Etätyöläiset, paljonko löysäilette työpäivän aikana?
Niin jos hommat on hoidettu, niin menettekö vaikka lenkille?
Kommentit (16)
Minä teen päivän aikana enemmän töitä etänä kuin jos pitäisi raahautua konttorille.
Ei ehdi löysäillä. Tauotkin jää monesti pitämättä.
Mulla ei ole yleensä aikaa löysäillä. Joskus kun on ollut paljon tunteja saldossa, olen kuluttanut niitä käymällä lounaan yhteydessä kävelyllä. Enemmän taukojakin tulee pidettyä toimistolla kun vaihtaa kuulumisia kollegan kanssa.
Löysäilen ihan yhtä paljon kotona kuin löysäilisin konttorillakin. Nyt on ollut hiljaista aikaa joten suurin osa työpäivästä menee esim. nettiä selatessa. Samaa tekisin konttorillakin jos siellä olisi pakko olla. Kotona saa vaan oltua rehellisemmin laiskana jos voi, konttorilla pitää ainakin joskus esittää tekevänsä jotain jos joku menee ohi. Työssäni on asiakaspalvelua joten kauas en voi lähteä koneeltani jos puhelin soi. Kiireaikana sitten ei jää kotona tai konttorillakaan aikaa muuhun kuin työhön, simppeliä.
Ihan samalla tavalla löysäilen kun toimistolla. Ei sitä lenkille voi lähteä, kun työpäivän aikana pitää olla ihan oikeasti tavoitettavissa. Työmäärä on kuitenkin vakio riippumatta siitä, missä sen tekee. Toimistolla saatan lörpötellä työkavereiden kanssa käytävällä, etänä puhelimessa. Ihan yhtä turhaa, vaikka tekisinkin sen työpaikan kyylän valvovan silmän alla.
Eipä ole paljon aikaa löysäillä, liikaa töitä ja liian vähän työntekijöitä. Tauotkin jää pitämättä usein. Etätyö on työnantajien riemuvoitto. Nipistetään työntekijöiltä tauot pois.
Ei todellakaan ehdi löysäillä. Naama kiinni koneessa ainakin työpäivän ajan, usein enemmänkin.
Toisaalta, olen tehnyt jo yli 10 vuotta etätöitä, eli ei ole enää uusi asia. En missään tapauksissa vaihtaisi takakisin kälyseen toimistoon. Vähemmän siellä saa aikaan kun aina joku tahtoo jotakin ja keskittymistä vaativa työ keskeytyy.
Mä istun aspina kotikonttorilla pankissa töissä.
Kaikki mitataan mitä teen.
Eilen otin 100 puhelua ja 50 chättiä.
Kaikkea muuta kuin hiljaista.
Olen tottunut tähän tahtiin: 10 v tehnyt.
Saan enemmän kotona aikaiseksi kuin konttorilla.
Ei ole kyllä ikinä tilannetta, että "kaikki hommat olisi hoidettu" 😅
En löysäile etänä, vaan olen jopa paljon tehokkaampi kuin toimistolla.
En yhtään. Pesukone voi pyöriä kylppärissä, mutta toisaalta tauotkin sujuvat online.
Mun etätyö on lähinnä päivystysluonteista. Jos olisin toimistolla, pyörittelisin peukaloita 3-4h päivässä. Etätyö on taivaanlahja. Peukalonpyörittelyn sijaan voin käydä ulkona vähän kävelemässä, pistää pyykit koneeseen tai kuivumaan, astiat koneeseen tai kaappiin. Tai voin katsella vähän telkkaria läppäriä aina välillä vilkuillen. Ja lisäksi säästän työmatkoista 1,5h ja vähän rahnaa joka päivä.
Se on hienoa, että työnantaja/yhteiskunta maksaa mulle palkkaa siitä, että tiskaan tai pesen pyykit :)
En yhtään mutta silti koen, että teen tehokkaammin kotona, koska samalla saan laitettu esim. pyykit ja tiskit. Toisaalta toimistolla tulee enemmän taukoja ja keskeytyksiä kun joku kysyy jotain tai jää juttelemaan niitä näitä. Lounaan syön yleensä samalla kun teen töitä vaikka niin ei pitäisi tehdä.
Suomi on moraalittomien vetelysten maa..
Vierailija kirjoitti:
Suomi on moraalittomien vetelysten maa..
Puhu itsestäsi vaan ❣️
Enemmän toimistolla tulee keskeytyksiä. Iso avokonttori, ohikulkijat pysähtyy juttelemaan, kahville mennään kahvihuoneeseen, lounaalle ravintolaan jne.
Kotona tauot menee yleensä samalla töitä tehden, ei tule keskeytyksiä.
Saatan pestä pyykkiä, laittaa tiskit koneeseen, kerätä lasten romuja matkalla vessaan, mutta väitän että kotona työteho on vähintään 90%, jos se toimistolla on ehkä 70%.
Joskus on oikeasti hiljaista ja silloin voi olla kotona ihan rennosti, ei tarvitse pönöttää toimistolla leikkien ahkeraa.
Ei ole koskaan sellaista tilannetta, että hommat olisi hoidettu. Lisäksi koko työaika pitää olla koneen ääressä, enhän voi tietää koska joku ottaa yhteyttä. Jokaisen työtehtäväni deadline on periaatteessa heti, eli en löysäile koskaan.