Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa ainainen pimeys

Vierailija
15.01.2022 |

.Mitä pitäisi ajatella naapureista, jotka eivät näin talviaikaan pimeällä pidä yhtään ylimääräisiä valoja päällä?

Omakotitalo siis maaseudulla. Vanhemmat ja kolme lasta. Lapset 10-15v.

Ohikulkiessani aina ihmettelen asiaa. Valo max yhdessä huoneessa eikä minkäänlaisia ulkovaloja.

Onko se jotain sähkön säästämistä vai mitä? Miten pystyy elämään pimeydessä?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

remmittäminen ei näy pimeässä

Vierailija
2/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä! Eikö sinua yhtään nolota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla elämäntapaintiaaneja eli hipahtavia. Tai sitten tiukka taloudellinen tilanne perheessä ja säästävät kaikessa missä pystyvät.

Sinuna jatkaisin tilanteen seuraamista ja jos jommankumman vanhemmista tapaisin jossakin saattaisin asiasta jopa kysyä aivan suoraan tyyliin: "Onko teidän perheellä kaikki hyvin. Olen ohikulkiessani huomannut, että jostain syystä teillä ei ole koskaan valoja kunnolla päällä vaikka kotona olettekin. Olen hieman huolissani teistä tämän takia."

Vierailija
4/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla elämäntapaintiaaneja eli hipahtavia. Tai sitten tiukka taloudellinen tilanne perheessä ja säästävät kaikessa missä pystyvät.

Sinuna jatkaisin tilanteen seuraamista ja jos jommankumman vanhemmista tapaisin jossakin saattaisin asiasta jopa kysyä aivan suoraan tyyliin: "Onko teidän perheellä kaikki hyvin. Olen ohikulkiessani huomannut, että jostain syystä teillä ei ole koskaan valoja kunnolla päällä vaikka kotona olettekin. Olen hieman huolissani teistä tämän takia."

Tosissasiko sanot jotain tuollaista ap:lle? Ottaa vielä tosissaan, kyylä kun on.

Vierailija
5/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V1tt_ako se sulle kuuluu!

Vierailija
6/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insestiä harrastavat ihan normaalia landella.

trv. Vihreiden puoluetoimisto

Vierailija
7/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa. Oletko aivan varma että ei ole muita valoja päällä? Jos heillä on esimerkiksi valoa läpäisemättömät pimennysverhot vedettynä ikkunan eteen, ei silloin tietenkään valoa kajasta ulospäinkään.

Vierailija
8/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosissasiko sanot jotain tuollaista ap:lle? Ottaa vielä tosissaan, kyylä kun on.

Miksi en sanoisi, ihan asiallinen kommenttihan tuo oli. Eikä AP mikään kyylä ole, todennäköisesti hän on joko aidosti huolissaan tai sitten tylsistynyt kun on aikaa seurata muiden elämää.

Vierailija
9/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jokaisessa huoneessa liiketunnistin, joka sammuttaa valot mikäli liikettä ei ole havaittu 5 minuuttiin. En näe syytä valaista asuntoani naapurille.

Vierailija
10/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yksin kotona, en pidä juuri yhtään valoa päällä. Iäkäs äitini myös tykkää olla pimeässä, siksi silläkin melko olemattomat sähkölaskut. Ja joskus meilläkin lapset koulun jälkeen kavereilla ja itse nukun yövuorojen välissä, siksi pimeänä tämä omakotitalo keskellä päivää.

Vierailija
11/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa voi myös olla toinen puoli, joka ei kadulle päin näy. Siellä voi olla valot.

Vierailija
12/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan valot päälle vain kun tulen alasti suihkusta.

Vierailija
13/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit tykkää kotona olessaan lojua kännykällä/pelikoneella pimeässä huoneessa. Sammuttavat valon heti, jos sen käy päälle laittamassa. Yhden lapsen huone ei näy tielle päin. Hämärässä on viihtyisämpää. (Eikä kaikki sotkut näy, vähentää siivouksen tarvetta) Pikkuvalot ei näy ulos. Arkisin herätään aikaisin, silloin valot, kun lähdetään kotoa, valot sammutetaan. Iltaisin mennään ajoissa nukkumaan, ja jos makkarissa vielä valvotaan, ei ne valot näy tielle. Ulkovaloja käytetään vain silloin, kun ulkona ollaan. Pihalla arvokastakin tavaraa, niin ei kaikkien ohikulkijoiden tarvitse niitä suoraan nähdä.

Terveisin yksi joiden kotona ei aina valot loista

Vierailija
14/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö on niin kallista nykyään ryöstöhinnoitellut siirron takia, että meillä ei pala ulkovalot, jos ei olla pihalla. Eikä meillä pala valot sisällä sellaisissa huoneissa, joissa ei oleskella. Pienistä puroista syntyy suuri virta.

Vierailija
15/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit tykkää kotona olessaan lojua kännykällä/pelikoneella pimeässä huoneessa. Sammuttavat valon heti, jos sen käy päälle laittamassa. Yhden lapsen huone ei näy tielle päin. Hämärässä on viihtyisämpää. (Eikä kaikki sotkut näy, vähentää siivouksen tarvetta) Pikkuvalot ei näy ulos. Arkisin herätään aikaisin, silloin valot, kun lähdetään kotoa, valot sammutetaan. Iltaisin mennään ajoissa nukkumaan, ja jos makkarissa vielä valvotaan, ei ne valot näy tielle. Ulkovaloja käytetään vain silloin, kun ulkona ollaan. Pihalla arvokastakin tavaraa, niin ei kaikkien ohikulkijoiden tarvitse niitä suoraan nähdä.

Terveisin yksi joiden kotona ei aina valot loista

Ruudun valon on todettu riittävän teineille. Lisänä pimennysverhot niin teinien huoneet näyttävät pimeiltä.

Vierailija
16/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valoherkkä autisti.

Vierailija
17/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
18/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmavalot ei näy ulospäin. 

Vierailija
19/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet seko. Mun ystäväni vuokraisäntä ihmetteli tätä samaa asiaa ja huomautti perheelle sälekaihtimien liiallisesta käytöstä. Oli kuulemma outoa ja ikävää kun ei voinut stalkata perheen elämää. Sairaita kyyliä!

Vierailija
20/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pystyy ja ihanaa on!

t. alasti elävä perhe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme