Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (83)

Vierailija

Pieleen on menneet laskarit jo niin monta kertaa, ettei vakuuta viimeisinkään. Tulevaa on tietysti vaikea ennustaa, mutta silloin voisi esittää asiansa esimerkiksi tyyliin "saattaa olla", "ehkä", "varmuudella ei voi sanoa" ja niin edelleen.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin 80% suomalaisista tekee kaikkensa sen eteen ettei saa tartuntaa ja lukittautuu vaikka kotiinsa jos se ei muuten onnistu.
Tämä oli mun suunnitelma. Onko se muka kaikilla muillakin? Tai no en ihan aio kotiin lukittautua. Ajattelin käydä välillä ffp2-maski päässä ruokakaupassa.

On se ainakin oman tuttavapiirin otannan mukaan. Itseasiassa reilusti enemmänkin kuin 80% jättää tartunnan väliin tälläkin kierroksella.

Vaikuttaa siltä ettei suomalaiset ole edelleenkään erityisemmän kiinnostuneita tästä hallituksen ajamasta laumasuoja-strategiasta.

Minä vähän ihmettelinkin kun Prismassa oli viime viikolla kaikki suuret vessapaperipakkaukset loppu. Mutta tästä se sitten johtui. 

• ylös 17
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

"THL:n asiantuntijat ovat toistuvasti korostaneet, että koronatorjuntatyö pitäisi keskittää vakavien tautitapausten ja kuolemien estämiseen.

THL viittaa Norjan kansanterveyslaitoksen arvioon, jonka mukaan omikron-tartunnan saaneilla riski sairaalaan joutumiselle on 70–80 prosenttia alhaisempi kuin delta-muunnokseen sairastuneilla.

– Tässä todennäköisesti auttaa se, että omikron-muunnoksen kohdalla hoitojaksot ovat jonkin verran lyhempiä, Vänskä sanoo."

– Tartuntojen leviäminen, mistä nyt puhutaan, on jo nähty asia. Ja se, että tartunnat leviävät myös rokotettujen keskuudessa, on havaittu asia. Se kuvastaa, miten suuri osa kansasta on alttiina. Omikronilla näyttäisi olevan vielä nopea levittämiskyky. Jos joulukuun alussa puhuttiin 1 000–2 000 tapauksesta, nyt on oltu lähempänä 10 000 tapausta ja tiedetään, että on paljon tapauksia, joita ei ole rekisteröity."

Pian kaikilla on ollut se jo.

• ylös 14
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Uskotte kuitenkin Thl:n propagandan siitä, että korona ei tartu kouluissa?

Ei sitä missään muuallakaan länsimaissa uskota. Tegnellkin joutui myöntämään asian jo viime keväänä. Saisi Salminen päivittää laumasuojakaveriltaan asiat ajantasalle meilläkin.

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikai näitä arvioita enää kukaan usko? Luulis ettei kohta itsekään ne tekijät. Olen päättänyt seurata tilannetta vain välillä sivusilmällä muutenkin. Hirveää sähläystä sähläyksen perään, kaikki eri mieltä, pelottelua ja muuta jota en jaksa kuunnella. Mielummin seuraan maailmalta koronauutisia. Kuten mitä on saatu oikeasti selville, perustuen tieteeseen tai tilastoihin. Näitä aika vähän Suomen medioissa käsitellään. Sanon vaan, että ihmiset tulevat vielä tyrmistymään siitä mihin lähtivät mukaan.

Joo toki. Ihana tunne, kun kokee olevansa viisaampi kuin asiantuntijat. Ja olevansa kouluttamattomana asiantuntijoita paremmin perillä tutkimuksista.

Loppulauseena vielä: "Sanon vaan, että ihmiset tulevat vielä tyrmistymään siitä mihin lähtivät mukaa."

Nolo!

• ylös 17
  • alas 17
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rokotettujen onhelma, en tunne yhtään rokottamatonta joka olisi sairastunut, rokotettuja kyllä.

Tunnen 7 rokottamatonta ja 4 rokotettua, jotka sairastuneet.
2 rokottamattomalla oli pahimmat oireet.

• ylös 20
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on pahvi? Tämä koronan muunnos tulee nyt täysin väistämättä menemään läpi suurimman osan väestöstä täysin riippumatta siitä, mitä sekopäisiä rajoitustoimia koitetaan tehdä. Niillä rajoitustoimilla voisi vain pitkittää kärsimystä, mutta mitään se ei auta.

Hyvä, että tästä joskus päästään eroon.

• ylös 17
  • alas 15
Vierailija

Ketjusta taas opitaan, että palstavirologi tuntee asiat parhaiten!

Turhaan haaskataan rahaa yliopistoihin. Mammat kyllä seuraa ja tulkitsee tietoa parhaiten. "Ulkomailla" on paras tieto.

• ylös 18
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemminkin 80% suomalaisista tekee kaikkensa sen eteen ettei saa tartuntaa ja lukittautuu vaikka kotiinsa jos se ei muuten onnistu.
Tämä oli mun suunnitelma. Onko se muka kaikilla muillakin? Tai no en ihan aio kotiin lukittautua. Ajattelin käydä välillä ffp2-maski päässä ruokakaupassa.

On se ainakin oman tuttavapiirin otannan mukaan. Itseasiassa reilusti enemmänkin kuin 80% jättää tartunnan väliin tälläkin kierroksella.

Vaikuttaa siltä ettei suomalaiset ole edelleenkään erityisemmän kiinnostuneita tästä hallituksen ajamasta laumasuoja-strategiasta.

Tehkääpä mitä lystäätte. Kyllä se korona teidät ennemmin tai myöhemmin teidätkin tavoittaa.

• ylös 9
  • alas 10
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on pahvi? Tämä koronan muunnos tulee nyt täysin väistämättä menemään läpi suurimman osan väestöstä täysin riippumatta siitä, mitä sekopäisiä rajoitustoimia koitetaan tehdä. Niillä rajoitustoimilla voisi vain pitkittää kärsimystä, mutta mitään se ei auta.

Näin.

Tämän päivän luvut: https://www.koronatilastot.fi/fi/

Vahvistettuja yhteensä

371 135

Uusia tänään

+9 582

(lisätty: 9587, poistettu: 5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rokotettujen onhelma, en tunne yhtään rokottamatonta joka olisi sairastunut, rokotettuja kyllä.

Minä tunnen vain rokottamattomia sairastuneita. Ja sairaalaan ovat joutuneet.

• ylös 11
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eroon parin kuukauden kuluttua tulevaan seuraavaan varianttiin asti? Voi sitten kysyä, että kannattiko, kun maa on täynnä koronan vuoksi työ-ja opiskelukyvyttömiä pitkäaikaissairaita ja ihan vain sen takia, ettei hallitus viitsinyt tehdä mitään asian estämiseksi vaan haltioitui THL:n laumasuojaideasta, vaikka WHO on jo lähes pari vuotta sitten tuominnut sen epäeettisenä.

• ylös 27
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turhaa pelottelua jälleen kerran. Mistä se virus tulisi, jos ei käy missään (etätyöt + ruokakaupassa visusti ffp2 naamalla jne.)

Porukkaa vain yritetään saada piikille, vaikka näkeehän jokainen, jolla silmät ja aivot päässä on, että rokotteella ei tee mitään.

Mä en käy edes ruokakaupassa ja sen harvan kerran, kun jonnekin on pakko mennä, käytän ffp3-hengityssuojainta. Sairauteni vuoksi seuraava kontrolli mulla on vasta kesäkuussa, joten jos mitään yllättävää ei tapahdu, mun ei tarvitse käydä ennen kesää yhtään missään. 

• ylös 24
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomi on siis lyönyt hanskat tiskiin ja lakannut suojelemasta kansalaisiaan.

Nyt viimeistään pitäisi ihmisten älytä suojella itseään ja toisiaan.

• ylös 25
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eroon parin kuukauden kuluttua tulevaan seuraavaan varianttiin asti? Voi sitten kysyä, että kannattiko, kun maa on täynnä koronan vuoksi työ-ja opiskelukyvyttömiä pitkäaikaissairaita ja ihan vain sen takia, ettei hallitus viitsinyt tehdä mitään asian estämiseksi vaan haltioitui THL:n laumasuojaideasta, vaikka WHO on jo lähes pari vuotta sitten tuominnut sen epäeettisenä.

Mitä sinä uikutat? Ei tätä voi millään järjellisellä toimenpiteellä enää estää eikä edes merkittävästi hidastaa. Ja se olisi edessä ihan joka tapauksessa jossain vaiheessa. Rajoitustoimet vain pitkittävät tätä kärsimystä ja tehtävää vahinkoa. 

• ylös 16
  • alas 16
Vierailija

Ei huolta. Pk-seudulla ei enää perusterveet pääse testiin ollenkaan. Odottakaapa viikko pari ja epidemia alkaa "laantua". Thl:n mukaan kyse on onnistuneista rajoituksista ja siitä, että niin moni on jo sairastanut taudin. Ja voidaan taas sanoa kuinka oltiin oikeassa siinä, ettei kouluja tarvinnut sulkea. Thl:n ns. tulkinnat syistä ja seurauksista on niin läpinäkyviä, mutta menee osaan kansasta kuin häkä.

Samaan aikaan kuolleita tippuu harva se päivä, mutta tätä lukuahan ei saa kuin erikseen kysyttäessä selville. Siitä ei puhuta.

• ylös 35
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että teillä on outo tuttavapiiri.

Kuten koko palstalla. Pääosa väestöstä elää normaalisti, vaikka palstalla tältä ei näytä.

Teille perunakellariin toivon vältyttäisitte tartunnalta. Luultavasti ei onnistu, mutta silti.

Itse olen opettaja ja elän aktiivisesti koko ajan. En käytä maskia kuin töissä. Olen matkustellut, käynyt festareilla ja ravintoloissa. Testejä tehty 7.

Ei vaan tartu!

• ylös 20
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen molempia. Itse asiassa suurin osa tuttavapiirissä on jossain vaiheessa koronan jo sairastanut. Sekä rokotetut että rokottamattomat lievänä.
Eikä enää voida mitata kuinka moni koronan sairastaa kun ollaan vain kotitestien varassa ja niitä tuloksia ei mihinkään virallisesti kirjata. Kaikki se tartunta tullaan saamaan.

• ylös 17
  • alas 3

Sivut