Jos 20-vuotias tyttäresi päättäisi mennä naimisiin,
Kommentit (20)
Riippuu kenen kanssa? Jos sulho on ok, niin mikäs siinä sitten.
Ei oo tyttöä vaan poika ja oon jo aikaa sitten valistanut että ensiksi seukataan ja ei kannata heti mennä naimisiin ja tietysti opiskellaan.
Jos ihan kunnon mies niin tottakai, jos taas joku narkkaripummi niin en tykkäisi mutta en voisi asialle mitään.
Itse menin viime vuonna naimisiin 23 vuotiaana 7 vuoden seurustelun jälkeen ja molempien vanhemmat olivat superonnellisia ja olivat häitä jo odotelleetkin :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:23"]Ei taitaisi kuulua minulle hänen päätöksensä.
[/quote]
Olet paska äiti.
Ei todellakaan saisi mennä naimisiin, eikä tule menemään. Ei ole huora.
Riippuu siitä, kenen kanssa olisi menossa ja kuinka pitkän tuntemisen jälkeen. On hyvä idea asua edes jonkin aikaa yhdessä ennen naimisiinmenoa.
Olisin todella surullinen ja pahoillani että kasvatus olisi mennyt täysin pieleen... :(
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:38"]
Olisin todella surullinen ja pahoillani että kasvatus olisi mennyt täysin pieleen... :(
[/quote]Miksi? Mitä kamalaa tuossa nyt on?
Mä menin naimisiin 21-vuotiaana, oltiin seurusteltu jo 6 vuotta. Ei olla uskiksia. Kyllä olisin valmis jopa rohkaisemaan menemään naimisiin mikäli molemmat sitä haluavat ja ovat olleet pitkään yhdessä.
Olen itse 20v naikkonen ja voisin hyvin kuvitella meneväni tämän ikäisenä naimisiin. Olen seurustellut avomieheni kanssa 4,5 vuotta. Eipä ole kosinut kuitenkaan!
Minä toivon että tyttäreni tulisi aina olemaan onnellinen ja jos se tarkoittaa naimisiin menoa niin tietenkin hyväksyn! Ei aikuista ihmistä voi määräillä tai kieltää eikä iällä ole merkitystä jos ihminen on oikea. Itsekin menin kihloihin 2 kuukauden seurustelun jälkeen joka on todella nopeaa toimintaa, tiedän. Mutta tiesin että tämä on oikea henkilö ja naimisissa ollaan ja ihana tyttö meillä!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:40"]
[/quote]Ihanko oikeasti kysyt tosissasi?! :D Ei tuon ikäisten kuulu vielä mennä naimisiin. Sitten lähempänä 30v, kun on hommattu koulutukset, ammatiti, nähty elämää ja enemmänkin kuin se eka parisuhde, joka päättyy yleensä eroon. Tässä nyt muutamia syitä..
Siinä kun menee. Johan ne on 14-vuotiaasta olleet yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:40"]
[/quote]Ihanko oikeasti kysyt tosissasi?! :D Ei tuon ikäisten kuulu vielä mennä naimisiin. Sitten lähempänä 30v, kun on hommattu koulutukset, ammatiti, nähty elämää ja enemmänkin kuin se eka parisuhde, joka päättyy yleensä eroon. Tässä nyt muutamia syitä..
[/quote]
Miten koulutus ja avioliitto liittyy toisiinsa? Sulkeeko ne toisensa jotenkin pois?
Mikä ettei saisi mennä naimisiin jos haluaa, aikuinen ihminen. Toivoisin toki että hänen puolisonsa olisi hänelle oikea, ja hänestä tulisi onnellinen ja saisin pian lapsenlapsen.
Minä menin 20-vuotiaana naimisiin ja sisareni 19-vuotiaana. Edelleen molemmat olemme naimisissa, nykyään on niitä lapsiakin jotka tosiaan ovat saaneet alkunsa avioliitossa, ei siis sen takia kukaan mennyt naimisiin. Onnekashan sitä täytyy olla että niinkin nuorena löysi elämänsä miehen (pari vuotta yhteiseloa myös saman katon alla ennen häitä) ja ikionnellinen olen. Halusin perheen nuorena ja muutaman vuoden lapsettomuudesta huolimatta sen sainkin. Kiinteästi ollaan kiinni työelämässäkin jne, ei voi valittaa. Eikä olla saatu kuin kannustusta kaikilta. Jopa hoputettiin esim lastentekoa. Ja ihan normaaleja, työssäkäyviä ja hyviä ihmisiä nämä ympärillämmekin olevat ihmiset, tietävät vaan mikä on elämässä oikeasti tärkeää.
Jos mies olisi hyvä, olisin onnellinen tyttäreni puolesta.
Kauheeta tuomitsemista täälä joillain. Relakkaa vähä! Ei naimisiin mennä iän takia. Mennään sen takia että on löydetty ihminen, johon halutaan sitoutua. Jos joku löytää puoliskonsa nuorena, hän on onnekas. Ei ole kerinnyt rikkoa itseään "turhissa" suhteissa. Riippuu ihmisistä. Ei kukaan voi ladella yhtä totuutta tähän asiaan. Koen olevani onnekas, sillä löysin puoliskoni jo 17 vuotiaana. 20 vuotiaana naimisiin.
Ei taitaisi kuulua minulle hänen päätöksensä.