Opiskeluajan "verkostoituminen" ???
En ole oikein ymmärätänyt tätä termiä. Ei minulla ole mitään verkostoja. Kaikki työpaikat olen saanut normaalin työnhaun ja työhaastattelun kautta. Olenko jäänyt jostain paitsi ?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:14"] Siis onko tuo verkostoituminen pelkkää ryyppäjäisissä ravaamista? [/quote] Opiskelijana se on paljon sitä, koska opiskelijat pääosin tutustuu toisiinsa erilaisissa bileissä ja kosteissa opiskelijatilaisuuksissa. Eikä se työelämässäkään kokonaan lopu tuo, monilla aloilla. Esim. omalla alallani on tavallista että työajan ulkopuolellakin työntekijät on paljon yhdessä esim. perjantaisin lähdetään "friday forumille" kaljoille porukalla, tai on jotain aktiviteettipäiviä. Näistä ulos omasta halustaan tai olosuhteiden pakosta (esim. yksinhuoltaja) jäävä jää helposti vähän sivuun koko sosiaalisista kuvioista. Mutta kyllä tuo verkostoituminen sentään muutakin sisältää kuin kosteita iltoja. Sosiaalisen median profiilin ylläpito on tärkeää, se millaisen kuvan sieltä saa. LinkedIn profiili hyvin tärkeä monilla aloilla. Lisäksi jatkuvasti työpaikoilla olisi hyvä pyrkiä antamaan itsestään positiivista kuvaa, niin että jää mieleen sellaisena jota muut haluaa suositella. [/quote] Tätä juuri mietin, kun olen perheellinen opiskelija. En ole yh mutta ei kiinosta ryyppäjäiset. Pakko kai se on alkaa sitten vähän verkostoitumaan myös oman mukavuusalueen ulkopuolella.
[/quote]
Pärjää sitä ilmankin. Itse olen oikein anti-verkostoituja. Opiskelut hoisin omissa oloissani, olematta juuri tekemisissä muiden opiskelijoiden kanssa. Työelämässäkin olen epäsosiaalinen oma itseni, en esim. koskaan osallistu työajan ulkopuolella oleviin tiimitapahtumiin ja muihin kotkotuksiin. Olen myös sanonut suoraan syyksi osallistumattomuuteeni epäsosiaalisuuden. Silti mulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia työnsaannissa, 15 vuotta jo oman alani töitä tehnyt (koodari).
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 13:14"]
Siis onko tuo verkostoituminen pelkkää ryyppäjäisissä ravaamista?
[/quote]
Opiskelijana se on paljon sitä, koska opiskelijat pääosin tutustuu toisiinsa erilaisissa bileissä ja kosteissa opiskelijatilaisuuksissa. Eikä se työelämässäkään kokonaan lopu tuo, monilla aloilla. Esim. omalla alallani on tavallista että työajan ulkopuolellakin työntekijät on paljon yhdessä esim. perjantaisin lähdetään "friday forumille" kaljoille porukalla, tai on jotain aktiviteettipäiviä. Näistä ulos omasta halustaan tai olosuhteiden pakosta (esim. yksinhuoltaja) jäävä jää helposti vähän sivuun koko sosiaalisista kuvioista.
Mutta kyllä tuo verkostoituminen sentään muutakin sisältää kuin kosteita iltoja. Sosiaalisen median profiilin ylläpito on tärkeää, se millaisen kuvan sieltä saa. LinkedIn profiili hyvin tärkeä monilla aloilla. Lisäksi jatkuvasti työpaikoilla olisi hyvä pyrkiä antamaan itsestään positiivista kuvaa, niin että jää mieleen sellaisena jota muut haluaa suositella.
[/quote]
Tätä juuri mietin, kun olen perheellinen opiskelija. En ole yh mutta ei kiinosta ryyppäjäiset. Pakko kai se on alkaa sitten vähän verkostoitumaan myös oman mukavuusalueen ulkopuolella.