Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa teinit pesemään kädet

Kakkakahvat
15.01.2022 |

Puolisollani on 3 teini-ikäistä lasta jotka ovat meillä osan ajasta. Minua inhottaa, kun he eivät pese käsiä vessakäynnin jälkeen. Olen sanonut, olen laittanut viestin, olen laputtanut vessan oven mutta ei auta. Jos asiasta sanoo, on vastaus ”joo joo”, mutta seuraavalla kerralla vessasta tullaan taas pesemättömin käsin.

Normaalistihan käsienpesu on rutiini, jota ei sen kummemmin edes ajattele. En ainakaan itse mitenkään pinnistele muistamaan, että nytpä pesen kädet vaan se on itsestäänselvyys ja pesemättömin käsin ei kävisi mielessäkään lähteä pois vessasta.

Oksettaa kun niillä kakkakäsillä sitten lähmitään jääkaappia ja syödään leikkeleitä suoraan paketista.

Olen yrittänyt vedota järkeen. Selittänyt että kukaan muukaan ei halua heidän paskaansa syödä. Olen yrittänyt vedota siihen, että tuo tapa täytyy opetella, koska eivät voi koulussa tai kaverin luonakaan olla niin välinpitämättömiä että jättävät bakteerit pesemättä.

Ei mene mikään perille. Mitä tekisin?

Teinien vanhemmalle olen sanonut. Hän ei ole niin tarkka eikä kiinnitä huomiota asiaan. Minä kuulen jokaisen vessan vedon ja sen kun ovi aukeaa heti eikä hanan ääntä kuulu. Olkoon teidän mielestä sairasta kyttäämistä, mutta kyllä kuuluu hyviin tapoihin ja aivan perusasioihin että kädet pestään AINA.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulostaisin jonkun aiheeseen liittyvän meemi kuvan vessan seinään.

Vierailija
2/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisille on jo vaikeampi opettaa :/

Ehkä joku kielto mennä jääkaapille..?

Tai jos itse ihan ronskisti vessakäynnin jälkeen jotenkin mainostaisit käyneesi kakkosella ja lääppisit esim. heidän limupullojaan?

Joskus on otettavat samat keinot käyttöön kuin heillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisille on jo vaikeampi opettaa :/

Ehkä joku kielto mennä jääkaapille..?

Tai jos itse ihan ronskisti vessakäynnin jälkeen jotenkin mainostaisit käyneesi kakkosella ja lääppisit esim. heidän limupullojaan?

Joskus on otettavat samat keinot käyttöön kuin heillä :)

Hieroisin omia kämmeniä alaposkien välissä ja veisin teinien nenien eteen. Kysyisin onko nälkä, teenkö ruokaa?

Vierailija
4/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne teinitkin pyyhi paperilla.

Taas vouhkataan.

Vierailija
5/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei käytä paperia pyyhintään.

Siksi kakkakädet pitää pestä, luulee ettei muutkaan käytä paperia?

Vierailija
6/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Vierailija
7/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessanpöntön likaisin osa on se nuppi. Joka pentu painaa sitä eli käsiin tulee paskaa, halusi tai ei.

Vierailija
8/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan omieni kohdalla aina huomauttanut jos on jäänyt kädet pesemättä ja sitten oikeasti patistanut takaisin käsien pesulle. Napinaa on kuulunut, mutta nykyään pesevät hyvin.

Voit yössä koota teinit puhutteluun ja tehdä selväksi, että käsiä pesemättä vessasta ei tulla ulos saati mennä jääkaapille. Ja mies mukaan tuohon.

Vierailija
9/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaan omieni kohdalla aina huomauttanut jos on jäänyt kädet pesemättä ja sitten oikeasti patistanut takaisin käsien pesulle. Napinaa on kuulunut, mutta nykyään pesevät hyvin.

Voit yössä koota teinit puhutteluun ja tehdä selväksi, että käsiä pesemättä vessasta ei tulla ulos saati mennä jääkaapille. Ja mies mukaan tuohon.

yössä = myös

Vierailija
10/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Olen. Miksi kysyt?

Vierailija
11/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yössä = myös

Nämä ovat niin surkuhupaisia😄

Vierailija
12/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi vaikka rangaistus jos jää käsien pesemättömyydestä kiinni?

Vierailija
13/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästäis noita kotiini. Miksi sinä päästät?

Vierailija
14/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä käy kavereita teillä niin uhkaa kertoa niille. Sanot, että kysytäämpä kavereilta mitä mieltä ne on siitä ettei käsiä pestä ja sitten kosketellaan samoja asioita.

Luulis häpeänpelon säikäyttävän pesemään.

Vierailija
15/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan olleeni itse tuollainen teini. Tai en ihan teini, olin kuudennella luokalla kun tapani muuttuivat. Ja mikä ne muutti? Eivät vanhemmat, vaan toinen teini. Koulun vessassa kuulin erään toisen oppilaan kerran sanovan, miten hän ei sitten ollenkaan käsitä miten joku ei viitsi pestä käsiään vessassa käynnin jälkeen.

Siitä lähtien olen ihan joka kerta pessyt käteni.

Vierailija
16/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkakahva kirjoitti:

Vessanpöntön likaisin osa on se nuppi. Joka pentu painaa sitä eli käsiin tulee paskaa, halusi tai ei.

Käytättekö siihen sitä samaa kättä? Mä käytän eri kättä.

Vierailija
17/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pesivät kyllä kätensä mutta jättivät pöntön hirvittävään kuntoon. Kun ei koulussakaan kiusata niin uhkasin levittää kaikki kuvien kera koululla ja keksiä liikanimet p*ska- etuliitteellä höystettynä.

Nyt siivoavat jälkensä.

Ja toi yössä juttuhan olis oikeestaan mahtava. Herätät yöllä valistamaan käsienpesusta ja uhkast jatkaa joka yö sulkeisia, niin kauan että oppivat.

Vierailija
18/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Olen. Miksi kysyt?

Miksi mielestäsi käsien pesu vessakäynnin jälkeen ei ole tarpeellista?

Oletko koskaan kuullut sellaista asiaa, että käsien kautta levitämme mikrobeja kaikkialle minne kosketamme? Esim. vaikkapa noro tms. taudin aiheuttajat leviävät kakkaisten käsien kautta. Ja vaikka käsissä ei olisi näkyvää kakkaa, niin ei ne silti puhtaat ole.

Vierailija
19/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää ja ällöttävää huomata tästä keskustelusta että osa aikuisistakaan ei välitä pestä käsiään. En söisi teidän tekemiä ruokia. Missä olette töissä ja tietävätkö työkaverit että saavat teidän alapääeritteitä esim. ovenkahvoista? Nam!

Vierailija
20/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nyt niin, että kyttäsin kun teini meni vessaan, odotin että tuli pois ja oli suunnistamassa jääkaappia kohti. Katsoin murhaavalla katseella ja komensin takaisin vessaan ja sanoin että ei vaan voi mennä pesemättömin käsin koskemaan mihinkään ruokaan. Tai edes kahvaan. Yök.