Miksi naisilla on useammin ongelmia ihmissuhteissa?
Naiset eivät tule toimeen anoppien kanssa, exien kanssa, naiset sanovat paljon miehiä useammin sukupuolitovereistaan "en tuu toimeen sen kanssa yhtään" ja niin poispäin. Keskimäärin tuo on ihan selvä asia mielestäni.
Onko tuo käytös minkä syytä? Huomista miehensä suhteen tai miehistä ylipäätään?
Kommentit (193)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:50"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:37"]
Naisilla on enemmän ja syvempiä ihmissuhteita, ja sen seurauksena myös enemmän ristiriitoja. Tämä on ihan puhdasta matematiikkaa ja miesasiamiehillekin sen takia varmasti helppo sisäistää.
[/quote]
Bullshit. Miksi nainen on naiselle susi myös työpaikalla? Nähty ja koettu.
[/quote]
Taisin vastata jo tähän: eturistiriidat, näin tiivistettynä
[/quote]
Miksi mies tekee työnsä työpaikallaan, eikä näe vihollista toisissa miehissä?
Miksi nainen näkee vihollisia joka puolella? Vastaatko tähän? Eturistiriita? WTF?
[/quote]
Loppukaneettisi kuvaa asiaa hyvin. Ensin riidellään ja sitten vielä lähtiessä haistatellaan päälle. No miksiköhän sitä riitaa sitten tulee. Miehet eivät toimi näin, olisikohan siinä vähän syytä asiaan.
[/quote]
Miksiköhän minä en ole koskaan riidellyt työpaikoilla? Ja työpaikoillani on ollut kuitenkin enemmän naisia, kuin miehiä. Niin ja siis ole nainen. Koskaan ei olla sähisty, revitty hiuksista tai haukkuttu :D
[/quote]
Ei eturistiriitoja? Luultavasti joku älykäs mies laatinut säännöt niin selviksi, että eturistiriitoja ei pääse syntymään.
[/quote]
No nyt on pakko kysyä esimerkkejä eturistiriidoista?
[/quote]
Loma-ajat, henkiökohtaiset palkanlisät. Sairauslomat.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:22"]
En vaan voi keksiä mitään eturistiriitoja, mitä työssä voisi olla. Jokainen on tullut töihin tekemään sitä työtä, mihin on palkattu. Tietty ihmiset ovat yksilöitä, mutta en minä hirveästi jaksa pelailla mitenkään erikoisesti. Hoidan työni hyvin, joka on edesauttanut ylenemisessä ja palkankorotuksissa. Jos joku vähemmän töitä tekevä kokee asiassa olevan eturistiriitaa, niin ei se ole minun ongelmani. Jos se alkaa muodostua ongelmaksi, niin asiat keskustellaan halki.
Kyllä naiset kykenevät järjelliseen ja loogiseen keskusteluun. Harvemmin töissä ollaan missään hormoonihuuruissa riehumassa menkkapäissään. Osaamme kyllä tehdä työmme, vaikka meillä onkin kuukautiskierto :D
[/quote]
No, sitä ei aina huomaa.
[/quote]
No herra havannoija, miten nämä eturistiriidat sitten ilmenevät? Kysyn ihan sen takia, että voisin sitten yrittää bongailla näitä sinun eturistiriitatilanteita :D Olenhan vain tyhmä ja sokea naikkonen, joka ei edes ymmärrä olevansa ongelmallisessa työyhteisössä. Eikä vissiin ne muutkaan typerät naikkoset, joiden kanssa saatetaan lähteä vapaa-ajalla bilettämäänkin.
[/quote]
Kyllä minäkin käyn ´bilettämässä´ työkavereiden kanssa. Joo ja miehillä se ei muuta hierarkiaa mihinkään. Eikä siellä pyritä haalimaan omaa etua, ei osoittamaan omaa paremmuuttaan yms. mitä olen naisten kanssa huomannut.
Hohhoijaa, taas tällainen "miksi naiset ovat huonompia" -aloitus. Vielä kun olisi jotain muutakin pohjaa tälle väitteelle kuin se, että "AP sano niin". Miehethän ne ovat tilastollisesti huomattavasti useammin yksinäisiä ja syrjäytyneitä. Heille on myös paljon vaikeampaa päästä yli avioerosta, kun ei ole minkäänlaista turvaverkkoa, toisin kuin naisilla. Miten nämä tilastolliset tosiasiat puhuvat sen puolesta, että naisilla olisi enemmän ongelmia ihmissuhteissa?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:40"]
Ymmärsit täysin väärin.
[/quote]
No voisitko sitten selittää asian minulle? Miten voit puhua asiasta, josta et omien sanojesi mukaan osaa selittää mitään? Miten minä voin ymmärtää, jos edes sinä et voi asiaa ymmärtää? Kunhan vain havannoit eturistiriitoja. Joita ei ilmeisesti edes ole olemassa niin laajassa skaalassa, kuin sinä kuvittelet.
[/quote]
Niitä on tietenkin olemassa kaikissa asioissa ja ne löytyvät sisältä tutkimalla. Koska koin, ja mitä koin, miksi koin näin. Tunsinko että etujani loukataan .. jne.
Naisilla on enemmän ja syvempiä ihmissuhteita, ja sen seurauksena myös enemmän ristiriitoja. Tämä on ihan puhdasta matematiikkaa ja miesasiamiehillekin sen takia varmasti helppo sisäistää.
[/quote]
Jokaisella naisella on yksi anoppi ja jokaisella miehellä yksi appiukko. Kummassako suhteessa näkisit olven enemmän skismaa ja säksätystä? Juuri niin, naisilta ei onnistu lempeys oli sitten itse anoppi tai miniä, noin keskimäärin. Aina on säksätettävä ja haettava asemaa (miesten silmissä).
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Miksi nainen näkee vihollisia joka puolella? Vastaatko tähän? Eturistiriita? WTF?
[/quote]
Loppukaneettisi kuvaa asiaa hyvin. Ensin riidellään ja sitten vielä lähtiessä haistatellaan päälle. No miksiköhän sitä riitaa sitten tulee. Miehet eivät toimi näin, olisikohan siinä vähän syytä asiaan.
[/quote]
Miksiköhän minä en ole koskaan riidellyt työpaikoilla? Ja työpaikoillani on ollut kuitenkin enemmän naisia, kuin miehiä. Niin ja siis ole nainen. Koskaan ei olla sähisty, revitty hiuksista tai haukkuttu :D
[/quote]
Ei eturistiriitoja? Luultavasti joku älykäs mies laatinut säännöt niin selviksi, että eturistiriitoja ei pääse syntymään.
[/quote]
No nyt on pakko kysyä esimerkkejä eturistiriidoista?
[/quote]
Loma-ajat, henkiökohtaiset palkanlisät. Sairauslomat.
[/quote]
No tietenkin jokaisessa järkevässä työyhteisössä lomalista on kiertävä. Palkankorotukset eivät kuulu muille, joten miten sellaisesta edes voi muodostua eturistiriitaa? Hyvässä työyhteisössä sairaslomia on todella vähän ja nekin hoidetaan järkevästi yhtiön näkökulmasta katsottuna. Eli hommataan sijaisia, jotta muiden ei tarvitse ylikuormittua yhden sairasloman takia. Jolloin muiden ei tarvitse lähteä saikulle, kunyksi palaa takaisin.
En näe noissa mitään eturistiriitoja. Jos joku saa palkankorotuksen, niin hän on varmasti ansainnut sen. Minä tiedän, että minä ainakin olen ansainnut jokaisen palkantarkistuksen ja siitä johtuvan korotuksen, jonka olen elämässäni tehnyt. Se ei ole minun ongelmani, jos joku toinen työyhteisön jäsen ei ymmärrä tarkastuttaa palkkaansa, vaikka olisi varmati oikeutettu sellaiseen. En itse asiassa tiedä kenenkään palkkoja töissä. Ilmeisesti olemme kaikki tyytyväisiä, kun hommat hoituu :)
Ymmärsit täysin väärin.
[/quote]
No voisitko sitten selittää asian minulle? Miten voit puhua asiasta, josta et omien sanojesi mukaan osaa selittää mitään? Miten minä voin ymmärtää, jos edes sinä et voi asiaa ymmärtää? Kunhan vain havannoit eturistiriitoja. Joita ei ilmeisesti edes ole olemassa niin laajassa skaalassa, kuin sinä kuvittelet.
[/quote]
Puhuit kateellisuudesta. Tietenkin se sivuaa naisilla eturistiriitoja, mutta ei töissä! Se eturistiriita kulkee mukana aivan muualla. Se kulkee kapakoissa, tanssilattioilla, vaate-ostoksilla, ravintolassa syödessäänkin naiset arvioivat toisiansa. Liitit siis asian aivan väärään paikkaan. Itse olen tarkkaileva mies ja naiset eivät tätä yleensä huomaa itse. Tarkkailen myös työni puolesta, joten tämä on minulle aivan luonnollista.
Jos kerran sekin on miesvihaa, että joku kertoo oman miehensä huonoista puolista, niin mitä tämä ketju on muuta kuin puhdasta naisvihaa? En ymmärrä, miten jollakin voi vielä 2010-luvulla olla niin kova tarve luokitella ihmiset kahteen sukupuoleen sen sijaan, että ymmärtäisi kaikkien olevan yksilöitä.
t. nainen, joka ei ole koskaan riidellyt esim. anopin, kälyjen tai kavereiden kanssa
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nainen näkee parhaaksi tavaksi kehittyä ja säilyä sen, että mustamaalaa toista ellei sitten suoraan pure poskeen kynsiessään (yritys pilata toisen ulkonäkö eli valuutta). Mies kehittyy siten, että lisää tietotaitoaan jotta olisi kiertotietä pitkin tullen toista pätevämpi.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:35"]
Naiset eivät ole tässä ketjussa päässeet kuin yhdestä asiasta yksimielisyyteen. Osaavat kinata toistensa kanssa.
Naisethan tulevat hyvin toimeen keskenään niin kauan kun eturistiriitaa ei ole olemassa. Jos kaksi naista kilpailee samasta miehestä, niin sähinä alkaa alta aikayksikön.
Tiivistettynä siis miksi naiset eivät tule toimeen keskenään: Eturistiriidat
Miehet taas osaavat suhtautua näihin vähän leppoisammin. Ehkä rahaa meni ja nainen vaihtui, no mitä sitten.
[/quote]
Oikeasti olet tuota mieltä? Että kun kaksi miestä kilpailee samasta naisesta, niin asia otetaan leppoisesti? Voi hyvää päivää taas :D
[/quote]
Kuinka usein tätä tapahtuu ja missä? Mini-anoppi asetelma on aina taistelua pojan hyväksynnästä ja suosiosta. Sinänsä sairasta ja lapsellista.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:55"]
Ymmärsit täysin väärin.
[/quote]
[/quote]
Puhuit kateellisuudesta. Tietenkin se sivuaa naisilla eturistiriitoja, mutta ei töissä! Se eturistiriita kulkee mukana aivan muualla. Se kulkee kapakoissa, tanssilattioilla, vaate-ostoksilla, ravintolassa syödessäänkin naiset arvioivat toisiansa. Liitit siis asian aivan väärään paikkaan. Itse olen tarkkaileva mies ja naiset eivät tätä yleensä huomaa itse. Tarkkailen myös työni puolesta, joten tämä on minulle aivan luonnollista.
[/quote]
Ööh... No en vieläkään tunnista itseäni tästä. Sorry vaan. Jos joku haluaa arvostella mielessään minua sen takia, että tilaan pihvin raakana ja viereen ranskalaisia, niin siitä vain. Ei tulisi mieleenkään hymistellä ihmisille, jotka tilaavat salaatin ravintolassa. Baarissa ja jossain ohikulkukahvilassa saatan joskus mielessäni arvostella ihmisiä ja keksiä heille kuvitteellisia elämänongelmia. En tosin osaa tuotakaan tehdä kenenkään toisen ihmisen kanssa. Ja jos menen ystäväni kanssa vaateostoksille, niin tietenkin siellä arvostellaan vaatteita toisen päällä :D Mitähän siitäkin tulisi, että kysytään toiselta mielipidettä ja sitten jaa jotain epämääräistä hymistelyä vastaukseksi. Ei vaan suora vastaus, sopiiko vai ei. Enkä ole koskaan huonoja neuvoja tyttöystäviltä saanut. Miehet joskus pyörittelee silmiään ja huokailevat syvään. Aviomieheni onneksi haluaa naisensa näyttävän hyvältä ja hän tykkääkin ostella vaatteita minulle :)
Mutta ei. En koe, että ihmissuhteeni olisivat ongelmallisempia, kuin miehillä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:00"]
Naiset eivät ole tässä ketjussa päässeet kuin yhdestä asiasta yksimielisyyteen. Osaavat kinata toistensa kanssa.
Naisethan tulevat hyvin toimeen keskenään niin kauan kun eturistiriitaa ei ole olemassa. Jos kaksi naista kilpailee samasta miehestä, niin sähinä alkaa alta aikayksikön.
Miehet taas osaavat suhtautua näihin vähän leppoisammin. Ehkä rahaa meni ja nainen vaihtui, no mitä sitten.
[/quote]
Oikeasti olet tuota mieltä? Että kun kaksi miestä kilpailee samasta naisesta, niin asia otetaan leppoisesti? Voi hyvää päivää taas :D
[/quote]
Kuinka usein tätä tapahtuu ja missä? Mini-anoppi asetelma on aina taistelua pojan hyväksynnästä ja suosiosta. Sinänsä sairasta ja lapsellista.
[/quote]
Höpö höpö. Mullakin on todella kiva anoppi jonka kanssa on paljon yhteistä. Ei meillä miehestä tule ikinä mitään kiistaa, sen sijaan joskus ollaan eri mieltä lasten kasvatuksesta, kun anopin konstit on peräisin 60-luvulta. Näissäkin on koetettu kuitenkin sivistyneesti luovia.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nainen näkee parhaaksi tavaksi kehittyä ja säilyä sen, että mustamaalaa toista ellei sitten suoraan pure poskeen kynsiessään (yritys pilata toisen ulkonäkö eli valuutta). Mies kehittyy siten, että lisää tietotaitoaan jotta olisi kiertotietä pitkin tullen toista pätevämpi.
[/quote]
Saisiko saman suomeksi?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:11"]
Naisten väliset ystävyyssuhteet on usein tosi intiimejä, mikä on hyvä että huono juttu. Usein riitaa aiheuttaa naisen tapa yliajatella.
nainen 21v
[/quote]
Tarkoitit varmaan aliajatella, eli vetää mutkat suoriksi tunteella ns. aivot narikassa?
M35
Mikä tämä eturistiriitajankkaaja oikein on? Kerro esimerkkejä niistä eturistiriidoista? Miksi nainen on eturistiriitojen takia naiselle susi ? Miksi miehillä ei ole samnalaista eturistiriitaa jokaisen miehen kanssa?
[/quote]
Nainen tarvitsee miestä selviytyäkseen, mies ei naista. Puhdasta biologiaa, mies vahvempana ja viisaampaan ei koe tarvetta sairaalloiseen huomionhakuun vastakkaiselta sukupuolelta eikä koe tarvetta kilpailla muita miehiä vastaan "jotta saisi naisen". Naiset vaan luulevat, että heistä on kovakin kilpailu noin ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:11"]
Mikä tämä eturistiriitajankkaaja oikein on? Kerro esimerkkejä niistä eturistiriidoista? Miksi nainen on eturistiriitojen takia naiselle susi ? Miksi miehillä ei ole samnalaista eturistiriitaa jokaisen miehen kanssa?
[/quote]
Nainen tarvitsee miestä selviytyäkseen, mies ei naista. Puhdasta biologiaa, mies vahvempana ja viisaampaan ei koe tarvetta sairaalloiseen huomionhakuun vastakkaiselta sukupuolelta eikä koe tarvetta kilpailla muita miehiä vastaan "jotta saisi naisen". Naiset vaan luulevat, että heistä on kovakin kilpailu noin ylipäätään.
[/quote]
:D Miksi tutkimukset sitten osoittavat, että miehet masentuvat ja syrjäytyvät naisia herkemmin?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:57"]
Nainen näkee parhaaksi tavaksi kehittyä ja säilyä sen, että mustamaalaa toista ellei sitten suoraan pure poskeen kynsiessään (yritys pilata toisen ulkonäkö eli valuutta).
[/quote]
Millä planeetalla nää oikein elää :o? Minkälaisten naisten kanssa tekemisissä. Pubiruusut, rappioalkoholistit, päivätoimintakeskuksen vakioasiakkaat? Eihän nää tällaiset heitot kerro mitään naisista yleensä vaan siitä minkälaisissa piireissä syrjäytyneet miehet liikkuu.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:46"]
Hohhoijaa, taas tällainen "miksi naiset ovat huonompia" -aloitus. Vielä kun olisi jotain muutakin pohjaa tälle väitteelle kuin se, että "AP sano niin". Miehethän ne ovat tilastollisesti huomattavasti useammin yksinäisiä ja syrjäytyneitä. Heille on myös paljon vaikeampaa päästä yli avioerosta, kun ei ole minkäänlaista turvaverkkoa, toisin kuin naisilla. Miten nämä tilastolliset tosiasiat puhuvat sen puolesta, että naisilla olisi enemmän ongelmia ihmissuhteissa?
[/quote]
Pysyisitkö aiheessa? Naisetkin kärsivät miestä todennäköisemmin synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.
Liittyy yhtä paljon aiheeseen kuin sun lätinäsi.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No olisikos vaikka vävy-appi -asetelma? Jotkut isät ovat hyvin tarkkoja tyttäristään ;)
Ymmärsit täysin väärin.
[/quote]