Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisella ihmisellä ei ole kahvinkeitintä?! :O

Vierailija
10.05.2015 |

Hämmästyin kun vierailin erään työkaverini luona. Kysyi että juonko teetä ja vastasin, että en, mutta kahvia voisin ottaa.

Kaveri näytti jotenkin hämmentyneeltä ja sanoi ettei hänellä ole kahvinkeitintä. Kysyin hämmästyneenä, että minkä takia. Sanoi ettei ole edes ajatellut että sellainenkin pitäisi hankkia, on hänelle kuulemma ihan turhake. On muuttanut juuri suomeen Japanista. On siis suomalainen, mutta asunut aiemmin 8-vuotta Japanissa. 

Eikö japanilaiset muka juo kahvia :O Ainakin elokuvissa juovat. Ja kai hänellä nyt vieraita käy, mitä ihmettä. Aika paha järjestää esimerkiksi juhlia ilman kahvitarjoilua.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin roskiin. liikaa tavaraa ja en juo kahvia. Vieraat saa juoda teetä tai pikakahvia.

Vierailija
2/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 22 kuvasi juuri starbucksin ihan missä tahansa maassa, ei ollut mitenkään nimenomaan japanilaista kahvilakulttuuria tuo. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole tosiaan kahvinkeitintä ja monet tuttavat ja kaverit ovat siitä hyvin hämmentyneitä :D itse juon lähinnä teetä, mutta vieraita varten mulla on purukahvia ja jtn latteja yms... Itse saatan kahvia juoda lähinnä kahviloissa tai juhlissa.

Vierailija
4/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan uusavuttomat eivät todellakaan näytä olevan tietoisia siitä, että kahvin keittämiseen ei tarvita kahvinkeitintä jos on olemassa joku muu tapa lämmittää vettä. Sitten luku sinänsä on ne, jotka pöyristyvät siitä että kylässä ei tarjota kahvia.. OMG

Vierailija
5/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylässä täytyy tarjota kahvia jos ja kun tietää että toinen juo kahvia. Epäkohteliasta. Ei kaikille maistu tee.

Vierailija
6/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole, on kaksi mutteripannua espresson tekoon. Aiemmin oli myös pressopannu mutta pudotin sen enkä ostanut enää uutta. Noilla pärjää hyvin. Töissä saan ihan riittämiin ryystää suodatinkahvia, kotona en enää halua.

Vierailija
7/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kahvinkeitintä, koska en juo kahvia. Vieraille on tähän asti kelvannut tee tai jokin muu juoma.

Pitäisikö kaikilla kasvissyöjillä olla kinkkua kaapissa mahdollisia lihansyöjävieraita varten?

Vierailija
8/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla,en juo kahvia.

Vierailija
9/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 17:30"]

Kylässä täytyy tarjota kahvia jos ja kun tietää että toinen juo kahvia. Epäkohteliasta. Ei kaikille maistu tee.

[/quote] Kun riittaisikin vain se kahvi mutta sen lisaksi pitaa sitten olla viela "tarjoilut". Jos ei ole kunnolliset niin sitten tullaan av:lle haukkumaan. Onneksi asun maassa missa ei ole kahvikulttuuria.

Vierailija
10/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:56"]

Hämmästyin kun vierailin erään työkaverini luona. Kysyi että juonko teetä ja vastasin, että en, mutta kahvia voisin ottaa.

Kaveri näytti jotenkin hämmentyneeltä ja sanoi ettei hänellä ole kahvinkeitintä. Kysyin hämmästyneenä, että minkä takia. Sanoi ettei ole edes ajatellut että sellainenkin pitäisi hankkia, on hänelle kuulemma ihan turhake. On muuttanut juuri suomeen Japanista. On siis suomalainen, mutta asunut aiemmin 8-vuotta Japanissa. 

Eikö japanilaiset muka juo kahvia :O Ainakin elokuvissa juovat. Ja kai hänellä nyt vieraita käy, mitä ihmettä. Aika paha järjestää esimerkiksi juhlia ilman kahvitarjoilua.

[/quote]

Kyllä nyt kannattaisi aloittajan vähän miettiä, että millaiseen seuraan oikein hakeutuu. Nyt kaveri vaihtoon ja äkkiä. Itse en suostuisi olemaan tuollaisen kummajaisen kanssa missään tekemisissä. 

Vierailija
11/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on aamukahviksi ja vieraille http://www.douwe-egberts.co.uk/products/instants1/instants/pure-indulgence/

ja mutteripannulla saa pressot jälkkäriksi. En tykkää suodatinkahvista. Juon noin 4 kuppia kahvia päivässä. 

Vierailija
12/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni käy luonani ehkä kolme-neljä kertaa vuodessa. En viitsi hänen takiaan ostaa kallista kahvinkeitintä kun kukaan muut tuttuni ei juo kahvia.

Vierailija
13/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, suodatinkahvi on ihan hirveetä kuraa, itellä mutteripannu ja mylly että saa tuoreista pavuista kunnon espresso-kahvit. On myös pikakahvia. En ottaisi kahvinkeitintä turhaan keittiöön viemään tilaa.

Vierailija
14/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meistä toinen ei juo kahvia ja toinen on hifistelijä, jolle ei kahvinkeitinkahvi kelpaa. Kun meille tulee vieraita, keitän kahvin kattilassa ja kaadan pumpputermokseen.

Vierailija
15/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maistanut kahvia. Pelkkä haju ällöttää. Keitintäkään ei siis ole.

Vierailija
16/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kahvinkeitintä koska emme juo itse kahvia, ja koemme ilmankin sitä tarjoavamme niin monipuolista tarjoilua vieraillemme ettei meidän tarvitse ylitäyteen keittiöömme tunkea kahvinkeitintä heidän takiaan.

Naurettavaa että ihmisillä onkin sellainen käsitys että kenellä hyvänsä on velvollisuus järjestää elämänsä niin että he voivat saada kahvia minä hyvänsä elämänsä hetkenä. Jos on niin vaikeaa olla ilman kahvia niin ehkä voivat juoda kahvia ennen meidän illallisille tulemista ja heti sieltä palattua. Jos ei muutamaa tuntia kestä ilman (varsinkaan kun teetä ja esim. colajuomia on saatavilla) niin ehkä kannattaisi yrittää lieventää sitä kofeiiniriippuvuutta.

Vierailija
17/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinkahvi on pahaa.Meillä juodaan vain pressokeittimen tai mutteripannun kahvia ja kahvi tehdään pavuista jauhamalla.Kahvin pitää olla tummaa eikä suodatinkeittimen kitkerää.

Vierailija
18/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, mutten juo kahvia. Anoppi toi keittimen vaikka olen yrittänyt kertoa, että pärjätään hyvin 60 vuotta vanhalla kahvipannulla hyvin jos sattuu kahvia juovia vieraita kylään...

Vierailija
19/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kahvinkeitintä kun emme kahvia kumpikaan juo. Asunnossa on pieni keittiö, joten en sinne halua tilaa viemään mitään lähes tarpeetonta. Parit isommat pirskeet ollaan tässä järkätty ja silloin lainattiin kahvinkeitintä kavereilta. Satunnaisia piipahtajia varten on purkki pikakahvia, jollei hyvä tee kelpaa.

Vierailija
20/53 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisella ihmisellä ei ole normaalia älykkyysosamäärää?

Sellaisella, joka aloittaa näin typeriä aloituksia AV-palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi