Ehdota koirarotua!
Olen 22v opiskelija. Olen hankkimassa koiran, mutta rotua ei ole vielä löytynyt. Saisi päivässä 2-3 pientä lenkkiä ja yhden ison/koirapuisto. Aloittaisin koiran kanssa agilityn. Joutuisi olemaan 5x viikossa yksin 3-7 tuntia. Asun kaksiossa yksin. Koira saisi olla pieni-keskikokoinen ja karvaa ei saisi lähteä ihan järkyttävästi. Minulla ei ole koirista aiempaa kokemusta.
En halua kuulla valituksia siitä etten olisi valmis "koska aloitusteksti kuulostaa siltä", tiedän että olen valmis. Ehdota rotua, niin kerron mielipiteeni ja meneekö vaihtoehtolistaan :)
Kommentit (88)
Ei koiraa -koirarotu. Ei lähde karvaa, on pieniruokainen ja lenkkitämisen tarve on sama mitä omistajan halu käydä lenkillä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:31"]
perhoskoira(papillon)voisi olla kiva
[/quote]
ei, ei tätä! "väyväyväyväyväyväyväyväyväyväyväyväyväy!" aamusta iltaan, argh...
t. perhoskoirien ex-naapuri
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:21"]cavalier, tiibetinspanieli, mittelspitz, kiinanharjakoira.
[/quote]
Cavalier on hyvin sairas rotu.
Meidän 7 v ranskanbulldog ei ole kertaakaan ollut sairas. Ja aivan täydellinen valinta. Ei hauku, jaksaa pitkänkin lenkin, mutta tyytyy myös lyhyeen ilman ongelmia. Ei ole ttaskukokoa, mutta ei liian iso. Tässä elämäntilanteessa olisin pulassa jos koirana olisi joku iso, paljon lenkkeilyä vaativa karvaturri.
Miten sheltin ulkonäkö ei voi miellyttää?!! Maailman kaunein ja ihanin rotu! Noh, makuasioita :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:21"]cavalier, tiibetinspanieli, mittelspitz, kiinanharjakoira. [/quote] Cavalier on hyvin sairas rotu.
[/quote]
En tykkää lyttykuonoista, kiinanharjakoira ei miellytä silmää ja mittelit on(ko) kauheita haukkujia...
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:37"]Meidän 7 v ranskanbulldog ei ole kertaakaan ollut sairas. Ja aivan täydellinen valinta. Ei hauku, jaksaa pitkänkin lenkin, mutta tyytyy myös lyhyeen ilman ongelmia. Ei ole ttaskukokoa, mutta ei liian iso. Tässä elämäntilanteessa olisin pulassa jos koirana olisi joku iso, paljon lenkkeilyä vaativa karvaturri.
[/quote]
Hienoa, että sinun koirasi on terve, mutta tämä on yksi kaikkein pahimmista lyttykuonoroduista. Lue ap lisää aiheesta, niin voit muodostaa oman käsityksesi itse!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:10"]Kääpiövillakoira :) [/quote] Muuten kiva, mutta trimmaaminen :/
[/quote]
Ainoastaan trimmattavista EI lähde karvaa. Näe se pieni vaiva. Hanki trimmattava, jonka voit itse hoitaa. Esim bichon frise. Nyppimällä trimmaamisesta et selviytyisi, usein karkeakarvaiset vaativat nyppimisen
[/quote]
Kyllä saa karvaa lähteä muttei järkyttävästi! Mutta ei trimmatavaa, serkulla toyvillis ja voi että sitä trimmauksen määrää :/
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:22"]
-ranskan buldoggi
-italian vinttikoira
-havanese
-yorkshiren terrieri
-pomeranian
-papillon
-mopsi
-shi tzu
[/quote]
Koko listassa vaan lyttykuonoisia/ei miellytä silmää/haukkujia. Eli ei mikään näistä.
Entä jackrusselinterrieri? Jotkut ovat ylienergisiä, ja saattaa haukkua, mutta upea koira muuten.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:40"]
Miten sheltin ulkonäkö ei voi miellyttää?!! Maailman kaunein ja ihanin rotu! Noh, makuasioita :)
[/quote]
Onhan se kaunis rotu, mutta pitkä kuono mietityttää...kuulostaapa tyhmältä :D tosiaan vaan kuvia olen nähnyt....
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:47"]
Entä jackrusselinterrieri? Jotkut ovat ylienergisiä, ja saattaa haukkua, mutta upea koira muuten.
[/quote]
Ylienergisyys. Tässä syy miksi ei....
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:47"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:40"]
[/quote]
Onhan se kaunis rotu, mutta pitkä kuono mietityttää...kuulostaapa tyhmältä :D tosiaan vaan kuvia olen nähnyt....
[/quote]
Et halunnut lyttykuonoa, mikä onkin järkevää... Minusta tämä on kiva rotu.
Mutta jos vähän isomman haluat, tutustupa tuohon espanjanvesikoiraan!
Shetlanninlammaskoira
Mittel spitz
Cockerspanieli
Schipperke
Portugalinpondego
Parsonrusselinterrieri
Tanskalais-ruotsalainen pihakoira
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 00:37"]Meidän 7 v ranskanbulldog ei ole kertaakaan ollut sairas. Ja aivan täydellinen valinta. Ei hauku, jaksaa pitkänkin lenkin, mutta tyytyy myös lyhyeen ilman ongelmia. Ei ole ttaskukokoa, mutta ei liian iso. Tässä elämäntilanteessa olisin pulassa jos koirana olisi joku iso, paljon lenkkeilyä vaativa karvaturri.
[/quote]
Ai se ei ole ikinä esim röhissyt hengästyessään? Tai kuorsannut nukkuessaan? Ne ovat molemmat jo merkkejä hengitysongelmista, joista kärsii jokainen Ranskan bulldoggi.
Labradoodle on amerikkalaisten miksaus villakoirasta ja labradorinoutajasta. Jota ei käsittääkseni edes enää "kasvateta".
Mini-sarjan agilityn SM-tittelin voitti viime vuonna sheltti.
Cairnterrieri. Viet trimmaajalle 3 kertaa vuodessa. Kampaat läpi n.kerran viikossa ja that's it. Ei pudota karvojaan pitkin kämppää.