valitseeko kapteenit yhä joukkueet?
onko kouluissa yhä käytössä tämä menetelmä, että kaksi kapteenia valitsee joukkueet?
Kommentit (8)
Sijiaiset käyttää, vakiope ei. Oma ope tietää, että hiljaiset ja epäsuositut valitaan aina vikaksi, eikä järkevänä opena käytä tätä menetelmää.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:23"]
Sijiaiset käyttää, vakiope ei. Oma ope tietää, että hiljaiset ja epäsuositut valitaan aina vikaksi, eikä järkevänä opena käytä tätä menetelmää.
[/quote]
onko kyseessä yläaste? hyvä että sentään vakiopella on joku järki päässä.
omana kouluaikanani 90-luvulla oli käytössä. ja mitään muuta ei tehty kuin pelattiin sählyä. toivottavasti opettajat on nykyään fiksumpia
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:30"]
Toivottavasti ei.
[/quote]
valitettavasti taitaa kyllä olla, ja aika monessa koulussa jopa.
en jaksa uskoa, että tuota pahemmin käytetään tai ehkä joku kivikaudelle jäänyt iäkkäämpi kollega vielä käyttää?
Itse en käytä koskaan, oppilaat eivät saa vaikuttaa jakoihin. Useimmiten jaan ko. lajin harrastajat ensin eri joukkueisiin ja loput "jako kahteen / jako kolmeen" -menetelmällä. "Kapteenit valitsevat" käytän kyllä joskus, mutta siten, että kapteenit ovat selin muihin, loput vaihtavat rivissa hiljaa paikkaa ja kapteenit valitsevat "kolmas oikealta" jne, eivät siis näe eivätkä tiedä, kenet valitsevat ennen kuin lopullinen jako on selvä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 18:48"]
en jaksa uskoa, että tuota pahemmin käytetään tai ehkä joku kivikaudelle jäänyt iäkkäämpi kollega vielä käyttää?
Itse en käytä koskaan, oppilaat eivät saa vaikuttaa jakoihin. Useimmiten jaan ko. lajin harrastajat ensin eri joukkueisiin ja loput "jako kahteen / jako kolmeen" -menetelmällä. "Kapteenit valitsevat" käytän kyllä joskus, mutta siten, että kapteenit ovat selin muihin, loput vaihtavat rivissa hiljaa paikkaa ja kapteenit valitsevat "kolmas oikealta" jne, eivät siis näe eivätkä tiedä, kenet valitsevat ennen kuin lopullinen jako on selvä.
[/quote]
olen ymmärtänyt, että luokanopettajat harvemmin enää käyttävät, liikunnanopettajat kylläkin.