Oksettaa mennä huomenna töihin, en viitsi edes hiuksia pestä
Töihin meno ahdistaa niin, etten jaksa enää huolehtia itsestäni sinne mennessä. En jaksa pestä hiuksia, en laittautua mitenkään, usein en edes hiuksia harjaa. En jaksa työpaikalla enää muiden kanssa kahvilla enkä syönässä. En jaksaisi olla ihmisten kanssa, enkä halua olla kiinnostavan näköinen
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 06:46"]
Hmm... jaa että sielunhoito on rinnastettavissa psykiatriseen hoitoon. No ei ole. Uskomushoidot ovat uskomushoitoja, vaikka olisi kyse valtauskonnosta. Yhtä hyvin tähän voisi tulla joku ehdottelemaan yksisarvishoitoa.
[/quote] En rinnastanut vaan näen ne toisiaan täydentävänä. Ihmisen tilanteesta riippuu, kuinka suuri rooli esim. terapialla, lääkkeillä ja sielunhoidolla on. Päätökset terapiasta ja lääkityksestä tekee luonnollisesti lääkäri. Sielunhoito voi kulkea tässä rinnalla tukemassa. Joskus riittää ihminen saa avun pelkästä sielunhoidosta. Ihanaa päivää kaikille!
T.15, 17 ja 19
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 05:09"]
Olen käynyt työterveyshuollon jo läpi ja saanut sen avun mitä siellä on tarjolla. Psykiatrin arvioitavaksi en sieltä päässyt. Olen kahden vaiheilla, yritänkö yksityiselle vai en. Ensinnäkin pelkään, että sieltäkin tulee pakit ( ja mitä minä sitten teen?!) ja toiseksi minulla ei ole rahaa laittaa hukkaan eli itseeni ja hömpötyksiin. Ap
[/quote]
Ei sinne psykiatrillekaan tosta vaan pääse. Mene eri lääkärille työterveydessä. Se on monesti ihan lekurista kiinni minkä avun saa. Psykiatrille ei kyllä hevillä pääse. Psykan polille voit pyytää lähetteen.
Omalla rahalla menin psykiatrille. Kyllä se on sellainen investointi joka kannattaa, saa päänsä kuntoon ja jaksaa taas mennä. Ei tietty heti, ja töitä pitää tehdä sen eteen.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 05:51"]Mun mielestä on moraalisesti väärin hakea apua uskonnosta, jos ei ole uskovainen. Kai papeilla ja diagoneilla tausta-ajatus kuitenkin on se, että lopullinen ratkaisu onnistuu vain uskossa.
[/quote]
Tuo on törkeää levittää tuollaista sanomaa, koska seurakunnassa nimenomaan toivotetaan kaikki tervetulleeksi. Diakoni tai pappi ei uskostasi kysele, he auttavat jokaista. Pahimpia ovat juuri kiihkoiset, yksisilmäisesti uskovat maallikot, jotka yrittävät pitää kirkon piirit kiinni. Jeesus ei tekisi niin. Kirkossa ei käännytetä ketään. Terveisin seurakunnassa työskentelevä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 07:04"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 05:51"]Mun mielestä on moraalisesti väärin hakea apua uskonnosta, jos ei ole uskovainen. Kai papeilla ja diagoneilla tausta-ajatus kuitenkin on se, että lopullinen ratkaisu onnistuu vain uskossa.
[/quote]
Tuo on törkeää levittää tuollaista sanomaa, koska seurakunnassa nimenomaan toivotetaan kaikki tervetulleeksi. Diakoni tai pappi ei uskostasi kysele, he auttavat jokaista. Pahimpia ovat juuri kiihkoiset, yksisilmäisesti uskovat maallikot, jotka yrittävät pitää kirkon piirit kiinni. Jeesus ei tekisi niin. Kirkossa ei käännytetä ketään. Terveisin seurakunnassa työskentelevä.
[/quote]
Ei ollut tarkoitus olla törkeä eikä väheksyä. Olen vain ollut siinä käsityksessä, että kirkon toimintaa ohjaa mm. lähetyskäsky ja vakaa usko siihen, että Jeesus pelastaa. Minusta tämä on ok ja vähemmän ok on kirkon työntekijänä sanoa, ettei näin ole.
Hmm... jaa että sielunhoito on rinnastettavissa psykiatriseen hoitoon. No ei ole. Uskomushoidot ovat uskomushoitoja, vaikka olisi kyse valtauskonnosta. Yhtä hyvin tähän voisi tulla joku ehdottelemaan yksisarvishoitoa.