Vanhin tytär sairastu koronaan, asuu omillaan
On pääkipua, väsymystä, yskää. Miten voisin ilahduttaa?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te passaatte aikuisia lapsianne?
Miten huolehtiminen ja välittämisen osoitus on passaamista? Yksin asuessani otin kipeenä mielelläni avun vastaan, kun ei ite voinu kauppaan lähtee.
Mutta soittele ja viestittele. Kysy tarviiko jotain kauppa-apuja tms. Käy vaikka oven takana rupattelemassa (tai parvekkeen tai ikkunan alla, jos asuu alhaalla), onnistuu turvallisesti kun molemmilla maskit ja molemmat seisoo etäämpänä ovesta ja ovi voi olla vaan raollaan. Ole läsnä etänä, joskus sairaana se pieni huomio - tunne, että joku välittää - on iso apu paranemisessa.
Ei jessus, ei tarvitse ihmetellä miksi tauti leviää kun edelleen joku luulee, että rätti naamalla estää virusten tarttumisen. Kiitos vaan kaltaisillesi taudinlevittäjille, jotka eivät ole heränneet vielä edes puhelimen olemassaoloon.
Tiesitkö että espanjantaudin aikaan tutkittiin taudin tarttumista. Silloin sairaat yskivät terveitä päin, sairailta otettiin räkää ja pistettiin terveiden nänään jne jne, ja kas vain terveet eivät saaneet tautia.
Tiesitkö että paljon ihmisiä kuoli, myös monista suomalaisista perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä taas veemäistä väkeä liikkeellä, menisitte takaisin nukkumaan kun noin kiukuttaa.
Minä veisin limsaa, mustaherukkamehutiivistettä, sipsejä, panadolia ja kurkkupastilleja. Onko hänellä koronan kotihoito-ohjeet tiedossa? Eli ei saa maata, parasetamolia särkyyn ja nestettä 2 litraa+litra per kuumeaste.
Ei saa maata? Mikä tämä tämmöinen ohje on?
Saa maata mielellään mahallaan, jos on pakko maata,, mutta keuhkot toimivat paremmin, kun istuu ryhdikkäänä. Edes puoli-istuvaan asentoon kannattaa vääntäytyä. Miksi luulet sairaalan teholla koronapotilaita makuutettavan mahallaan? Koska keuhkot toimivat paremmin, kun ei makaa selällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä taas veemäistä väkeä liikkeellä, menisitte takaisin nukkumaan kun noin kiukuttaa.
Minä veisin limsaa, mustaherukkamehutiivistettä, sipsejä, panadolia ja kurkkupastilleja. Onko hänellä koronan kotihoito-ohjeet tiedossa? Eli ei saa maata, parasetamolia särkyyn ja nestettä 2 litraa+litra per kuumeaste.
Mä juuri tuosta luin. Selitys on siinä, että keuhkot ei saa kunnolla tilaa liikkua ja hengitys vaikeutuu entisestään. Ei ole selkäpuolella tilaa ja jos on iso vatsa, niin ei ole etupuolellakaan kunnolla. tilaa. Puoli-istuva asento on parempi.
Mulla itsellä on astma ja olen huomannut, että hengityksen kannalta selinmakuun on huono mulle. Nukun aina kyljellään ja hengitys kulkee normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä kotiinkuljetuksena paketti luontaistuotekaupata jossa laadukasta c-vitamiinia, d-öljytippoja (nimenomaan öljyyn uutettuna), auringonhattua, B-vitamineja, eri makuja luomuyrttijuomia, mehuja varallisuuden mukaan, ehkä pala suklaata ja pähkinöitä. Sellainen varasto immuunipuolustuksen ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi :)
Tai kaupasta 5 kg luomuappelsiineja tai jos hänellä on vitamiinivarastot ehtymättömät, niin sitten pelkkää turhuutta. Ehkä kevyt ja juoneton äänikirja?
Ei mitään luontaistuotesuttuja!! Kenellekkään.
Joo ei niin! Puoskarilaki voimaan nyt heti ja kaikki luontaistuotteet pois kaupoista. Kaikille ihmisille pakollinen lääkitys ja appi joka vahtii että lääkkeet tulee otettua.
Appi voi hyvinkin jo ikänsä puolesta kuulua riskiryhmään. Kyllä tuon homman voisi jollekulle muulle sälyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronavirus altistaa verisuonitukoksille. Siksi on tärkeää liikkua voinnin mukaan ja liikutella raajoja, jos ei jaksa olla pystyssä.
Aina kun lapsena olin sairaana niin sai jaffaa 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huolehtiminen ja välittämisen osoitus on passaamista? Yksin asuessani otin kipeenä mielelläni avun vastaan, kun ei ite voinu kauppaan lähtee.
Mutta soittele ja viestittele. Kysy tarviiko jotain kauppa-apuja tms. Käy vaikka oven takana rupattelemassa (tai parvekkeen tai ikkunan alla, jos asuu alhaalla), onnistuu turvallisesti kun molemmilla maskit ja molemmat seisoo etäämpänä ovesta ja ovi voi olla vaan raollaan. Ole läsnä etänä, joskus sairaana se pieni huomio - tunne, että joku välittää - on iso apu paranemisessa.
Hei, tiedätkö mikä vuodenaika nyt on menossa? Ei, se ei ole kesä. Kohta se mammakin on kipeenä, kun seisoskelee kylmässä ilmassa juttelemassa. Ja ei kai kipeenäkään ole hyvä notkua avonaisen raolla olevan oven luona.
Ymmärrän, että tarkoitat hyvää. Jos vaan jaksaa, niin on kiva kuulla huolehtivan läheisen mietteitä. Nykyään vaan kun meillä lähes jokaisella on jokin älylaite, niin voi soittaa vaikka perinteisen puhelun, Whatsapp tai Skype videopuhelun (olikohan Facessa myös mahdollista?) tai viestitellä. Useimmiten sairaana ainakin itse haluan olla rauhassa.
Olen itsekin joskus aikuisen lapseni ollessa kipeenä huolehtinut vähän liikaa. Erään kerran menin hänen oven taakse pimputtelemaan, kun en ollut kuullut hänestä mitään (ei vastannut puheluihin, eikä viesteihin), enkä nähnyt mitään someaktiivisuutta muutamaan päivään (ei tyypillistä). No kovin kipeenä hän oli ja vähän kiukkuinen, kun häiritsin, mutta lopulta otti avun vastaan ja lähdin käymään kaupassa ja apteekissa hakemaan oloa helpottavia ruokia, juomia ja troppeja. Hänellä olikin juuri loppunut särkylääkkeet ja ruoka- ja juomatarvikkeet vähissä. Vettä toki tuli kraanasta, mutta eihän se pidemmän päälle maistu. Ei vaan ollut kehdannut tai jaksanut ottaa yhteyttä, kun omillaan yritti tulla toimeen. Onneksi äidinvaistoni toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Osta hänelle Wolt-krediittejä.
Kiitos tästä vinkistä! Hänel on wolt market naapurissa, niin saa sieltä vaik tilattua sitten mitä haluaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilahduttaminen ja passaaminen kaksi täysin eri asiaa. Siitä samaa mieltä, että kannattaa ensin keskustella sen tyttären kanssa.
Tuskin hän kipenä haluaa muuta kuin olla rauhassa? Edes silloin ei vanhemmat yritäsi holhota ajatelee. Lisäksi itse tunnet tytäresi ,miksi kysyt asiasta meiltä? Jotain vikaa on tyär suhde vanhempiin kun täältä kysyt asia?Miksi on vaikea puhua hänen kanssa ,kysyä mitä tarvitsee ja viet ovelle tai mikä ilahdutaa häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi myös soittaa yhdessä parvekedarudea. Tyttö parvekkeella ja äiti pihalla. Tai aloittaja voi pyytää tyttöään soittamaan säkkipilliä parvekkeellaan. Äiti voi alhaalla sitten taputtaa.
Vie tytöllesi nalle, jonka hän voi laittaa ikkunalle.
Laulakaa duettona lauluja, jotka jaatte sitten youtubeen. Niinhän kuuluu tehdä. Yksi kappale, jota suosittelen on Toivon Kärjen Uuden edessä.
Kysyy ensin mitä tarvitsee ja vie pussin oven taakse. Minulta kysyttiin kun olin sairaana että mitä tarvitsen ja sanoin etten tarvitse mitään sillä kaikkea vielä on ja siltikin tuotiin kassi oven taakse jossa oli uuniin tuupattavaa pizzaa, jaffaa, sipsejä yms.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa maata??? Siis istualtaanko pitää nukkua vai mitä tää tarkottaa?
Voi myös askarrella kylttejä, joihin kirjoittaa erilaisia tsemppilauseita. "Kyllä tästä selvitään jne". Omat kasvot voi myös printata ja liimata pahville ja heilutella sitä. Sairas sitten paranee nopeammin, kun näkee kahdet kasvot.