Rillimuki vie elämäniloni
Olen nyt yli vuoden metsästänyt rillimukia lähes täydelliseen muumimukikokoelmaani. Koska olen kotiäiti ja asun Espoossa, minulla on aikaa etsiä sitä ympäriä Suomesa, ja niin olen todellakin joutunut tekemään. Oulun Stockmann on tullut tutuksi, samoin Pohjanmaan suuret tavara- ja halpishallit. Pääkaupunkiseudun Prismat tunnen kuin omat taskuni. Missään näistä paikoista en ole nähnyt kuin rillittömiä mukeja, auki revittyjä pakkauksia, onpa vastaan tullut myös korvattomia mukeja ja säröllä olevia, maahan tiputettuja.
Mieleeni nousee jo ajatus, saanko sitä rillimukia koskaan. Jättääkö aika minusta ennen kuin kokoelmani on valmis. Miksi Arabia haluaa tehdä ihmisille jotain näin kauheaa! Eikö tuonkin yrityksen alkuperäinen tehtävä ole tuottaa kaunista arkitavaraa joka kotiin, JOKA PIRTTIIN JA PITÄJÄÄN!!!
Kommentit (36)
Noi voi voi. Osta huutonetistä niin pääset piinasta. Se oli vuoden 2014 muki eikä sitä enää myydä kaupoissa!
Mitä jos myisit mukikokoelmasi ja aloittaisit jonkin uuden, mielekkään harrastuksen?
Itse pyörittelin ko. kupposta kaupassa sen tultua myyntiin. Ajattelin ostaa ihan jälleenmyyntiä varten. No enpä ostanut, kun moinen trokailu on mielestäni tyhmää... sinne jäi jopa 40-60 euron voitto! :D
Onhan tämä provo, onhan? Sain joskus v. 2000 Muumimukin lahjaksi ja koska se on niin ruma, niin vein sen työpaikalle. Olen käyttänyt mukia siitä eteenpäin. Ei, se ei enää virheetön, eikä siinä ole mitään tarraa enää jäljellä.
Kuka helvetti keräilee jotakin lasten kippoja ja kuppeja
Mielestäni muumimukien valmistaminen pitäisi lopettaa. Keräily on mennyt ihan överiksi.
Minulla on tuokin rillimuki ja tuolla se kolisee astianpesukoneessa nytkin.
Sehän on kuitenkin vaan kahvikuppi.
Tämä on näitä elämän kriisejä, suuria suruja, jotka koskettavat meistä jokaista. On annettava ajan kulua, hengiteltävä syvään ja uskottava, että elämä kyllä kantaa.
Voimahalaus sinne Espooseen!
Kannattaisiko lopettaa juopottelu?
Täti kerää muumimukeja. Halusi rillimukin, mutta kaupoista se oli aina loppu. Tilasi sitten samanlaisen pakkauksen verkkokaupasta (Iittalako) kun mitä kauppoihin menee. Niissä on 6 mukia pakkauksessa, ja yksi varmuudella rillillinen. Maksoi 120+ tai jotain siihen suuntaan. Muut kuin rillit se sitten antoi lahjoina :D
Enää ei tuota settia ole verkkokaupassa, mutta ehkä tehtaanmyymälöissä?
Minusta tämä muumimikihomma on saanut samoja naurettavia piirteitä kuin esim. m&I vaatteet: mammat ostaa niitä kallilla lapsilleen, mutta sitten niitä ei saa pitää kuin harvassa paikassa. Näin kerran ravintolassa lapsiperheen, jossa tanavat oli näteissä m&I vaatteissaan. Äiti rääkyi ja sihisi koko ruokailun ajan, että älkää sotkeko vaatteitanne, ette saa nakkeihin ketsuppia kun se voi jättää tahran...jne. Lapsiraukat eivät olleet uskaltaa pistää mitään suuhunsa, etteivät äidin vaalimat paidat vaan menettäisi jälleenmyyntiarvoaan kirppiksellä.
Miksi ostaa mitään sellaista, jota ei sitten tuotteen tarkoituksen mukaisesti voi käyttää, varsinkin lapsilla???
Itsellänikin on noita muumimukeja jokunen lahjaksi saatuna, ja ihan arkikäytössä on rillimuki ja muutkin. Jokunen vieras on tätä kauhistellut, että miten uskallan niitä mukeja käyttää ja lapsillekin antaa. Arvokin on kuulema pilalla kun on tarrat poispestynä. :))) Voi jestas!!!
Mutta ilmeisesti Ap:lle tosikeräilijänä toivotan onnea kokoelmasi täydentämiseen.
Ahneus ja tavaran himo. Ne pilaavat elämän. Kun keräily tuottaa ahdistusta, se ei ole enää terve harrastus.
Mikä on rillimuki? Eihän muumeissa ollut Rilli hahmoa eikä pappakaan grillannut koskaan mitään.
-Mies XX
Minäkin haluaisin rillimukin, ihan vaan siks, kun siinä on joku erilainen juju kuin muissa muumimukeissa. Mutta koska en ole sitä kaupoista löytäny (sillon kun jaksan/muistan katsoa) enkä halua maksaa siitä tupla- tai triplahintaa netissä, niin taidan jäädä ilman..
Mulle tuli mieleen että sitten kun joskus saat sen rillimukin niin mitäs sitten.. Sut valtaa tyhjyys kun saavutat sen.
No eiköhän noita ole pilvin pimein huutonetissä. Sielunrauha satasella.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:54"]Olen nyt yli vuoden metsästänyt rillimukia lähes täydelliseen muumimukikokoelmaani. Koska olen kotiäiti ja asun Espoossa, minulla on aikaa etsiä sitä ympäriä Suomesa, ja niin olen todellakin joutunut tekemään. Oulun Stockmann on tullut tutuksi, samoin Pohjanmaan suuret tavara- ja halpishallit. Pääkaupunkiseudun Prismat tunnen kuin omat taskuni. Missään näistä paikoista en ole nähnyt kuin rillittömiä mukeja, auki revittyjä pakkauksia, onpa vastaan tullut myös korvattomia mukeja ja säröllä olevia, maahan tiputettuja.
Mieleeni nousee jo ajatus, saanko sitä rillimukia koskaan. Jättääkö aika minusta ennen kuin kokoelmani on valmis. Miksi Arabia haluaa tehdä ihmisille jotain näin kauheaa! Eikö tuonkin yrityksen alkuperäinen tehtävä ole tuottaa kaunista arkitavaraa joka kotiin, JOKA PIRTTIIN JA PITÄJÄÄN!!!
[/quote]
Tämä aloitus sai minut hymyilemään. Toivottavasti löydät rillimukin vielä! On todella hienoa että on harrastuksia ja tavoitteita.