Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle äiti oikeastaan bussissa puhut?

Vierailija
11.05.2015 |

Tämä on kai alusta mihin saa näinkin mitättömän asian suoltaa. Äidit/mammat/maatuskat, kun matkaatte lastenne kanssa julkisissa liikennevälineissä, pakkoko se on esittää isoon ääneen kanssamatkustajille parempaa äitiä kuin olette? Puhutaan lapselle korostetun selkeästi artikuloiden maat ja taivaat maaaailman kärsivällisimmin selventäen. Kuule. Tuo teatteri näkyy ja kuuluu päällepäin niin selvästi. Älä jaksa, vaan riität bussissa ihan sellaisena kuin olet - meille kanssamatkustajillekin. Jos tuo kasvatusteatteri kumminkin sulla käynnistyy, niin laita volume kumminkin pienemmälle. Kiitti ja moi!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D
Jos lapsella on raivarin esiasteita havaittavissa ja äiti yrittää saada lapsen mielenkiintoa pidettyä yllä?

Vierailija
2/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana jutella lapsille paljon, samalla lapsi keskittyy esim. katsomaan maisemia eikä kyllästy niin helposti. Käytetään julkisia paljon muttei kaupunkialueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti puhut pussiin, pussissa puhuuko muille vai kohteelle, vaiko muille pussiin.

Vierailija
4/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta pieni mielensäpahoittaja! Minä mamma-maatuska, puhun lapselleni julkisissa kulkuvälineissä sekä kaupassa, ihan vaan siksi, että lapsi ei saa hepulia teidän kanssa matkustajien /shoppaajien iloksi. Kiinnitän lapsen huomion milloin mihinkin, joka vähentää huomattavasti raivareiden ilmaantumista. Pidä sä vaan ne ipadin luurit korvissa, niin et saastuta kuuloaistiasi.

Vierailija
5/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa imettää julkisilla paikoilla. Ei saa puhua lapsille julkisilla paikoilla. Kauppaankaan ei ole suotavaa tuoda lapsia. Eikä ravintoloihin varsinkaan. Aina on joku, joka pahoittaa mielensä. Taitavat olla niitä elämäänsä katkeroituneita lapsettomia.

Vierailija
6/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:34"]

Ei saa imettää julkisilla paikoilla. Ei saa puhua lapsille julkisilla paikoilla. Kauppaankaan ei ole suotavaa tuoda lapsia. Eikä ravintoloihin varsinkaan. Aina on joku, joka pahoittaa mielensä. Taitavat olla niitä elämäänsä katkeroituneita lapsettomia.

[/quote]

öö en ole. On lapsia ja olen imettänytkin julkisesti. Puhetta maailmaan mahtuu, mutta se äänekäs mammateatteri herättää tuskallista myötähäpeää. Ap.

Vierailija
7/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:34"]Ei saa imettää julkisilla paikoilla. Ei saa puhua lapsille julkisilla paikoilla. Kauppaankaan ei ole suotavaa tuoda lapsia. Eikä ravintoloihin varsinkaan. Aina on joku, joka pahoittaa mielensä. Taitavat olla niitä elämäänsä katkeroituneita lapsettomia.
[/quote]

Oikeastaan mamma-maatuskat voisi kaivaa itselleen ja pilteilleen kuopan ja pysyä siellä ettei kukaan pahoita mieltään väärästä äänensävystä, vääristä puheenaiheista, väärästä ihonvilautuskohdasta tai väärästä mistä vaan.

Vierailija
8/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D sulla ei ilmeisesti oo lapsia?

Mä ainakin koitan puhua lapselleni bussissa selkeästi ja rauhallisesti, koska se on meillä sellasta "riskialuetta" :D eli sitä kauhulla odottaa milloin kärsivällisyys lapsella loppuu ja huuto räjähtää. Ja ihan muulloinkin lapsille puhutaan selkeästi ja artikuloiden usein, bussissa siihen on hyvin aikaa.
Sen nyt jotenkuten ymmärrän jos huuto häiritsee, mutta että tämäkin? Mitenköhän ois sit hyvä :D kerran yks mummo katto hyvin nyrpeänä ja osoitti korvaansa merkitsevästi, kun yksivuotiaani nauroi bussissa. Ei edes mitenkään kovaa tai riehuen, nauroi vaan ääneen. Sillon viimeistään tajusin olla välittämättä siitä mitä ihmiset katsoo pahalla. Ne katsoo kaikkea lapseen liittyvää pahalla. Ollaanhan Suomessa.

Vierailija
9/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kovin pahoillani jos puhun mielestäsi liiaksi artikuloiden ja selvästi. Tykkään jutustella lapseni kanssa (ja samalla saan pidettyä hänet tyytyväisenä, ettei ala häiriköidä kanssamatkustajia) jolla on kuullun ymmärtämisessä häikkää. Jos haluan, että hän ymmärtää kaiken, puhun selvästi ja hitaasti.

Vierailija
10/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhunut lapselleni siitä asti, kun hän on ollut vauva. En minä juttele tai ole juttelematta bussissa sinun takiasi, jotain rajaa nyt itsekeskeisyydelle.
P.s. kokeilisit sinäkin.
Nimim. tänään juttelin lapseni lanssa bussissa ja kuuntelin kun saman ikäinen lapsi huusi naama punaisena ja mamma näpytteli puhelinta (varmaan palstaili).

Vierailija
11/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista en ole huomannut. Mutta junassa on paljon "tärkeitä" ihmisiä usein. Työasiat on kerrottava niin isoon ääneen, että koko vaunu varmasti kuulee. Kuka heille kertoisi, että ketään ei heidän työnsä kiinnosta, ehkäpä jollain, joka osaa olla hiljaa, on vielä tärkeämpi työ. 

Vierailija
12/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on naurattanut joskus tämä sama. Ehkä liikakin kotonaoleminen saa hermostumaan julkisissa paikoissa?

Vierailija
13/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaks lapset hepuleita kulkuvälineissä? Onks ne nälässä? Onks niitten äidit esiintymishaluisia? Somppuvauvat ei vingu!!!

Vierailija
14/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun aina kun oon jossai lapsenkanssa... Välillä se on enempi itelle jutelua mutta toisinaan myös lapselle. Puhun siis kotonakin yksin, koska olen kova hölöttämään

Vierailija
15/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa. Mutta en mä nyt mitään ihmeellisiä puhu :D turhanpäiväsiä "tossa meni talo" "joo o, nyt kyllä ramasee" jne

Vierailija
16/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 18:43"]

Tuollaista en ole huomannut. Mutta junassa on paljon "tärkeitä" ihmisiä usein. Työasiat on kerrottava niin isoon ääneen, että koko vaunu varmasti kuulee. Kuka heille kertoisi, että ketään ei heidän työnsä kiinnosta, ehkäpä jollain, joka osaa olla hiljaa, on vielä tärkeämpi työ. 

[/quote]

Hyvä huomio. Tärkeily ei rajoitu äiteihin!

Täällä halutaan käsittää aloitukseni väärin tai sitten ette ole tällaisia tavanneet. Lucky you! Ymmärrän kyllä, että lapselle puhutaan (teen sitä jopa itse ;)), mutta se yliesittäminen... Ap

Vierailija
17/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sinä sohasit hiukan kiusalliseen kohtaan. Ei kukaan myönnä teatraalisuuttaan monessa muussakaan julkisessa aktissa.

Vierailija
18/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itseasiassa ole ikinä ollut julkisissa sellasen yliesittäjän kanssa. Sitä odotellessa :p 15

Vierailija
19/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa. Se on ärsyttävää, joten kuljen aina julkisissa kuulokkeet päässä.

Vierailija
20/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero on siinä normaalissa tavassa jutella lapselle ja teatterissa? En ole äiti, mutta kyllä vauvoille jutellessa tulee yliartikuloitua luonnostaan, kai siksi että vauvat eivät ymmärrä puhetta kovin hyvin joten tutut sanat kannattaa lausua selkeästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän