Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin yli-oppilas kokeiden tulokset saapuvat?

Vierailija
10.05.2015 |

Että voisi saada varmuuden pääseekö läpi.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:54"] Kolme virhettä joo, mutta sä kirjoitit ehkä kolkyt sanaa. 10% kaikesta kirjoittamastasi väärin. Ja muuten oikeustieteellisen pääsykokeissa katsotaan myös kielioppia, aivan varmasti. Lakimiehen täytyy kirjoittaa ymmärrettävää suomea, ei mitään "menee kohdalleen jos sattuu menemään", mikä tuntuu olevan sinun asenteesi. Katso nyt "itsekkin", virhe oikeastaan jokaisessa viestissä. Sekin on virhe, että unohdat pisteen.  Ihan totta, missään ammatissa ei tee hyvää vaikutusta, jos kirjoittaminen on huonoa. [/quote] Ehkäpä koulutuksen aikana oppii oikeat termit yms? Ei voi olettaa että oon täydellinen jo sillon kun pyrin. Sitä varten se koulutus on. [/quote] Voi rakas lapsi. Oikeustieteellisessä ei enää sun termejä opetella. Saati sitten kirjoittamista. [/quote] Sit se on voivoi mutta ei mua voida syrjiä muutaman kirjotusvirheen takia jos hallitsen asiat muuten:) [/quote] Tervetuloa todellisuuteen, lapsikulta. Tuostahan se alkaa, kun lukiosta siirtyy oikeaan maailmaan.

[/quote]

Siis jos joku oikeesti alkaa syrjiä kirjotusvirheiden takia niin nostan siitä sellasen haloon että eipä uudestaan syrji! En pelkää puollustaa oikeuksiani:) Ja millä perusteella lukio ei ole oikea maailma?
[/quote]
Lukiossa vielä katsotaan perään ja yritetään raahata jokaista oppilasta perässä. Jos nyt sinne oikikseen sattuisit pääsemään, voit olla varma että joudut pärjäämään omillasi. Huono kielioppi vaikuttaa esimerkiksi siihen, minkälaisen vaikutelman annat itsestäsi työhakemuksessa. Työnantaja voi ihan hyvin olla valitsematta sinua sen vuoksi ja on ihan sama miten puoLLustat oikeuksiasi.

Vierailija
42/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:54"] Kolme virhettä joo, mutta sä kirjoitit ehkä kolkyt sanaa. 10% kaikesta kirjoittamastasi väärin. Ja muuten oikeustieteellisen pääsykokeissa katsotaan myös kielioppia, aivan varmasti. Lakimiehen täytyy kirjoittaa ymmärrettävää suomea, ei mitään "menee kohdalleen jos sattuu menemään", mikä tuntuu olevan sinun asenteesi. Katso nyt "itsekkin", virhe oikeastaan jokaisessa viestissä. Sekin on virhe, että unohdat pisteen.  Ihan totta, missään ammatissa ei tee hyvää vaikutusta, jos kirjoittaminen on huonoa. [/quote] Ehkäpä koulutuksen aikana oppii oikeat termit yms? Ei voi olettaa että oon täydellinen jo sillon kun pyrin. Sitä varten se koulutus on. [/quote] Voi rakas lapsi. Oikeustieteellisessä ei enää sun termejä opetella. Saati sitten kirjoittamista. [/quote] Sit se on voivoi mutta ei mua voida syrjiä muutaman kirjotusvirheen takia jos hallitsen asiat muuten:) [/quote] Tervetuloa todellisuuteen, lapsikulta. Tuostahan se alkaa, kun lukiosta siirtyy oikeaan maailmaan. [/quote] Siis jos joku oikeesti alkaa syrjiä kirjotusvirheiden takia niin nostan siitä sellasen haloon että eipä uudestaan syrji! En pelkää puollustaa oikeuksiani:) Ja millä perusteella lukio ei ole oikea maailma? [/quote] Lukiossa vielä katsotaan perään ja yritetään raahata jokaista oppilasta perässä. Jos nyt sinne oikikseen sattuisit pääsemään, voit olla varma että joudut pärjäämään omillasi. Huono kielioppi vaikuttaa esimerkiksi siihen, minkälaisen vaikutelman annat itsestäsi työhakemuksessa. Työnantaja voi ihan hyvin olla valitsematta sinua sen vuoksi ja on ihan sama miten puoLLustat oikeuksiasi.

[/quote]

Aha ja nyt sä puhut jostain työhakemuksista vaikka piti puhua yliopisto-opinnoista. Jos tietäisit ketä mun sukuun kuuluu niin et puhuis mistään työhakemuksista sanaakaan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:12"]

Haetko sitten elämäm kouluun opiskelemaan?

[/quote]

Oikikseen ei ole muuten mitään asiaa ilman hyvää suomen kielen taitoa. Ja tämä ei ole mikään läppä. Et tosiaankin tule pääsemään sinne tuolla oikeinkirjoituksella. Ja ikävä kyllä vaikuttaa, kun et sitä tajua, niin ei riitä älynlahjatkaan. 

En:) Oikkis ensimmäisenä vaihtoehtona eli sinne pyrin.

[/quote]

Vierailija
45/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:29"]

Mitkäs on ap:n suunnitelmat yli-oppilas juhlojen suhteen?

[/quote]

Minäkin mietin onko ap jo suunnitellut tarjilua juhloihin.

Vierailija
46/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:29"]

Mitkäs on ap:n suunnitelmat yli-oppilas juhlojen suhteen?

[/quote]

Minäkin mietin onko ap jo suunnitellut tarjilua juhloihin.

[/quote]

Tilataan kai pitopalvelusta kaikki nii ei tarvi miettiä:)

Vierailija
47/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:53"]Että voisi saada varmuuden pääseekö läpi.
[/quote]

Yli-huomenna.

Vierailija
48/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haastaa koko oikkiksen oikeuteen, jos ei pääse sisään, koska syrjintä. :D :D 

Vierailija
49/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:40"]

Minä muistan muutaman vuoden takaa ylioppilaaksi päässeen henkilön. Kirjoitti sitten paikalliseen lehteen siitä hyvästä pienen kiitoskirjoituksen. Oikeinkirjoitusvirheitä oli siinä kirjoituksessa vaikka kuinka paljon.

Että ei se ylioppilaaksi pääseminen todellakaan aina takaa esimerkiksi sujuvaa äidinkieltä.

[/quote]

Kiitoskirjoituksen? Kerro lisää, kiinnostaa mitä hän on oikein kirjoittanut :D

[/quote]

No ei siitä ole paljon kerrottavaa. Kirjoitti sellaisen hyvin lyhyehkön kirjoituksen, missä kiitteli saamaansa opetusta ja kiitteli ihmisiä siitä, kun tulivat hänen ylioppilasjuhliinsa/muistivat häntä sinä päivänä, kun valmistui ylioppilaaksi.

Vierailija
50/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:47"]

[/quote]

En heti oikeuteen haastaisi mutta jos tilanne sitä vaatii niin kyllä. Mulla on hyvät perusteet sille. Mutta enköhän mä pääse sisään. Oon lukenut:)

Vierailija
51/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n vanhemmat ovat juristeja, jotka haastavat myös lukion opettajineen ja rehtorin kans oikeuteen, jos heidän kultamussukkansa ei saa yli-oppilas lakkia päähänsä painaa parhain arvosanoin. Näitä on katsokaas nähty. Mun äikänope kaveri kerto joskus, että yks isä oli tullut meuhkaan koululle, ettei hänen poikansa tarvitse lukea mitään suomalaisia klassikkoja, eikä tehdä ylipäätänsä kirjallisuuskansiota, koska hänestä tulee juristi eikä sellasten lukemisella ole paskankaan merkitystä siinä hommassa...  Ajanhukkaa kuulemma. 

Vierailija
52/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:51"]

Ehkä ap:n vanhemmat ovat juristeja, jotka haastavat myös lukion opettajineen ja rehtorin kans oikeuteen, jos heidän kultamussukkansa ei saa yli-oppilas lakkia päähänsä painaa parhain arvosanoin. Näitä on katsokaas nähty. Mun äikänope kaveri kerto joskus, että yks isä oli tullut meuhkaan koululle, ettei hänen poikansa tarvitse lukea mitään suomalaisia klassikkoja, eikä tehdä ylipäätänsä kirjallisuuskansiota, koska hänestä tulee juristi eikä sellasten lukemisella ole paskankaan merkitystä siinä hommassa...  Ajanhukkaa kuulemma. 

[/quote]

No en mä mitään parhaita arvosanoja odotakkaan mut siinäs näätte että korkeella koulutuksella saa korkeen aseman:)

Vierailija
53/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:47"]

[/quote]

En heti oikeuteen haastaisi mutta jos tilanne sitä vaatii niin kyllä. Mulla on hyvät perusteet sille. Mutta enköhän mä pääse sisään. Oon lukenut:)

[/quote]

No hyvä, et on jo perusteet mietitty... 

Vierailija
54/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:53"]

[/quote]

No en mä mitään parhaita arvosanoja odotakkaan mut siinäs näätte että korkeella koulutuksella saa korkeen aseman:)

[/quote]

Tota, lopputulos tälle stoorille oli kyllä se, että äikänope sano, ettei jos poika ei lue niitä klassikkoja ja tee asiallista kirjallisuuskansiota, niin kurssi on sitten siinä. Ja reksi oli tasan samaa mieltä. Ja iskä lähti kotiin näppejään nuolemaan. Poika suoritti kuulemma lukion loppujen lopuks hikisesti neljässä vuodessa ja mikäli merkit paikkansa pitävät, niin tuskin on päässyt lähellekään mitään vähänkään asiallista opinahjoa. 

Vierailija
55/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 22:53"]

[/quote]

[/quote]

Tota, lopputulos tälle stoorille oli kyllä se, että äikänope sano, ettei jos poika ei lue niitä klassikkoja ja tee asiallista kirjallisuuskansiota, niin kurssi on sitten siinä. Ja reksi oli tasan samaa mieltä. Ja iskä lähti kotiin näppejään nuolemaan. Poika suoritti kuulemma lukion loppujen lopuks hikisesti neljässä vuodessa ja mikäli merkit paikkansa pitävät, niin tuskin on päässyt lähellekään mitään vähänkään asiallista opinahjoa. 

[/quote]

Jaah kiva stoori mut se liittyy muhun miten?

Vierailija
56/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:54"]

Toivon ettet ole tosissasi tuon otsikon kanssa, jos olet niin pahoittelen jo etukäteen. Kompensaatiopisteet tulee tarpeeseen.

[/quote]

Aha ja miten otsikko liittyy mihkään? Kysyin millon tulokset tulee

[/quote]

Otsikko liittyy olennaisena osana kirjoittamaasi tekstiin.

Jos kaltaisesi pääsee läpi niin tuo tutkinto on aivan liian helppo.

Vierailija
57/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:54"]

Toivon ettet ole tosissasi tuon otsikon kanssa, jos olet niin pahoittelen jo etukäteen. Kompensaatiopisteet tulee tarpeeseen.

[/quote]

Aha ja miten otsikko liittyy mihkään? Kysyin millon tulokset tulee

[/quote]

Otsikko liittyy olennaisena osana kirjoittamaasi tekstiin.

Jos kaltaisesi pääsee läpi niin tuo tutkinto on aivan liian helppo.

[/quote]

Mikä kaltaisesi? Mikä mussa on vialla? Ihan hyvin saatte selvää tästä tekstistä eli miksen pääsisi läpi en ymmärrä

Vierailija
58/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Susta nyt tulee laki mies, voisitko sä antaa mulle neuvoja ? otin pika vipin ja nyt on luotto tiedot meneet? miten saan luoto tiedot takaisin? onnia yli-opilaalle! ps. äikä on ihann tuha iane!

Vierailija
59/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori samaan ketjuun tunkeutuminen, mutta tietääkö kukaan kuinka paljon pisteitä saa jäädä vajaaksi pisterajasta pitkässä ruotsissa, jotta saisi i+?

Vierailija
60/106 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:05"]

kun Susta nyt tulee laki mies, voisitko sä antaa mulle neuvoja ? otin pika vipin ja nyt on luotto tiedot meneet? miten saan luoto tiedot takaisin? onnia yli-opilaalle! ps. äikä on ihann tuha iane!

[/quote]

No ihan ite oot luottotietos sössiny enkä ala tässä ilmaseks auttamaan raha-asioiden kans. Mut siis ne maksuhäiriö merkinnät säilyy tietyn aikaa et kyllä ne jossai vaihees lähtee kuhan hoidat jatkossa asiat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän