Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa ainainen pimeys

Vierailija
15.01.2022 |

.Mitä pitäisi ajatella naapureista, jotka eivät näin talviaikaan pimeällä pidä yhtään ylimääräisiä valoja päällä?

Omakotitalo siis maaseudulla. Vanhemmat ja kolme lasta. Lapset 10-15v.

Ohikulkiessani aina ihmettelen asiaa. Valo max yhdessä huoneessa eikä minkäänlaisia ulkovaloja.

Onko se jotain sähkön säästämistä vai mitä? Miten pystyy elämään pimeydessä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet seko. Mun ystäväni vuokraisäntä ihmetteli tätä samaa asiaa ja huomautti perheelle sälekaihtimien liiallisesta käytöstä. Oli kuulemma outoa ja ikävää kun ei voinut stalkata perheen elämää. Sairaita kyyliä!

Sairas vuokraisäntä.

Vierailija
22/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankinelämä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIna näitä muka tuttavien elämää ihmettelevien provohan tämäkin avaus taas oli.

Vierailija
24/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me säästetään energiaa eikä pidetä turhia valoja ollenkaan. Harvoin on kattolamput päällä vaan tiskitason valot yleensä, vessassa toki kun käydään laitetaan valot ja muuten ollaan päivän valossa tai telkkujen valossa. Pimeältä voi vaikuttaa mutta ei sitä todella ole.

Vierailija
25/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on omakotitalossa makuuhuoneet kadulle päin ja keittiö ja olkkari metsään päin. Talo näyttää yleensä kadulle pimeältä, kun valot on päällä vain huoneissa, joissa oleskellaan.

Vierailija
26/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hieno, suuri ja korkealla sijaitseva tontti, jossa vähän myös metsää, kun naapureilla on pienet pihat täyteen ahdettuina. Nautimme suuresta pihasta pimeänä.  Se on luksuksemme valosaasteeen ympäröimänä. Katselemme mielellämme tähtiä, fasaaneja, rusakoita ja kauempana loistavaa naapureiden valaistusta.  Valot syttyvät liiketunnistimella, jos joku tulee tietä pitkin pihaamme. Tai jos itse tarvitsemme valoa pihalla, niin sytytämme. Olen opettanut lapsille, että ylimääräiset valot on sammutettava ympäristösyistä, ei vain rahan vuoksi. Ei pidä kuluttaa enemmän kuin on tarvetta.

Vierailija
27/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme talviunilla, ah!

Vierailija
28/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parempaa tekemistä kuin kyylätä naapuria?

Vierailija
29/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet seko. Mun ystäväni vuokraisäntä ihmetteli tätä samaa asiaa ja huomautti perheelle sälekaihtimien liiallisesta käytöstä. Oli kuulemma outoa ja ikävää kun ei voinut stalkata perheen elämää. Sairaita kyyliä!

Tämä ei ole provo vaan ihan oikea helsinkiläinen vuokraisäntä. Sääliksi käy perhettä.

Vierailija
30/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kyylä kirjoitti:

Sinulla ei ole :( Hanki oma elämä!

Vierailija
31/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insestiä harrastavat ihan normaalia landella.

trv. Vihreiden puoluetoimisto

Ja siellä kymmenien sukupolvien serkusavioliittojen, pyytämättä tullut tuotos. Se lienee parempaa insestiä.

Vierailija
32/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastikaan tuhlaa energiaa valoon, joten ehkä repesin aloitukselle. Voisin olla minä!

T: Pimeä naapuri

Vierailija
33/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä tapana kyylätä naapuria!

Vierailija
34/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mind your own bizzzzz!

Vierailija
35/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä tapana kyylätä naapuria!

Nimimerkkisi oli kyylä..?

Vierailija
36/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti sokea vampyyriperhe

Vierailija
37/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valot loista meidänkään ikkunoista. En pidä kirkkaasta valaistuksesta, vielä vähemmän ap:n kaltaisten kyylien vuoksi. Valo on meillä päällä siellä missä sitä tarvitaan, silloin kun sitä tarvitaan.

Vierailija
38/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hieno, suuri ja korkealla sijaitseva tontti, jossa vähän myös metsää, kun naapureilla on pienet pihat täyteen ahdettuina. Nautimme suuresta pihasta pimeänä.  Se on luksuksemme valosaasteeen ympäröimänä. Katselemme mielellämme tähtiä, fasaaneja, rusakoita ja kauempana loistavaa naapureiden valaistusta.  Valot syttyvät liiketunnistimella, jos joku tulee tietä pitkin pihaamme. Tai jos itse tarvitsemme valoa pihalla, niin sytytämme. Olen opettanut lapsille, että ylimääräiset valot on sammutettava ympäristösyistä, ei vain rahan vuoksi. Ei pidä kuluttaa enemmän kuin on tarvetta.

Suomen kaunein koti -fantasia.

Vierailija
39/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö painaa taloomme pimeän seppeleen,

jotta et meitä näkisi.... 🎶

Vierailija
40/45 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleilen usein täysin alasti, joten pidän sälekaihtimet kiinni. Olen kyllästynyt koirankusettajien ja isäntien kyyläilyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi