Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ihmisellä ei ole kahvinkeitintä?! :O

Vierailija
10.05.2015 |

Hämmästyin kun vierailin erään työkaverini luona. Kysyi että juonko teetä ja vastasin, että en, mutta kahvia voisin ottaa.

Kaveri näytti jotenkin hämmentyneeltä ja sanoi ettei hänellä ole kahvinkeitintä. Kysyin hämmästyneenä, että minkä takia. Sanoi ettei ole edes ajatellut että sellainenkin pitäisi hankkia, on hänelle kuulemma ihan turhake. On muuttanut juuri suomeen Japanista. On siis suomalainen, mutta asunut aiemmin 8-vuotta Japanissa. 

Eikö japanilaiset muka juo kahvia :O Ainakin elokuvissa juovat. Ja kai hänellä nyt vieraita käy, mitä ihmettä. Aika paha järjestää esimerkiksi juhlia ilman kahvitarjoilua.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitän aina itsellenikin pannukahvia

Vierailija
42/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa on kyllä erittäin kehittynyt kahvikulttuuri, mutta se on enemmän sellaista hipsterihifistelyä eikä mikään kansanliike niinkuin Suomessa. 

Kaupoista saa miljoonaa erilaista kahvipapua. Siellä keittimet ovat sellaisia kahviautomaatin tapaisia, joihin kaadetaan papuja, painetaan nappia ja kone valmistaa toivotunlaisen kahvin. Sitten lisätään sokeria, suklaata, makusiirappia, kermavaahtoa, makeisia tms.

Starbuckseja löytyy joka kulmasta ja niistä saa edullisen kahvin mukaansa nopeasti. 

Ystävien kanssa mennään jälleen sinne Starbucksiin istuskelemaan ja tilaillaan erilaisia erikoiskahveja.

Automaateista (sellaisista limuautomaatin tapaisista) joita löytyy ostoskeskuksista ja kaduilta saa ostettua tölkkikahvia (kylmää tai kuumaa)

Mutta ei siellä kyllä kukaan ala automaattisesti kesken päivää kenellekään kahvikupposta keittämään, puhumattakaan siitä että se olisi jotenkin sosiaalinen pakko. Työpaikoillakin juodaan mieluummin teetä kuin kahvia.

Kahvi kai on Japanissa enemmän herkuttelujuttu. Eivätkä kaikki todellakaan tykkää kahvista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:15"]

Japanissa on kyllä erittäin kehittynyt kahvikulttuuri, mutta se on enemmän sellaista hipsterihifistelyä eikä mikään kansanliike niinkuin Suomessa. 

Kaupoista saa miljoonaa erilaista kahvipapua. Siellä keittimet ovat sellaisia kahviautomaatin tapaisia, joihin kaadetaan papuja, painetaan nappia ja kone valmistaa toivotunlaisen kahvin. Sitten lisätään sokeria, suklaata, makusiirappia, kermavaahtoa, makeisia tms.

Starbuckseja löytyy joka kulmasta ja niistä saa edullisen kahvin mukaansa nopeasti. 

Ystävien kanssa mennään jälleen sinne Starbucksiin istuskelemaan ja tilaillaan erilaisia erikoiskahveja.

Automaateista (sellaisista limuautomaatin tapaisista) joita löytyy ostoskeskuksista ja kaduilta saa ostettua tölkkikahvia (kylmää tai kuumaa)

Mutta ei siellä kyllä kukaan ala automaattisesti kesken päivää kenellekään kahvikupposta keittämään, puhumattakaan siitä että se olisi jotenkin sosiaalinen pakko. Työpaikoillakin juodaan mieluummin teetä kuin kahvia.

Kahvi kai on Japanissa enemmän herkuttelujuttu. Eivätkä kaikki todellakaan tykkää kahvista.

[/quote]

Olin muuten oikeasti saada halvauksen kun vierailin Japanilaisessa kahvilassa. :D (Olikohan juurikin paikallinen Starbucks)

Ensinnäkin kahvikupin koko valitaan neljästä eri koosta (pieni, keskikoko, suuri, Grande). Tuo Grande on muuten aivan hillittömän kokoinen kuppi. :D

Sitten valitaan haluaako tavallista vaaleaa kahvia, tummaa, espressoa, maitokahvia tms. 

Sen jälkeen mennään maustamispöytään ja maustetaan kahvi maun mukaan. Pöydästä löytyi näitä tavallisimpia juttuja. Maitoa, kermaa, sokeria, suklaata. Mutta sitten löytyi myös: hunajaa, mansikkasiirappia, toffeeta, jotain kinuskikastiketta, vesimelonirakeita. Nämä siis kahville. :D 

Vierailija
44/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:15"]

[/quote]

MAKEISIA kahviin? Mitä helvettiä oikeesti?

Vierailija
45/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole. Mies harrastaa kahvia ja uuttaa kuppinsa käsin suodatinkartiolla tai Aeropressillä.

Vierailija
46/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on pelkkä espressokone ja vieraat kyllä tietävät, että meiltä ei suodatinkahvia saa. 

Mutta ap:n kysymykseen: Sellaisella ihmisellä, joka ei itse kahvinkeitintä tarvitse, ei yleensä ole kahvinkeitintä. Turha sitä vieraita varten on hankkia. Juhlia jos järjestää, niin kahvit saa sieltä pitopalvelusta.

Vierailija
47/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:59"]Minulla ei ole. Keittelen mikrossa kuppi kerrallaan. Mitä se keitin sitten auttaisi jos ei ole kahvia? Kahvit voi kyllä keittää myös kattilassa jos juhlia järjestää, tai lainata sitten. [/quote] Mikrossa?? :D hyi vittu. Mahtaa olla hyvät kahvit :D

[/quote]

Vesi kiehuu mikrossakin. Sen kahvin voisi toki suodattaa sitten käsin, mutta minulle maistuu aivan hyvin pannujauhatusporot nakattuna siihen kuppiin, ja kun on laskeutunut pohjalle niin juo. Voittaa mielestäni monen keittämät suodatinkahvit.

Vierailija
48/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkän aikaa ilman kahvinkeitintä. En itse juo kahvia ja kaappitilaa oli vähän. Isompaan asuntoon muutettuani äitini raahasi minulle kahvinkeittimen, koska halusi juoda kahvia kylässä käydessään. Tuo itse aina kahviakin mukana :D

Vierailija
49/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi maistuu oikeasti vastenmieliseltä, jos sen juomisen on lopettanut eikä sitä ole juonut aikoihin. Katsokaa oikeasti miten suurin osa lapsista reagoi kahvin makuun. 

Ihmisellä on joku kummallinen pakkomielle mussuttaa ja juoda asioita, joista kasvi/kasvituote/hedelmä koittaa varoittaa kitkerällä/voimakkaalla maulla. Esimerkkinä valkosipuli, jalapeno ja kahvi. 

Vierailija
50/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. En juo kahvia kuin kahviloissa. Töissäkin juon aina teetä. Kotoa löytyy vedenkeitin, mutta en ole tainnut sitäkään kuin pari kertaa käyttää. Jotenkin vain ei tee kotona mieli juoda kuumia juomia ollenkaan, juon mielummin kylmää vettä tai vaikka limua. Viereillekin tarjoan aina jotain kylmää juomista ja kahvittelut hoidetaan sitten kahvilassa jos niikseen, keskustassa kun asun.

Vierailija
51/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahvipannu. 

Kesällä nuotiopannulla keitellään herkkukahvia.

Erikoiskahvit ovat hyviä. Niitä saa kahviloista kun käy kaupungissa.

Vierailija
52/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kans jotenkin inhottaa juoda lämpimiä sisätiloissa, jos ei ole sitten jotenkin erityisen kylmä.

Tulee jotenkin sellainen vaikea ja liian kuuma olo. Varsinkin kesällä olisi mukava juoda vaikka limua. Tämä on muuten ärsyttävä piirre erään ystäväni lapsen syntymäpäivillä. Kerran erehdyin kieltäytymään kahvista ja kysyin saanko ottaa mieluummin limua, kun on vähän kuuma. Ystävä suutahti, että limut on lapsille ja kahvi aikuisille, saa kävellä ovelle jos ei kelpaa. :D

Vierailija
53/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tosiaan ole. Mies ei juo kahvia, minä join ennen, nykyisin ei maha kestä. Jos joku välttämättä kaffetta tahtoo, keitän pannukahvia tai mennään johonkin naapurin kahviloista (asun keskustassa, tässä on sadan metrin sisällä kolme hyvää vaihtoehtoa). Kahvipannusta luopumista olen harkinnut myös, mutta olkoon nyt kaapissa toistaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä