa.

Vierailija
31/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ajatus että kaupan laskiaisissa on säilöntä ainetta ja teko kermaa.

Voin kaikella rehellisyydellä kertoa että ainakin Fazerin laskiaisissa käytetään Valion vispikermaa, sekaan tulee sokeria mausteeksi, ei siis kermassa säilöntä ainetta lisättynä. Hillossa on säilöntäainetta, uskoisin että säilöntäaineetonta hilloa saa etsiä että löytyy, löytyykö edes mistään?

Me Fazer-leipurit teemme pullataikinan juureen, aidolla voilla leivottuna, mielestäni herkullinen pullataikina. Jos kaupassasi liikkuu valkotakkisia, ne ovat yleensä leipureita, ja kyllä, he leipovat paikan päällä hyvistä raaka aineista ja juuri sinua varten. Fazer-leipurit brändillä olevat laskiaiset siis tehdään kaupassasi, joka päivä uudet ja tuoreet. Laskiais pullia mýydään joko kylmä hyllystä tai kylmälevyn päältä huoneen lämmössä säilyvien tuotteiden seasta.Jos tuote on myynnissä kylmälevyn päällä on tuote myynnissä max 3tuntia jotta tuote pysyy varmasti kylmänä.

Ja ei,en halunnut nyt mainostaa vaan oikaista täällä liikkuvaa väärää tietoa!

Harmi että leipurin ammattia arvostetaan erittäin vähän vaikka teemmekin joka päivä kovasti töitä jotta moni saisi nauttia herkuistamme.

Vierailija
32/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne omatekoisia vai kaupan? Mielestäni kaupan laskiaispullat ovat parempia. Kotitekoisia en haluaisi syödä.

Ne oli kaupan, Prisman, ja tiedän, että ne mantelimassaversiot on superihania.

Vierailija
33/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilolla ja kermavahdolla täytetyt pullat herkua jos itse tehdyt. Käy mantelimassakin ,nami nami. Minä olen suora,jos kylässä olen ja pöydän antimet ei uppoa suuhuni. Kohtelijasti kieltäydyn. Mikä esti sinua kieltäytyy pakko pullasta?

Koskapa toinen kertoo varanneensa laskiaispullat, ja sanon että voi kun ihanaa, ja sitten pöytään kannetaan hillopullat. Kyllähän sen nyt söi, mutta ei se mikään laskiaispulla ole.

Kellähän oikeasti pokka pitäisi tuollaisessa tilanteessa sanoa että jaa tuollaisia, ei sitten…

34/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin Ruotsissa käytettiin mantelimassaa, köyhemmät suomalaiset korvasi nevahööd mantelimassan hillolla.

Minusta tuo Nutella ei sovi mihinkään.

Vierailija
35/35 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo Nutella ei sovi mihinkään.

Oi että, mä syön nytkin joka aamu lettuja nutskulla, usein myös tuulihattuja...

Ja joo, laskiaispulla on se mantelimassatäytteinen. Itsestään selvä suomenruotsalaiselle, nykyisin asun totaalisuomenkielisellä paikkakunnalla ja aina joutuu kahvilassa erikseen selittämään mitä tarkoittaa jos tilaa laskiaispullan. Ei pitäisi kysyä kummalla täytteellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi