Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi kielsi osallistumasta äitienpäiväkahville

Vierailija
10.05.2015 |

En tiedä ylireagoinko, mutta anoppini ilmoitti viime viikolla, että minä ja mieheni veljen puoliso, emme ole tervetulleita osallistumaan hänen äitienpäivä kahveillensa. Henkilökohtaisesti koin sen siten, että hän sulkee meidät perheen ulkopuolelle enkä pysty ymmärtämään miksi. Puolisoni veljineen keskustelivat äitinsä kanssa vielä perjantaina syytä miksi me puolisot emme saa osallistua, mutta hän ei antanut mitään syytä eikä tosin kutsunut meitä sittenkään.

Olisin halunnut osallistua, onhan hän kuitenkin mieheni äiti ja ollut yhteisessä elämässämme mukana 7 vuotta.

Oma äitini on poissa, joten vietin sitten yksin tämän äitienpäivän. 

Loukkaannuinko ihan turhasta vai onko ihan yleistä, että äitienpäivä juhlitaan vain omien lasten kanssa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]Ymmärrän hyvin närkästyksen, mutta ymmärrän myös että äiti haluaa viettää äitienpäivän poikansa (ja lastenlasten?) kanssa.

Toisella kerralla varmasti puolisotkin saavat olla taas mukana. Minusta tämä ei ole loukkaus millään lailla. Vaikka myönnän, että eihän tämä normaalia ole.

Minun isäni on kerran tehnyt saman asian. Halusi luokseen vain tyttönsä ja lapsenlapset. Alkuun olin närkästynyt päätöksestä, mutta isälleni oli todella tärkeää kerrankin viettää aikaa vain meidän kanssa isänpäivänä. Toivonkin että tajuat, että tämä voi olla anopillesi todella tärkeä päivä.
-15-
[/quote]

Miksi sinun pappasi on oikeutettu saamaan lapsenlapset isänpäivänä? Millä oikeudella lasten isä suljetaan isänpäivänä pois?
[/quote]
Tätä mäkin ihmettelin. Isä ei saa viettää isänpäivänä aikaa lasten kanssa kun pappa niin määrää? Eikö lapsetkin jo ihmettele? Ja mitä ihmettä te teitte siellä jos kerran vietitte aikaa? Sen voi tulkita ihan koko päiväksi, ainakin useammaksi tunniksi.

Vierailija
22/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttumatta asiaan (koska en tunne kaikkia yksityiskohtia riittävästi) totean vain, etten ymmärrä aviopuolisoita joiden täytyy mennä yhdessä kaikkiin suvun "juhliin". Anoppi ei ole kenenkään äiti eikä appi isä. Itse en ainakaan välittänyt osallistua ex mieheni sukujuhliin, rasittavaa sakkia ja kovin viinaan meneviä. Mieluummin myös vierailin vanhempieni luona ihan itsekseni jotta saatiin puhua vapaasti kaikista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]
[/quote]

Miksi sinun pappasi on oikeutettu saamaan lapsenlapset isänpäivänä? Millä oikeudella lasten isä suljetaan isänpäivänä pois?
[/quote]

No isällä oli lasten kanssa aikaa siitä huolimatta, että olimme 2 tuntia isäni luona. :)
-15-

Vierailija
24/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miniät pitää kutsua? Koko vuoden ne valittaa, vaatii ja arvostelee, mikään ei ole hyvin. Milloin ei ole vegaaniruokaa, milloin lapset saa liikaa herkkuja, milloin on väärää kahvia, milloin ei ole uusittu sisustusta, milloin ei tulla lapsille hoitajaksi tunnin varoitusajalla jne.

Eikö äideillä saisi edes kerran vuodessa olla oikeus viettää aikaansa omien lastensa kanssa ilman, että miniät määräävät, mitä saa tehdä ja kelpaako tarjottavat? Edes yksi kerta vuodessa, jolloin miniät ei naama norsunvitulla arvostele voileipäkakkua ja laske, montako keksiä lasten serkut ottaa.

Vierailija
25/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:37"]

Miksi miniät pitää kutsua? Koko vuoden ne valittaa, vaatii ja arvostelee, mikään ei ole hyvin. Milloin ei ole vegaaniruokaa, milloin lapset saa liikaa herkkuja, milloin on väärää kahvia, milloin ei ole uusittu sisustusta, milloin ei tulla lapsille hoitajaksi tunnin varoitusajalla jne.

Eikö äideillä saisi edes kerran vuodessa olla oikeus viettää aikaansa omien lastensa kanssa ilman, että miniät määräävät, mitä saa tehdä ja kelpaako tarjottavat? Edes yksi kerta vuodessa, jolloin miniät ei naama norsunvitulla arvostele voileipäkakkua ja laske, montako keksiä lasten serkut ottaa.

[/quote]

Anopin epäkohtelias käytös ei ainakaan sitä miniöiden arvostelua vähennä. Mieluummin kannattaisi keskustella asioista suoraa kuin sulkea ilman selittelyjä joku tai jotkut ulkopuolelle, mutta mikäs siinä jos niitä miniöitä mieluummin katselee naama norsunvitulla kuin normaalisti.

Vierailija
26/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]

Ymmärrän hyvin närkästyksen, mutta ymmärrän myös että äiti haluaa viettää äitienpäivän poikansa (ja lastenlasten?) kanssa. Toisella kerralla varmasti puolisotkin saavat olla taas mukana. Minusta tämä ei ole loukkaus millään lailla. Vaikka myönnän, että eihän tämä normaalia ole. Minun isäni on kerran tehnyt saman asian. Halusi luokseen vain tyttönsä ja lapsenlapset. Alkuun olin närkästynyt päätöksestä, mutta isälleni oli todella tärkeää kerrankin viettää aikaa vain meidän kanssa isänpäivänä. Toivonkin että tajuat, että tämä voi olla anopillesi todella tärkeä päivä. -15-

[/quote]

Minusta on tosi ikävää, että tervetulleeksi toivotetaan lapsi ja hänen lapsensa, mutta ei lainkaan puolisoa.
[/quote]

Juuri näin! Mä en edes suostuisi tuollaiseen, että lasteni isä suljetaan pois. Suostuisikohan 15 antamaan lapsensa anopilleen äitienpäivänä ilman että on itse mukana..

Vierailija
27/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin onnellinen vastaavassa tilanteessa!

Vierailija
28/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:37"]

[/quote]

Miten sulle on noin hirveät miniät sattunut, ja vielä useana kappaleena? Ovatko poikasikin huonokäytöksisiä ja siksi valinneet tuollaiset naiset?

Vierailija
29/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitainen olo nyt. Toisaalta kävin itse tänään yksin anoppilassa kukkien ja kakun kanssa ja jäin sitten kahville, kun siellä kerran myös kälyn poikaystävä oli. Mies oli yllättäen töissä eikä päässyt, mutta halusin silti viedä jo luvatun kakun. Oli tosi mukava tilaisuus ja anoppikin tuntui olevan iloinen kun tulin vaikkei ollut "pakko". 

Sen sijaan anoppi on kyllä esittänyt miehelle toiveen että kävisi joskus kylässä ilman minua, jotta saa viettää ihan omaa aikaa poikansa kanssa, eli ymmärrän kyllä tuonkin puolen. 

Käykö miehesi koskaan kylässä yksin? Voisiko taustalla olla se, että anoppisi - kuten omani - haluaa viettää myös aikaa vain lasten kesken, mutta toisin kuin meillä, ei kehtaa pyytää sitä arkisin? Äitienpäivä on anoppisi päivä, ja toiveiden esittäminen saattaa tuntua helpommalta silloin. 

Vierailija
30/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:27"]

Puuttumatta asiaan (koska en tunne kaikkia yksityiskohtia riittävästi) totean vain, etten ymmärrä aviopuolisoita joiden täytyy mennä yhdessä kaikkiin suvun "juhliin". Anoppi ei ole kenenkään äiti eikä appi isä. Itse en ainakaan välittänyt osallistua ex mieheni sukujuhliin, rasittavaa sakkia ja kovin viinaan meneviä. Mieluummin myös vierailin vanhempieni luona ihan itsekseni jotta saatiin puhua vapaasti kaikista asioista.

[/quote]

Minulle miehen suku on ihan yhtä rakas kuin omakin, joten totta kai haluan olla mukana juhlistamassa heidän tärkeitä hetkiään. Eri asia jos kokisin sinun laillasi etten voi puhua siellä vapaasti ja jos joisivat ahdistavia määriä

Vierailija
31/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]Ymmärrän hyvin närkästyksen, mutta ymmärrän myös että äiti haluaa viettää äitienpäivän poikansa (ja lastenlasten?) kanssa.

Toisella kerralla varmasti puolisotkin saavat olla taas mukana. Minusta tämä ei ole loukkaus millään lailla. Vaikka myönnän, että eihän tämä normaalia ole.

Minun isäni on kerran tehnyt saman asian. Halusi luokseen vain tyttönsä ja lapsenlapset. Alkuun olin närkästynyt päätöksestä, mutta isälleni oli todella tärkeää kerrankin viettää aikaa vain meidän kanssa isänpäivänä. Toivonkin että tajuat, että tämä voi olla anopillesi todella tärkeä päivä.
-15-
[/quote]

[/quote]

Isoisä ei ole vävynsä isä eikä isoisä, sillä oikeudella. Itse asiassa ei mitään sukua.

Vierailija
32/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]Ymmärrän hyvin närkästyksen, mutta ymmärrän myös että äiti haluaa viettää äitienpäivän poikansa (ja lastenlasten?) kanssa. Toisella kerralla varmasti puolisotkin saavat olla taas mukana. Minusta tämä ei ole loukkaus millään lailla. Vaikka myönnän, että eihän tämä normaalia ole. Minun isäni on kerran tehnyt saman asian. Halusi luokseen vain tyttönsä ja lapsenlapset. Alkuun olin närkästynyt päätöksestä, mutta isälleni oli todella tärkeää kerrankin viettää aikaa vain meidän kanssa isänpäivänä. Toivonkin että tajuat, että tämä voi olla anopillesi todella tärkeä päivä. -15- [/quote] Miksi sinun pappasi on oikeutettu saamaan lapsenlapset isänpäivänä? Millä oikeudella lasten isä suljetaan isänpäivänä pois? [/quote] Isoisä ei ole vävynsä isä eikä isoisä, sillä oikeudella. Itse asiassa ei mitään sukua.

[/quote]

Mutta miksi hän saa viedä isänpäivänä vävyn lapset, jotka ovat isälleen mitä suurimmassa määrin sukua? 

Vierailija
33/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä voi sanoa, että lasten isän ei sovi nyt tulla meille, vain lapset meille kiitos, kun MINÄ haluan juhlia isänpäivää. Ei vaan sovi. 

Vierailija
34/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:39"]En tiedä ylireagoinko, mutta anoppini ilmoitti viime viikolla, että minä ja mieheni veljen puoliso, emme ole tervetulleita osallistumaan hänen äitienpäivä kahveillensa. Henkilökohtaisesti koin sen siten, että hän sulkee meidät perheen ulkopuolelle enkä pysty ymmärtämään miksi. Puolisoni veljineen keskustelivat äitinsä kanssa vielä perjantaina syytä miksi me puolisot emme saa osallistua, mutta hän ei antanut mitään syytä eikä tosin kutsunut meitä sittenkään.

Olisin halunnut osallistua, onhan hän kuitenkin mieheni äiti ja ollut yhteisessä elämässämme mukana 7 vuotta.

Oma äitini on poissa, joten vietin sitten yksin tämän äitienpäivän. 

Loukkaannuinko ihan turhasta vai onko ihan yleistä, että äitienpäivä juhlitaan vain omien lasten kanssa?
[/quote]

Alkavaa dementiaa? Jos tuli yllättäen. Dementikko epäilee kaikkea ja kehittää salaliittoteorioita

Vierailija
35/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin miten itse suhtautuisin asiaan omien poikien suhteen. He ovat siinä iässä että ei varmasti kauan mene kun on miniöitä menossa mukana. Miniät-huolimatta luonteistaan ovat tervetulleita vaikka olisivat tyttöystävä-statuksella. Minulla on itsellä myös tyttöjä. Itseasiassa surkeutta tunnen lähinnä siitä että joinakin äitienpäivinä voin joutua kakkoseksi ja lapset vierailevat vai sen toisen osapuolen äidin luona ja itse saan vain puhelintoivottelut. Elämä on sellaista.

APn anoppi on voinut tuntea jääneensä aiempina vuosina paitsioon miniöiden paistatellessa huomion kohteena kahvipöydässä. Jonkun aikaa tuota varmaan jaksaa mutta joskus on kiva olla itse päähenkilönä sen huomion kohteena. Tälläinen tilanne on voinut olla. Ehkä hän on kokenut että aiempina vuosina on lähinnä toimittanut kokin ja tarjoilijan virkaa äitienpäivänään.

Vierailija
36/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee anoppi

Vierailija
37/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:59"]Ymmärrän hyvin närkästyksen, mutta ymmärrän myös että äiti haluaa viettää äitienpäivän poikansa (ja lastenlasten?) kanssa. Toisella kerralla varmasti puolisotkin saavat olla taas mukana. Minusta tämä ei ole loukkaus millään lailla. Vaikka myönnän, että eihän tämä normaalia ole. Minun isäni on kerran tehnyt saman asian. Halusi luokseen vain tyttönsä ja lapsenlapset. Alkuun olin närkästynyt päätöksestä, mutta isälleni oli todella tärkeää kerrankin viettää aikaa vain meidän kanssa isänpäivänä. Toivonkin että tajuat, että tämä voi olla anopillesi todella tärkeä päivä. -15- [/quote] Miksi sinun pappasi on oikeutettu saamaan lapsenlapset isänpäivänä? Millä oikeudella lasten isä suljetaan isänpäivänä pois? [/quote] Isoisä ei ole vävynsä isä eikä isoisä, sillä oikeudella. Itse asiassa ei mitään sukua.

[/quote]

Mutta miksi hän saa viedä isänpäivänä vävyn lapset, jotka ovat isälleen mitä suurimmassa määrin sukua? 
[/quote]

Tuskin he siellä koko päivää viettävät

Vierailija
38/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhteesi on muuten anoppiin? Jos välit ovat ihan hyvät niin en tekisi tuosta ongelmaa. Ehkä tosiaan halusi jostain syystä tällä kertaa viettää aikaa vain omien lastensa kanssa. Eri asia, jos sinut olisi vain jätetty kutsumatta ja veljen puoliso olisi kutsuttu. Kurjaahan se on jäädä ulkopuolelle, mutta kaikkien ei aina tarvitse olla kutsuttuja kaikkialle.

Vierailija
39/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on sinun ja anoppisi välillä muutenkin kireä, niin ymmärrän anopin toiminnan siltä kannalta, ettei hän vain halua nähdä sinua. Tässä vaiheessa toki tilanteen tulisi välillänne olla selvä, eikä siten, että muissa tilanteissa esitetään hyvää suhdetta. 

Jos tosiaan mitään erityistä syytä pelkästään äiti-poika-tapaamiselle ei ollut, en näe mitään syytä, mikset olisi voinut olla mukana. Minulle perhe (myös naimalla tuodut uudet perheenjäsenet) ovat tärkeitä, enkä koskaan voisi sulkea vävyjäni tai miniöitäni pois. 

Tilanne vaikuttaa kuitenkin nyt siltä, että se tulee selvittää välittömästi. Voit toki yrittää kostamalla näyttää anopillesi, että tuo teki väärin, mutta paras ratkaisuhan olisi että sinä ja miehesi puhutte asiat hänen kanssaan halki. Vain selvittämällä voidaan pelastaa se perherauha, mitä pelastettavissa on.

Vierailija
40/63 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin omaa tekstiä lukisi! Nimittäin pari vuotta sitten meillä tilanne sama! Tilanne kärjistyi niin pahasti, että anoppi ilmoitti kahdesti häiden alla kirkkoon häiden olevan peruttu. Ei ilmaantunut sitten tilaisuuteen. Todettiin sitten kaksisuuntainen mielialahäiriö hänelle. Olisi varmaan teidänkin hyvä käydä anoppi tarkistuttamassa ennen häitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi