Maanpuolustustahto on kyselyn mukaan vahvinta keskustan kannattajien joukossa. Heistä myönteisesti kysymykseen vastasi 80 prosenttia. Perussuomalaisten kannattajista näin ajattelee 73 prosenttia, SDP:n kannattajista 71 prosenttia ja kokoomuksen 65 prosent
tia. Heikointa maanpuolustustahto on vasemmistoliiton (55 prosenttia) ja vihreiden (36 prosenttia) kannattajien joukossa. Laskua on tapahtunut kaikissa ryhmissä edellisvuoden kyselyyn verrattuna.
https://www.verkkouutiset.fi/mtsn-kysely-yleinen-asevelvollisuus-ja-maa…
Jaiks kokkareet, jaiks. Vihervassareita en edes ala jaiksittelemaan kun ovat mitä ovat.
Kommentit (33)
Kokkareissa melko heikko maanpuolustustahto mutta hirveä Nato-kiima. Onko tuossa ideana, että annetaan Naton hoitaa meidän puolustus, niin ei itse tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Ei yllättänyt mikään muu kuin kokkarien alhainen lukema. Hävetkää kokkarit, jos osaatte!
Ei tarvitse, kun omaisuus on veroparatiisissa ja maasturi tankattu Ruotsiin pakenemista varten.
Vierailija kirjoitti:
Kokkareissa melko heikko maanpuolustustahto mutta hirveä Nato-kiima. Onko tuossa ideana, että annetaan Naton hoitaa meidän puolustus, niin ei itse tarvitse?
Mietitäänpäs nyt huvin vuoksi, että jos asia onkin noin. Kova usko kokkareilla on kyllä rahaan tai mihin lie ikinä onkaan. Luottavat, että ulkomaalaiset puolustavat Suomea kun edes kotimaiset kokkareetkaan eivät tahdo puolustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähä oisko nää maanpuolustustahtoset oikeesti kestäny ite päivääkään kesäkuussa 1944 Kannaksella.
Helppo uhota mutta kuinka moni pystyy ampumaan venäläisen perheenisän.
Sota oli aika erilaista vuonna 1944 kuin vuonna 2022. Pohdinnallasi ei ole siis mitään relevanssia.
Ihanko tosi? Käypä Ukrainan itälaidalla.
Olen vihreä mies ja mennyt vapaaehtoisena armeijaan. Mulla on vahva maanpuolustustahto osana omaa ITSENÄISTÄ puolustustamme LIITTOUTUMATTOMANA. Lisäksi osallistun maanpuolustustyöhön suosimalla äidinkieltäni englanni tai fingliskan sijasta, lukemalla kotimaista kirjallisuutta, kuluttamalla suomalaista taidetta ja erityisesti edistelemällä isänmaan luonnon suojelemista.
Toi kysymys maanpuollustustahdosta on vähän huonosti asetettu. Siinähän pitää siis olla valmis aseelliseen puollustukseen kaikissa tilanteissa. Mun mielestä on aika olennaista, että ketä on vastassa. Jos esim Ruotsi hyökkäisi, niin voisin Suomea puollustaa, mutta jos Venäjä hyökkäisi niin en puollustaisi, koska se olisi 100% kuolema. Venäjällä on nykyään voimaa liiskata suomen joukot kuin hyttysen. Ruotsia vastaan meillä voisi olla mahdollisuus voittaa
Ne jotka sodista päättävät, eivät itse joudu koskaan sotimaan.
Taistelkaamme kapitalistien omaisuuden puolesta!
Kokoomus on luopunut aikoja sitten isänmaallisesta ajattelusta. Heillä ei ole kuin yksi isänmaa, yksi uskonto: raha. Siksi he ovat valmiita myymään maita strategisesti tärkeiltä alueilta venäläisille, vaikka sitä ei pitäisi tehdä. Kammottavin esimerkki tällaisesta seteliselkärankaisesta pellestä on Harkimo.
Vierailija kirjoitti:
On. Haluavat myös palkka-armeija, että omien lasten ei tarvitsisi liata käsiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Haluavat myös palkka-armeija, että omien lasten ei tarvitsisi liata käsiään.
Palkka-armeijaan värvättäisiin sitten sotilaita alempien luokkien keskuudesta, niin kuin Yhdysvalloissa paljolti tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka-armeijaan värvättäisiin sitten sotilaita alempien luokkien keskuudesta, niin kuin Yhdysvalloissa paljolti tapahtuu.
Juuri näin ja paskalla palkalla. Nyt sentään sinne joutuu sen herran kuin narrinkin lapsi, eli sinänsä tasa-arvoisempi systeemi, vaikka puutteensa tuossakin on.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin nähä oisko nää maanpuolustustahtoset oikeesti kestäny ite päivääkään kesäkuussa 1944 Kannaksella.
Helppo uhota mutta kuinka moni pystyy ampumaan venäläisen perheenisän.
Mitäs se perheenisä tallustelee rynkky kädessä naapurin puolelle?
Sota oli aika erilaista vuonna 1944 kuin vuonna 2022. Pohdinnallasi ei ole siis mitään relevanssia.