Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi saada yli 10 raskauskiloa?

Vierailija
11.05.2015 |

Tai tuntuu tuo 10 kiloakin aika paljolta. Siinähän on jo ihan törkeästi rasvaa mukana! Jos lapsi painaa 3-4 kiloa ja kohtu yms noin kilon, niin miettikää mikä määrä pitää ahtaa ruokaa napaan saadakseen sen ylimääräisen 5-7 kiloa vielä yhdeksässä kuukaudessa kerrytettyä! Ja miettikää kuinka paljon vaivaa pitää nähdä päästäkseen niistä sitten eroon. Järjetöntä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 15:43"]

Mistä normaalipainoisen odottajan painonnousu koostuu: Lapsi noin 3,6kg Lapsivesi n. 0,8kg Rinnat n. 0,4kg Neste kudoksissa n. 1,2kg Istukka n. 0,6kg Kohtu n. 1,0kg Verimäärä n. 1,2kg Rasvaa n. 3,5kg Yhteensä n. 12,3kg Keskimääräinen painonnousu on 10-16kg.  Ennen raskautta painoin 72 kg (178 cm pitkä), synnyttämään mennessä 86 kg, synnäriltä palatessa 81 kg ja 10 viikon päästä 66 kg. Parin kuukauden päästä siitä paino olikin jo 62 kg. Eli loppujen lopuksi painoin 10 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Rasvaakin pitää normaalille odottajalle tulla jonkin verran, koska sitä kuluu imettäessä, kuten esimerkistä huomaa.

[/quote]

Noniin, eli ei tuo aloituksen 5 kiloa rasvaa edes ollut niin kaukana totuudesta...

Vierailija
62/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli yli 15 kiloa, eikä tehny tiukkaakaan. Kaikki lähti korkoineen pois ilman laihduttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 07:26"]

Mulle tuli yli 15 kiloa, eikä tehny tiukkaakaan. Kaikki lähti korkoineen pois ilman laihduttamista.

[/quote]

Oliko sulla raskausmyrkytys vai mässytitkö hirveän määrän roskaa raskauden aikana? Nimittäin ei sitä nestettä normaalisti sujuvassa raskaudessa kovin monta kiloa kerry.

Vierailija
64/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 18kg. Söin kasvisruokaa. En todellakaan roskaruokaa ja karkkia. Olen 170cm pitkä, ennen raskautta painoin 59kg. Kaikki lähti pois laihduttamatta, kun imetin. Ja olin silloin 40v. Ja ihan normaali raskaus. Täysin terve olin ja olo todella hyvä.

Vierailija
65/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tokassa raskaudessa 12kg extraa jo ennen ensimmäistä Nla-käyntiä. Mietipä sinä sitä.

Vierailija
66/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:15"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 08:01"]

Vaikka ei herkuttelisi niin elimistöhän kerää rasvaa esim. lantiolle koska sitä imetykseen tarvitsee. Useasti sen takia lähtöpainoltaan hoikat saavat enemmän painoa raskauden aikana.

[/quote]

Mun havaintojen mukaan sitä painoa kyllä saavat yleensä juuri ne, joilla sitä on ollut jo ennestään. Ainakin omassa tuttavapiirissä kaikki hoikat naiset saaneet sen normaalin 6-8 raskauskiloa, ei yhtään enempää.
[/quote]

Mun tuttavapiirissä just toisinpäin, jo alkujaan ylipainoisille ei ole lisäkiloja juuri tullut. Itsekin olen ylipainoinen ja nyt rv 23, ja paino on noussut kilon.
[/quote]

Mulla bmi26 ennen raskautta, painoa tullu 2,5kg rv25, vähiten tuli viidenneltä: 4kg, vauva paino 4060g...

Vierailija
67/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä taas asiantuntijat laukoo. Olin alipainoinen kun aloitin odottamaan ja +16kg tuli raskauden aikana. 4kg näistä tuli turvotuksena joka hävisi jo ennen synnytystä eli 12kg tuli lisää painoa. Näistä kiloista 10 jäi jo synnytyssaliin! Eli 2kg jäi raskaudesta painoa! Mitäkö söin? No 16 viikolle asti en mitään koska oksensin koko ajan! Sitten söin aivan kuten ennenkin. Takaa minua katsoessa ei edes tiennyt että olin raskaana mutta edessä olikin jättimäinen vatsa ja paljon lapsivettä. Että voi hyvänen aika te olette niiiiiiiin tyhmiä ämmiä kuin olla ja voi. Lihavat eivät yleensä liho niin paljon koska rasvaa on jo eikä sitä tarvitse kerryttää imetystä varten. Voivat jopa laihtua synnytyksen myötä.

Vierailija
68/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertyihän sitä. Puolet raskaudesta olin liikuntakiellossa raskausmyrkytysriskin vuoksi. Osa oli nestettä, osa rasvaa. Synnärillä suurin osa raskauskiloista siirtyi rintoihin ja pakaroihin. Rinnat kasvoi 6 kuppikokoa, joten kyllähän niihin maitoa mahtui. Pakaroissa taisi olla maidon rasvavarasto sitten.

Vierailija
69/73 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verimäärä lisääntyy, istukka ja muut rojut painoi melkein 2kg ja vauva lähes 5kg, joten kyllä noista liki 10 kg tuli. En ole ylipainoinen, eikä minulla ole sokeriarvojen kanssa ongelmia, eikä raskausmyrkytystä. Joidenkin vauvat vain painavat paljon, vaikka oksentaisi pää pöntössä ekat 4kk, eikä senkään jälkeen ruoka, eikä myöskään herkut maistuneet. Joten, hyväksy ihmisten erilaisuus!

Vierailija
70/73 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vähän ehkä yksinkertainen, ei kannata hermostua... Samalla tavoin ap:ltä voisi kysyä, että miten ihmeessä kaikki eivät pysty täysimettämään? Hormoonit.

Itselleni on tullut kummassakin raskaudessa painoa paljon. Lihoin vielä synnytyssalissakin, nimittäin paino ei laskenut niin paljoa, mitä vauva ja istukka painoi, eli tavallaan lihoin. Kävin sokerirasitukset kummassakin raskaudessa, eikä mitään vikaa. Toisaalta, jälkitarkastuksessa on jo sanottu että "näytätpä hyvältä", siihen mennessä nimittäin reilu kymppi aina pudonnut painoa ja loputkin imetyksen myötä aika pian.

Ja ei, ei ole omaa ansiota tuo lihominen eikä takaisin laihtuminen (eikä imettäminen). Mun elimistö vaan jostain syystä toimii niin. Muilla toimii ehkä jotenkin toisin.

Vierailija
71/73 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun moni vetoaa siihen rintojenkin kasvuun: rinnathan koostuvat pääosin rasvakudoksesta, eli rasvaa ne rintoihinkin menevät kilot ovat.

Vierailija
72/73 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:53"]Tuli mieleen, kun moni vetoaa siihen rintojenkin kasvuun: rinnathan koostuvat pääosin rasvakudoksesta, eli rasvaa ne rintoihinkin menevät kilot ovat.
[/quote]
:D Kyllä se on ihan jokin muu kuin rasva joka ne rinnat raskausaikana turvottaa voi hyvä helvetti näitä juttuja! :D

Vierailija
73/73 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 30 kg enkä niitä kyllä syömällä kaikkia saanut. Söin terveellistä ruokaa voin pahoin en saattanut syödä mitään herkkuja, raskaushormoonit eivät sopinut minulle.