Ehdota koirarotua!
Olen 22v opiskelija. Olen hankkimassa koiran, mutta rotua ei ole vielä löytynyt. Saisi päivässä 2-3 pientä lenkkiä ja yhden ison/koirapuisto. Aloittaisin koiran kanssa agilityn. Joutuisi olemaan 5x viikossa yksin 3-7 tuntia. Asun kaksiossa yksin. Koira saisi olla pieni-keskikokoinen ja karvaa ei saisi lähteä ihan järkyttävästi. Minulla ei ole koirista aiempaa kokemusta.
En halua kuulla valituksia siitä etten olisi valmis "koska aloitusteksti kuulostaa siltä", tiedän että olen valmis. Ehdota rotua, niin kerron mielipiteeni ja meneekö vaihtoehtolistaan :)
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:06"]
Staffordshiren bullterrieri AKA staffi!!! Ainut on että ei ehkä agilityyn sovellu mutta maineestaan huolimatta erittäin sydämmellinen rotu. Ei kylläkään vahdi eikä puolusta, mutta ei myöskään räksytä. Kuvailemasi liikuntamäärä riittää, jos agilityn korvaisit vaikka tokolla. Lyhyt karva, rauhallinen ja lempeä!
[/quote]
Kaverilla on staffi, muuten ihana, muttä joku siinä on.....
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:10"]Kääpiövillakoira :) [/quote] Muuten kiva, mutta trimmaaminen :/
[/quote]
Ainoastaan trimmattavista EI lähde karvaa. Näe se pieni vaiva. Hanki trimmattava, jonka voit itse hoitaa. Esim bichon frise. Nyppimällä trimmaamisesta et selviytyisi, usein karkeakarvaiset vaativat nyppimisen
[/quote]
Havannaa ei trimmata EIKÄ siitä lähde karvaa. Sopii myös agilityyn. Itse käyn havannan kanssa temppukoulussa ja tokoilen. Ainoa ongelma on, että osa havannoista herkkähaukkuisia. Muuten aivan ihana koira.
Tai sitten:
http://kulkurit.fi/koirat/kotia-etsivat-koirat-pienet/
http://www.espanjankatukoirat.com/dog_breed/pienetkoirat/
Yhdistyksillä on myös koiria, jotka sopivat ensimmäiseksi koiraksi. Aktiiveilta kannattaa kysyä.
Seuraavat rodut ovat alkaneet kiinnostamaan jossain määrin: Shetlanninlammaskoira, labradoodle ja lancashireheeler. Kertokaa jos joku rotu kuulostaa ihan väärältä minulle ja kertokaa mikä näistä on lempparinne! Rotuja saa ehdottomasti vielä ehdottaa!!
ap
Super energisiä koiria. Aloittaja sanoi käyttävänä koiraa 2-3kertaa lyhyellä lenkillä, niin ei missään tapauksessa.
sileäkarvainen noutaja eli flätti. Todella lempeä ja kaunis koira mutta hyvin toimelias, tarvitsee paljon liikuntaa ja touhuamista mutta agility sopisi varmaan hyvin :)