Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua! Minusta on tullut imetysfanaatikko!

Vierailija
11.05.2015 |

Syvällä sisimmässäni tunnen ylemmyyttä kun imetän lastani. Se ei ole onnistunut vaivatta eikä helposti ja öisinkin vauva syö usein. En pysty laihduttamaan ja imettämään, tissitkin rupsahti. Onkohan se katkeruus, väsymys vai hormonit kun olen seonnut näin. Kavereista mietin että olisi tuokin voinut imettää pitempään jos ei olisi ollut pakko laihduttaa niin ankarasti. Toinen taas ei antanut imeä tissiä mielestäni tarpeeksi ekan viikon aikana. Korvikkeen anto olisi ihan kauhea ajatus. En oikein haluaisi aloittaa kiinteitä. Onneksi olen tajunnut toistaiseksi pitää suuni kiinni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvä ettet lähde tuolla asialla kehuskelemaan ainakaan niille joilla imetys ei onnistu. Hiljaa mielessäsi voit toki olla tyytyväinen, itsekin olin iloinen kun viimein onnistui vaikka viikkoja siinä yrittämisessä meni. Ei se kaikilla ihan heti onnistu ja toisilla ei ollenkaan.

Vierailija
2/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rintaraivareita saava vauva ja ollut useita rintatulehduksia, rinnat pakkautunut täyteen maitoa ja jos en halunnut pakkautumista niin puolen tunnin välein oli pumpattava ne tyhjäksi. Lopetin imetyksen koska yksinkertaisesti mitta tuli täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, no vähän sama juttu, nolottaa tunnustaa. Imetys on ollut helppoa. Vauva on kohta 12 kk, ja maitoa menee. Ajattelin, että vuoden ikään mennessä lopettelen imetyksen, kävelevää lasta en tule imettämään.... On helppo arvostella muiden imettämättä jättämistä, jne. kun itsellä on sujunut niin helposti. Ääneen en toki ketään arvostele, enkä tuomitse.

Vierailija
4/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samankaltaisia ajatuksia itsellänikin. En pysty arvostamaan imetyksen kesken jättäneitä. Muissa asioissa he tietysti voivat olla hyviä äitejä. Kiinteiden aloitus oli ikävää, lähinnä siksi kun oli tottunut imetyksen helppouteen. Vaikkei se aina helppoa ollutkaan. Mutta hyvin sitä tottui antamaan kiinteitäkin. Nyt ollaan siinä vaiheessa, että toivoisin imetyksen jo loppuvan, mutten viitsi väkisin vieroittaa. Onhan imetyksestä etuja edelleenkin, ja siksi tätä jaksaakin. Lapsi nyt 2v.

Vierailija
5/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:49"]

Mulla oli rintaraivareita saava vauva ja ollut useita rintatulehduksia, rinnat pakkautunut täyteen maitoa ja jos en halunnut pakkautumista niin puolen tunnin välein oli pumpattava ne tyhjäksi. Lopetin imetyksen koska yksinkertaisesti mitta tuli täyteen.

[/quote]

Ihan normaaleja oireita. Ei estänyt minua imettämästä.

Vierailija
6/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä tätä arvostelua. Siinä kohtaa voi tuntea jotain ylpeyttä itsestään, kun lapsestaan on saanut kasvatettua tasapainoisen ja onnellisen yksilön. Se imettäminen on vain niin häviävän pieni osa lapsen kasvattamista.

Vierailija
7/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan rauhassa imetysfanaatikko - sulle ei silti kuulu paskan vertaa mitä muut äidit tekee tai on tekemättä tisseillään. Ja mistäs sen tietää miten surkea äiti muuten olet. Ja tiedätkö, sun kaltaisia ihmisiä halveksun, lapsellasi olisi todennäköisesti parempi olla jos olisi syntynyt jollekin muulle ja toivon että hän sen ymmärtää ja edes lapsen isällä on joku tolkku päässä. Mielenterveysongelmainen äiti kun on riski lapselle.

Vierailija
8/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:49"]

[/quote]

Ihan normaaleja oireita. Ei estänyt minua imettämästä.
[/quote]

Wau! Kärsi kärsi niin kirkkaimman kruunun saat

Vierailija
9/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:07"]Ole ihan rauhassa imetysfanaatikko - sulle ei silti kuulu paskan vertaa mitä muut äidit tekee tai on tekemättä tisseillään. Ja mistäs sen tietää miten surkea äiti muuten olet. Ja tiedätkö, sun kaltaisia ihmisiä halveksun, lapsellasi olisi todennäköisesti parempi olla jos olisi syntynyt jollekin muulle ja toivon että hän sen ymmärtää ja edes lapsen isällä on joku tolkku päässä. Mielenterveysongelmainen äiti kun on riski lapselle.
[/quote]

Oho, aika hurjaa tekstiä! Nimenomaan olen ajatellut että mulla on joku tolkku päässä ja siksi hämmästynyt näitä ajatuksiani. Ja todellakin tiedän ettei kuulu minulle. Olen kyllä ollut kavereiden tukena kun he ovat joutuneet lopettamaan aikaisin imetyksen ja heitä on moralisoit. Ap

Vierailija
10/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten ihmisten ja asenteiden takia minua ei huvita keskustella imetyksestä lainkaan eikä kertoa omia kokemuksiani osittaisimetyksestä ja miksi siihen lopulta päädyin. Tietää että vaikka siinä niin ymmärtäväisesti nyökytellään niin samaan aikaan omassa päässä tuomitaan, arvostellaan ja halveksitaan eikä ymmärretä mitä olen käynyt läpi.

Vierailija
11/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelmat..no, itsellä 3 lasta jotka jo isoja, keskimmäiselle riitti maitoa 8 kuukautta, kahdelle muulle pari kuukautta. Eivät sairastaneet jatkuvasti, normaaleja, älykkäitä nuoria heistä tuli. Tehköön jokainen tisseillään miten tahtoo, mutta paineita vain luo kaikenlainen fanatismi nuorille äideille. Ps. Joku kommentoi ettei aio kävelevää vauvaa enää imettää, omat lähtivät 10kk- ikäisenä kävelemään.

Vierailija
12/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi edes piittaat muiden imetyksestä?