Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noissa vaateketjujen rintaliivikoko-oppaissa lähes aina opastetaan ottamaan saman kokoinen liiviympärys kuin mitä mitattu rintakehän ympärys?

Vierailija
15.01.2022 |

Sehän on monelle ainakin vähääkään isompirintaiselle liian väljä?

Kommentit (179)

Vierailija
61/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rinnat ovat roikkuvat melonit, kyllä sillä ulkonäöllä kanssaihmisetkin jo toivovat rintaliivien käyttöä. Navassa asti hyllyvät vailla mitään tukea. Ja huom LAADUKKAAT liivit tukevat, eivätkä purista. Rinnan alta jämäkkä ja riittävä kuppikoko, mihin kääriä rinnat. Vähän nostetta, ja pystyy jopa liikkumaan.

Vierailija
62/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska se on se oikea mitta Ihan kaiken kokoisille rinnoille. 🤷‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ole tullut tutkineeksi, mitä terveysvaikutuksia on sillä, että rintakehän ympärille laitetaan koko päiväksi kiristysside? Rintojen ryhdikkyydestä on tullut joku ihme standardi. Ja kyllä, naiset sitä luomassa itse yhtä lailla. Stringien naru pyllyvaossa ja kiristysside rintakehän ympärillä. Naisen elämää 2022...

Ei sekään terveellistä ole eikä tunnu hyvältä jos rintojen paino roikkuu olkaimien varassa, niin kuin asia on kun on liian väljä ympärystä. Tulee kipuja ja urat hartioihin. Liiveittä en pysty ainakaan itse olemaan, tukea on oltava eikä pelkästään ulkonäön vuoksi.

Ei sekään ole kovin kivaa, kun ne urat painuvat koko vartalon ympärille. Isommille kupeille on yleensä myös leveämmät ja tukevammat olkaimet.

Olen varmaan aivan väärässä niin liivikauppiaitten kuin useimpien tämän palstan mammojen mielestä, kun minusta alusvaatteet eivät saisi tuntua millään tavalla. Eivät varsinkaan olla epämukavat eikä puristaa, kiristää eikä ahdistaa.

Tämä! Minä olen todella herkkä kaikille tuntemuksille myös ja tärkeää että alusvaatteet istuu niin että ne ei häiritse elämää .vaan käytän vain alusvaatteita joita ei sinänsä tunne yllään ja se tarkoittaa että ne istuu.

Ja minun koko on tosiaan se 65E mitä nyt kovasti alapeukutetaan eikä suostuta uskomaan että jollain voi olla se sopiva koko oikeasti. Kohta pitää varmaan ottaa kuva tisseistä niin saatte arvioida asian 🤣🤣

Uskokaa nyt saatana. Ei kaikki 65E kokoiset ole missään kokoharhoissa.

Ja tuohon changeen en ota kantaa, en ole käynyt ja lukenut vain että riistävät työntekijöitä.

Tätäkin alapeukutettu.

Vaadin että alapeukuttajat nyt kertovat että MITÄ KOKOA MINUN TULISI NYT SIIS KÄYTTÄÄ? Kertokaa. Jos minä olen väärässä.

Rinnanympärys 71-72cm alta ja päältä semmonen 76-77cm ilman liivejä mitattuna.

Minä alapeukutin, koska oli ärsyttävä kommentti. Ei kukaan oo väittänyt, että olet kokoharhainen. Se on vaan ihan tosiasia, että vanity sizingia käytetään paljon. Vaikka just sulla asia ei niin olisikaan. Kyllä me kaikki uskotaan, että sun koko on sulle oikea.

Vierailija
64/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sen kokoiset että niissä on mukava olla ja kåytännössä en juuri huomaa liivejä päivän aikana. Silti ne on mukava ottaa pois kotiin tullessa. Omista mitoistani en just nyt tiedä, olen laihtunut vähän, ehkä seuraavalla ostoksella kokeilen jo numeroa tiukempaa.

-triumph 85D-

Vierailija
65/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ole tullut tutkineeksi, mitä terveysvaikutuksia on sillä, että rintakehän ympärille laitetaan koko päiväksi kiristysside? Rintojen ryhdikkyydestä on tullut joku ihme standardi. Ja kyllä, naiset sitä luomassa itse yhtä lailla. Stringien naru pyllyvaossa ja kiristysside rintakehän ympärillä. Naisen elämää 2022...

Ei sekään terveellistä ole eikä tunnu hyvältä jos rintojen paino roikkuu olkaimien varassa, niin kuin asia on kun on liian väljä ympärystä. Tulee kipuja ja urat hartioihin. Liiveittä en pysty ainakaan itse olemaan, tukea on oltava eikä pelkästään ulkonäön vuoksi.

Ei sekään ole kovin kivaa, kun ne urat painuvat koko vartalon ympärille. Isommille kupeille on yleensä myös leveämmät ja tukevammat olkaimet.

Olen varmaan aivan väärässä niin liivikauppiaitten kuin useimpien tämän palstan mammojen mielestä, kun minusta alusvaatteet eivät saisi tuntua millään tavalla. Eivät varsinkaan olla epämukavat eikä puristaa, kiristää eikä ahdistaa.

Tämä! Minä olen todella herkkä kaikille tuntemuksille myös ja tärkeää että alusvaatteet istuu niin että ne ei häiritse elämää .vaan käytän vain alusvaatteita joita ei sinänsä tunne yllään ja se tarkoittaa että ne istuu.

Ja minun koko on tosiaan se 65E mitä nyt kovasti alapeukutetaan eikä suostuta uskomaan että jollain voi olla se sopiva koko oikeasti. Kohta pitää varmaan ottaa kuva tisseistä niin saatte arvioida asian 🤣🤣

Ja tuohon changeen en ota kantaa, en ole käynyt ja lukenut vain että riistävät työntekijöitä.

Tätäkin alapeukutettu.

Vaadin että alapeukuttajat nyt kertovat että MITÄ KOKOA MINUN TULISI NYT SIIS KÄYTTÄÄ? Kertokaa. Jos minä olen väärässä.

Rinnanympärys 71-72cm alta ja päältä semmonen 76-77cm ilman liivejä mitattuna.

Minä alapeukutin, koska oli ärsyttävä kommentti. Ei kukaan oo väittänyt, että olet kokoharhainen. Se on vaan ihan tosiasia, että vanity sizingia käytetään paljon. Vaikka just sulla asia ei niin olisikaan. Kyllä me kaikki uskotaan, että sun koko on sulle oikea.

Ymmärrän! Itse en ollut kuullut tuota koko termiä saati tavannut ilmiötä käytännössä niin en oikein ymmärtänyt koko keskustelua ensin.

Vierailija
66/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sua kukaan liivikoon takia alapeukuta, vaan siksi, koska jankkaat sitä koko ajan ja väität että aina pitäisi muidenkin ottaa se todellista ympärystä noin paljon pienempi. Anna olla.

En todellakaan vaadi!

Haen vain oikeutta oikeasti 65E-kokoisille!😃

Mutta on olemassa myös oikeasti 65E kokoisia, joilla paljon isommat rinnat kuin sinulla. Eivätkä he käytä liian pieniä tai väärän kokoisia liivejä, he käyttävät vain eri valmistajan liivejä.

Nykyaikana liivikoko ei kerro enää yhtään rintojen koosta. Ennen oli selkeämpää, A-kupilla oli aina pienet rinnat ympäryksestä riippumatta, ja D-E-kuppisilla isot. Nyt D-kuppia käyttävällä voi olla 20-vuoden takainen A-kuppi, eli hyvin pienet rinnat. Hämäävää.

Vierailija
67/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina jatkopalan, jolla saa taakse lisää leveyttä. Jos ostan valmiiksi riittävän väljät, niin kupit ovat kainaloissa, ja se ei ole kaunis näky. Suurin ongelma minulla on, että olkaimet ovat liian lyhyet. Joudun aina jatkamaan ne jopa yli 10 cm per olkain. Muuten olkaimet nostavat liivit takaa lähes niskaan.

Jatketuista olkaimista tulee väkisinkin rumat, en käsitä miksi niitä ei voisi alun perin tehdä riittävän pitkiksi.

Tämä liian tiukka ympärysmitta oli yhteen aikaan joidenkin myyjien pakkomielle. Minäkin sorruin siihen, ja jouduin lopulta ostamaan kahdet jatkopalat.

Sinulla on väärä kuppikoko niissä väljemmissä.

Vierailija
68/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset monesti ostavat liivejä liian isolla ympäryksellä, koska eivät osaa mitata oikein tai eivät mittaa ollenkaan. Eri valmistajilla on erilaiset mitoitukset, esim. Changella on aivan eri mitoitus kuin useimmilla muilla.

Totta, jos käyttäisin esim. changen mitoitusta, kuppikokoni olisi 65F tai G. Mutta kuolen ne liivit päällä, henkeä ahdistaa ja päivän jälkeen on kylkiluut kipeät. Vaikka itse kuppi/rinnat istuu hyvin. Mielummin käytän ketjuliikkeiden mukavantuntuisia 75D-rintaliivejä.

En ole ostanut changesta liivejä , mutta ihmettelen että siellä olisit 65F jos muuten olet 75D. Minä olen 65E ja 75D on aivan eri planeetalta kuin minun tissit. Joten kuulostaa kyllä oudolta nuo changen koot ?

Mutta, käytän nykyään vain wonder bra ja thriumphin liivejä. Niissä olen 65E. Ja rinnanympärykseni on 71-72cm ja itse rinnat sellaiset että omalla kämmenellä saan yhden tissini ”kuppiin” eli pienet .

Ne ovat oudot, varsinkin isommissa kupeissa. Kun täällä avattiin uusi Changen liike ja mainostettiin jopa J-kupin liivejä. Minä G-kuppinen riensin suurin toivein hakemaan kerrankin sopivat liivit. Vaan kuinkas kävikään: olihan siellä J-kuppiset, mutta aivan säälittävän pikkuiset minun rinnoilleni. Tai sitten ympärysmitta olisi pitänyt olla valtava.

Ei se kuppikoko kerrokaan mitään itsessään. Se kuppikoko määräytyy sen erotuksen mukaan, mitta rintojen päältä-mitta rintojen alta. Siksi kuppi on eri kokoinen 75 cm rinnanympäryksellä kuin ”samankokoisilla rinnoilla” 85cm ympärysmitalla.

Vierailija
69/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä rintaliiviongelmat ihan luomurinnoilla vai silikoneilla?

Kuulostavat niin oudoille ongelmille.

Vierailija
70/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mitta rintojen alta 63cm. Ja ihan oikein on mitattu. Changen kokolaskuri herjaa tuosta mitasta, pitäisi kuulemma olla vähintään 65cm. Mutta minkäs teet kun ei ole. Ilmeisesti heillä koot alkaa 65, joillakin muilla valmistajilla mun koko pitäisi olla 60, joku väitti jopa 55. Mutta ei kyllä mistään löydä edes tuota 60, kun kuppi pitäisi olla G tai H. Nyt käytän sitten 65G tai F kokoa, cubukselta löytyy. H&M on yhdet 70F liivit, niissä on siinä ympäryksessä jotain silikonia tms, pysyy hyvin paikoillaan. Mutta yleensä tuo 70 on liian löysä. Joten joo, minä ainakin käytän liian isoja ympäryksiä. Ja olen kuitenkin 163cm "pitkä" eli en muuten mikään ihan lyhyt.

Vierailija
71/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on liian väljä, niin sitten on väärin mitattu. Jos rintojen alta mitattu ympärys on vaikka 75cm niin luonnollisesti silloin ostaa liivit, joissa on se 75cm ympärys.

Aina pitäisi kuitenkin sovittaa ennen ostamista. Kaikille vartaloille ei istu kaikki liivit.

Mutta miten se liivi tukee ollenkaan jos ympärys on ihan saman mittainen kuin oma rintakehä?

No eihän se rintojen alla oleva rakenne kuminauhoineen tuekkaan rintoja vaan sen tekee se Kuopiossa, jonka ostat rintojesi koon mukaan. 75A rintaliiveissä on pienempi kuppi kuin 75H liiveissä, mutta liivien ympärysmitta on sama 75 cm.

Vierailija
72/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sua kukaan liivikoon takia alapeukuta, vaan siksi, koska jankkaat sitä koko ajan ja väität että aina pitäisi muidenkin ottaa se todellista ympärystä noin paljon pienempi. Anna olla.

En todellakaan vaadi!

Mutta on olemassa myös oikeasti 65E kokoisia, joilla paljon isommat rinnat kuin sinulla. Eivätkä he käytä liian pieniä tai väärän kokoisia liivejä, he käyttävät vain eri valmistajan liivejä.

Nykyaikana liivikoko ei kerro enää yhtään rintojen koosta. Ennen oli selkeämpää, A-kupilla oli aina pienet rinnat ympäryksestä riippumatta, ja D-E-kuppisilla isot. Nyt D-kuppia käyttävällä voi olla 20-vuoden takainen A-kuppi, eli hyvin pienet rinnat. Hämäävää.

Mikään ei oikeasti ole muuttunut. Vain ymmärrys mitoista nykyään parempi.

Vierailija
73/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on liian väljä, niin sitten on väärin mitattu. Jos rintojen alta mitattu ympärys on vaikka 75cm niin luonnollisesti silloin ostaa liivit, joissa on se 75cm ympärys.

Aina pitäisi kuitenkin sovittaa ennen ostamista. Kaikille vartaloille ei istu kaikki liivit.

Mutta miten se liivi tukee ollenkaan jos ympärys on ihan saman mittainen kuin oma rintakehä?

Korjattu

No eihän se rintojen alla oleva rakenne kuminauhoineen tuekkaan rintoja vaan sen tekee se kuoppiossa, jonka ostat rintojesi koon mukaan. 75A rintaliiveissä on pienempi kuppi kuin 75H liiveissä, mutta liivien ympärysmitta on sama 75 cm.

Vierailija
74/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enää mittojani, vaan ostan silmämääräisesti.

Vierailija
75/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjattu

No eihän se rintojen alla oleva rakenne kuminauhoineen tuekkaan rintoja vaan sen tekee se kuoppiossa, jonka ostat rintojesi koon mukaan. 75A rintaliiveissä on pienempi kuppi kuin 75H liiveissä, mutta liivien ympärysmitta on sama 75 cm.

Mä voin korjata vielä 😀 *kuppiosa

Vierailija
76/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä taas? 🤔 Rinnanympärys on rinnanympärys, juuri se mitä pitääkin olla.

Vierailija
77/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mitta rintojen alta 63cm. Ja ihan oikein on mitattu. Changen kokolaskuri herjaa tuosta mitasta, pitäisi kuulemma olla vähintään 65cm. Mutta minkäs teet kun ei ole. Ilmeisesti heillä koot alkaa 65, joillakin muilla valmistajilla mun koko pitäisi olla 60, joku väitti jopa 55. Mutta ei kyllä mistään löydä edes tuota 60, kun kuppi pitäisi olla G tai H. Nyt käytän sitten 65G tai F kokoa, cubukselta löytyy. H&M on yhdet 70F liivit, niissä on siinä ympäryksessä jotain silikonia tms, pysyy hyvin paikoillaan. Mutta yleensä tuo 70 on liian löysä. Joten joo, minä ainakin käytän liian isoja ympäryksiä. Ja olen kuitenkin 163cm "pitkä" eli en muuten mikään ihan lyhyt.

Ohhoh, onko sulla pahat niska-hartiakivut, kun olet muuten pieni ja rinnat noin isot? Mä kävin pienennysleikkauksessa pienemmillä rinnoilla, koska kivut kovat eikä mitkään vaatteet istuneet päälle, kun olin pelkkää rintaa 😅

Vierailija
78/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mitta on 62 cm ja olen kyllä joskus löytänyt Changelta kokoa 60F ja 60G. En vain pitänyt kyseisistä malleista, sillä kaarituet tulivat niissä korkealle ja painoivat ikävästi kainaloon.

Nuorempana ostin usein liivejä koossa 70D vaikkei niistä varsinaisesti ollut mitään tukea, mutta ainakaan nännit eivät näkyneet vaatteiden läpi. Nykyisin käytän kotioloissa rintsikkatoppia ja ihmisten ilmoilla Cubuksen kaarituettomia koossa 65D tai E.

Vierailija
79/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on rinnanympärys 63 ja rintojen päältä about 90?

Vierailija
80/179 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vaadi!

Mikään ei oikeasti ole muuttunut. Vain ymmärrys mitoista nykyään parempi.

Miten ne nyt on muka muuttuneet? Mikä on 20 vuoden takainen A-kuppi? A-kuppi on A-kuppi ja D on D, aina ollutkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän