Mitä tekisitte jos teillä olisi 7000e ylimääräistä?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:33"]Lähtisin jonnekin tosi kauas! Kuten Tongalle.
[/quote]
Googlasin ja näyttää ihanalle :) pieni saaripläntti, tosin mahtaisko edes toi raha riittää tohon matkaan?
[/quote]
ap siis tässä :)
Nostaisin kaikki 50sentin kolikkoina ja työntäisin kolikot anukseen. Tämän jälkeen ulostaisin rahaa taikatempulla rikastuen.
[quote author="melba" time="10.05.2015 klo 20:34"]Mä laittaisin
1000 e raaka-aineisiin
1000 e kehittyviin markkinoihin
2000 e Eurooppaan
2000 e Jenkkeihin
1000 e reit O:hon
[/quote]
Hei avaa vähän, puhut varmaan sijoittamisesta? Mua kiinnostais :)
ap
Maksaisin puolella velkoja ja lopuilla lähtisin ulkomaille Viikoksi.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:32"]Mulla on ja vähän enemmänkin. Mietin parhaillaan miten alan sijoittamaan. Jotain rahastoja ja osakkeita tod.näk. [/quote] Mulla on toisella tilillä 4000 ja toisella 7000, eli yhteensä 11000, sijoittaminen kiinnostaa mutta en tiedä aiheesta mitään :( ap
[/quote]
Lue vaikka kauppalehteä ja seuraa pörssejä. Joitain kirjojakin on tähän liittyen. Kauppalehden sivuilla on myös kaikkea mielenkiintoista. En sijoita, mutta tavoite olisi joskus.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:32"]Mulla on ja vähän enemmänkin. Mietin parhaillaan miten alan sijoittamaan. Jotain rahastoja ja osakkeita tod.näk. [/quote] Mulla on toisella tilillä 4000 ja toisella 7000, eli yhteensä 11000, sijoittaminen kiinnostaa mutta en tiedä aiheesta mitään :( ap
[/quote]
Lue vaikka kauppalehteä ja seuraa pörssejä. Joitain kirjojakin on tähän liittyen. Kauppalehden sivuilla on myös kaikkea mielenkiintoista. En sijoita, mutta tavoite olisi joskus.
[/quote]
Täytyis varmaan perehtyä joo :) Ehkä säästää vähän lisää vielä ja sit perehtyä, tosin en todellakaan tiedä että voiko sijoittamisella edes tehdä rahaa. Kiitos vinkistä :)
ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:37"]
[quote author="melba" time="10.05.2015 klo 20:34"]Mä laittaisin 1000 e raaka-aineisiin 1000 e kehittyviin markkinoihin 2000 e Eurooppaan 2000 e Jenkkeihin 1000 e reit O:hon [/quote] Hei avaa vähän, puhut varmaan sijoittamisesta? Mua kiinnostais :) ap
[/quote]
Siis laittaisin esim. Handelsbankenin Euroooppa indeksirahastoon, Jenkki indeksirahastoon, Kehittyvien indeksirahastoon ja raaka-ainerahastoon. Tuo reit O on kiinteään omaisuuteen sijoittava, joka ostetaan osakkeiden tapaan ja se maksaa osinkoa joka kuu.
En ole koskaan ollut ulkomailla ja haluaisin lapseni viedä vaikka rantalomalle. Siihen saisin 4000e tuhlattu. Loput vaan säästäisin. Olisi tuo kyllä aika ihanaa näin köyhän näkökulmasta :)
Lähtisin Nyciin yksin viikoksi ja liput säässtöön.
Voisin olla vauva kanssa paljon pidempään kotona 7000e turvin
Joko vaihtaisin auton taikka sitten pistäisin säästöön jotta saisin edes joskus käsirahan kokoon omaa kotia varten. Tai sitten siitä ottaisin pari tonnia vuokraan+takuuvuokraan ja muuttaisin toiselle paikkakunnalle, ja loput säästöön.
Pistäsin piiloon enkä kertois kenellekkään.
Maksaisin auton pois ja loput pistäisin säästöön.
ASP-tilille vaan kaikki, sitten n. vuoden päästä asuntoa katselemaan...
lahjoittaisin puolustusvoimille ja sotiemme veteraaneille. eihän se mihinkään riitä, mutta nyt on niillä sektoreilla rahat niin vähissä että kaikki on tarpeen!
Antaisin äidille tai veljen perheeseen.
Maksaisin opintolainan,ja ostaisin miehelle uudet kengät. Lopuilla matkustettais tai ostettais auto.
Maksaisin velkoja pois ja osalla hoitaisin vaivojani.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:33"]Lähtisin jonnekin tosi kauas! Kuten Tongalle.
[/quote]
Googlasin ja näyttää ihanalle :) pieni saaripläntti, tosin mahtaisko edes toi raha riittää tohon matkaan?