Paljonko teillä /pariskunta juo viiniä normi pe iltana?
Mikä on normaali arki perjantain viinin kulutus teillä? Yksi lasillinen per henkilö, yksi viinipullo puoliksi vai avataanko toinenkin? Siis ei mikään juhla tai tapahtuma tai ystäviä kylässä vaan normaali pe ilta työviikon jälkeen. Minä joisin n puoli pulloa viiniä, mies availee helposti enemmän. Paljonko on normi ja paljonko on paljon?
Kommentit (21)
Minä en juo yhtään, mies voi ottaa ehkä kaksi lasillista.
Normaali perjantain viinin kulutus meillä: 0.
Niin. Minustakin ei yhtään olisi hyvä vaihtoehto. Eli jo kaksi lasillista on paljon…
Olemme siirtyneet miedompiin, koska viini ei säily. Lasi riittäisi molemmille.
Pullo puoliksi syödessä. Joskus jää lauantain illalliselle vielä lasilliset.
Joskus juotiin pullo kaksistaan. Toista ei avattu. Nykyään poisopittu tuosta tavasta. Kärsi yöunet ja oli ikävä herätä valmiiksi nuutuneena viikonloppuun.
Emme normaalisti juo viiniä perjantaisin, mutta silloin kun juomme (tyypillisesti lauantaina tai sunnuntaina), niin puoli pulloa yhteensä riittää hyvin.
0-1 pulloa. Yleisemmin 0. Normaalisti ei mene mitään, joskus menee lasi (4 cl) konjakkia henkeä kohden, joskus pullo viiniä tai kuoharia.
Ei tippaakaan. Yksin asun ja perjantain kunniaksi join yhden ykköskaljan.
Ne ajat jolloin oli pariskunta ja piti juoda perjantaisin (ja lauantaisin) vähintään 1 pullo viiniä, että pärjää ovat onneksi ohi! Yhdessäkään suhteessa en oo ollu ettei olisi alkkomahoolin voimalla pärjätty, ja toisaalta juuri se sai aina minut lähtemään.
Ihme juttu. Pian kaksi vuotta ilman miesystävää ja viiniä!
Meillä juodaan parikin viinipulloa tyhjäksi. Ei lapsia ja keskieurooppalaiset tavat. Sit kun on vähän viiniä alla niin kivaa on!
Ei yhtään? Mitä alkoholisteja te olette?
Viinin lipittäminen loppui samaan aikaan kuin parisuhdekin. Onko viini se liima, joka pitää pariskuntia yhdessä, niin kauan kuin pitää?
Kaksi pulloa ostettiin eli 1.5 litraa yhteensä, kuivaa valkkaria. Toisesta pullosta puolet jäljellä.
Mies otti kaksi lasillista ja minä vähän enemmän.
Olenko tiukkapipo kun mielestä kaksi lasia per hlö per ilta on tarpeeksi ? Pitääkö toiselle sallia ”rentoutus”? Jos siitä ei muuten ole suhteelle haittaa?
Itsellänikin oli vuosikymmen tapana juoda alkoholia joka viikonloppu, vähintään yksi viinipullo. Pääasiassa siis meni tuo yksi viinipullo per viikonloppu. Viikolla en pääasiassa juonut ollenkaan. Jossain vaiheessa alkoi kuitenkin järki soida vaikkei tuo vielä ylitä naisen kohtalaista riskiä (7 annosta viikossa).
Tuo kohtalainen riski kuulostaa kuitenkin jo sen verran pahalta etten halunnut enää yltää lähellekään sitä, joten lopetin ostamasta viiniä jokaiselle viikonlopuille. Nykyään juon max. kahtena vkloppuan per kk ja ostan ainoastaan puolikkaita pulloja. Alkossani on onneksi hyvä valikoima näille puolikkaille pulloille.
Paljon parempi näin ja näkyy myös painossa. Minulla kun viinin nautiskelu nostattaa myös ruokahalua...
Vierailija kirjoitti:
Viinin lipittäminen loppui samaan aikaan kuin parisuhdekin. Onko viini se liima, joka pitää pariskuntia yhdessä, niin kauan kuin pitää?
Ei ole, ainoa ero normaaleihin iltoihin, että kummallakin viinilasi edessä, kun touhuamme omia juttujamme yleensä eri huoneissa
Joskus pullo puoliksi, ei lähellekkään joka viikko ehkä kerran kuussa keskimäärin. Mies saattaa juoda 2-3 olutta silloin tällöin.
Miten saisi sellaisen rennon suhtautumisen viiniin - ei varmaan muualla Euroopassa pohdita viinin vaaroja??
Ei yhtään. Ei tykätä viinistä. Minä juon pari siideriä vuodessa. Mies ehkä oluen kerran viikkoon.
Ei yhtään.