Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki on aina miehen vika?

Vierailija
10.05.2015 |

Jotenkin ainakin tätä palstaa selatessa tulee sellainen olo, että mies tekee aina kaiken väärin esim parisuhteessa, lasten kanssa yms. Osaako mies tehdä mitään oikein ja miksi nainen on muka aina oikeassa?

Olen itse nainen ja myönnän, että olen tehnyt parisuhteessa väärin, kiukutellut pikkuasioista, vaatinut miestä kuin lukemaan ajatukseni. Erosta syytin miestä, koska ei ymmärtänyt. Näin parin vuoden jälkeen hävettää, koska tajusin että vika olikin minussa.

Ajatuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä on helppo syyttää. Kai se on ihmisen perusluonne, ettei halua nähdä itsessään vikaa.

Vierailija
2/10 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:25"]Miestä on helppo syyttää. Kai se on ihmisen perusluonne, ettei halua nähdä itsessään vikaa.
[/quote]

Aivan totta kyllä. Ihmetyttää vaan kun naiskaveripiirissäni aina kaikki viat ja ongelmat johtuvat vain miehen käytöksestä. Välillä tekisi mieli kysyä, että olisiko itsellään peiliin katsomisen paikka, mutten kehtaa. Huutoa varmaan tulisi
AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt samaa. Lähinnä huvittaa joidenkin naisten kommentit miestensä käytöksen tulkinnasta tyyliä:
"Siis se niin teki tän tahallaan ja halus loukata mua ku se nauro sille yhdelle tv-ohjelmalle ku oon pari vuotta sitte sanonu etten tykkää yhest näyttelijäst joka on siinä ohjelmassa ollu joskus muttei oo enää mut kyl se tietää etten mä tykkkää siitä ohjelmasta!!!!"
Huoh

Vierailija
4/10 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet on sikoja

Vierailija
5/10 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea myöntää, että itsessä voisi olla jotain vikaa, on helpompi syytellä muita.

Vierailija
6/10 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele että kaikki on miehen vika. Sen sijaan mieheni syyttää kaikesta minua. Myös tunteista. :D

Tilanne on jo koominen. Mies alkaa raivota minulle ja syyttää minua "väärässä muodossa sanomisesta" jos sanon että "minulla on niin paha olla kun sulla on paha olla".

Vierailija
7/10 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on tosiaan aina miehen vika. Niin kai se onkin, kun on sallittu ns. tasa-arvoisuus jollain tasolla. Ja tässä tilanteessa molemmat osapuolet ovat kertakaikkisesti hukassa. Roojeja ei tajuta, eikä paljon muutakaan. Vielä, kun asetelma on vieras hyvin monien kulttuurejen kanssa, niin soppa on keitetty. Lapset kärsii, isät kärsii, ei ole perheitä, ei minkäänlaisia toimivia sidosryhmiä, ollaan vaan me, ei siis yhtään mitään! Voisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon ja faktojen kanssa, mutta olen todennut... pitäkööt paskansa!!!

Vierailija
8/10 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehiin kohdistuu naisia paljon kovempia odotuksia ja vaatimuksia ja koska miehen yhä odotetaan olevan perinteisesti se aktiivisempi, aloitteellisempi ja vastuullisempi osa-puoli - tasa-arvosta huolimatta. Nykyasenteet nyt vaan ovat sellaisia, joissa mies nähdään aina vain syyllisenä, pahantekijänä ja aikaansaamattomana aivan kaikessa.

Vierailija
9/10 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä on helppo syyttää. Kai se on ihmisen perusluonne, ettei halua nähdä itsessään vikaa.

Ei se ole pelkästään palstan naisvaltaisuudesta, vaan nähtävissä yhteiskunnallisessa keskustelussakin. Ja syy on tietenkin siinä, että elämme feministisessä yhteiskunnassa, jossa nainen on urhri ja mies sortaja. 

Vierailija
10/10 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku tulkitsee asiat noin omituisesti kuin sinä, ap?

Ei suinkaan "kaikki ole miehen vika"! Eikä kukaan varmasti niin ajattelekaan. Vaikka mies olisi ärsyttävä ja kus.pää, hän tuskin on vastuussa huonosta säästä, vääristä poliittisista päätöksistä, kampaamopalveluiden kalleudesta tai liikavarpaista.

Mutta jos puolison kanssa ei mene hyvin, toki siitä saa anonyymisti purkautua, näin naisten suosimalla Vauva-lehden keskustelupalstalla. IRL aika harva kehtaa haukkua miestään, mutta jos täällä purkautumalla kykenee sietämään hankalaa perhe-elämää kiukuttelematta, niin mitä pahaa siinä on, ap? Otatkohan vähän liian tosissasi ihmisten valituksen?

Minä en ota sen kummemmin tosissani sellaisia parisuhdeanalyysejä kuin sitäkään, kun miehet miesseurassa haukkuvat naisia kylmiksi emakoiksi, joille mikään ei riitä. Se on myös hyvin yleistä, tiedätkös.

Noin kokonaisuudessaan se kumminkin menee aika lailla fifty-fifty, valittaminen siis. Olisi tietysti aikuismaisempaa tunnistaa ensin omat puutteensa, mutta aika inhimillistä on kiukuspäissään olla vähän kohtuuton.

Ja ei, edelleenkään se ei tarkoita, että "KAIKKI olisi AINA miehen vika"....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi