Millaisella ihmisellä ei ole kahvinkeitintä?! :O
Hämmästyin kun vierailin erään työkaverini luona. Kysyi että juonko teetä ja vastasin, että en, mutta kahvia voisin ottaa.
Kaveri näytti jotenkin hämmentyneeltä ja sanoi ettei hänellä ole kahvinkeitintä. Kysyin hämmästyneenä, että minkä takia. Sanoi ettei ole edes ajatellut että sellainenkin pitäisi hankkia, on hänelle kuulemma ihan turhake. On muuttanut juuri suomeen Japanista. On siis suomalainen, mutta asunut aiemmin 8-vuotta Japanissa.
Eikö japanilaiset muka juo kahvia :O Ainakin elokuvissa juovat. Ja kai hänellä nyt vieraita käy, mitä ihmettä. Aika paha järjestää esimerkiksi juhlia ilman kahvitarjoilua.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 16:29"]Meillä ei ole. Mies harrastaa kahvia ja uuttaa kuppinsa käsin suodatinkartiolla tai Aeropressillä.
[/quote]
Harrastaa kahvia XD
Sellaisella, joka ei juo kahvia.
Ei meilläkään ole. Asumme kahvilan yläkerrassa. :)
Tyttärelleni, joka ei juo kahvia.
Minulla ei ole. Keittelen mikrossa kuppi kerrallaan. Mitä se keitin sitten auttaisi jos ei ole kahvia? Kahvit voi kyllä keittää myös kattilassa jos juhlia järjestää, tai lainata sitten.
Eikö Japanilaiset juo muka kahvia?
Eivät juo, ainakaan siinä muodossa mitä suomalaiset. Käyttävät enemmän pikakahvia/neokahvia, jos kahvia haluavat. Kovin monelta ei kahvinkeitintä löydy. Kahvinkeitin on heille vähän samanlainen kuin riisinkeitin meille. Ei ole sellainen mitä moni pitäisi välttämättömyytenä, mutta Japanilaisista kodeista se löytyy taatusti.
Miksi meiltä kysyt? Itse sitten tarkkaan selität millainen on kahvinkeitintä omistamaton tuttavasi. Millainen ihminen muuten luulee, että kahvia ei voi valmistaa ilman keitintä?
Suomalaiset nyt kuluttavat ihan törkeästi kahvia. Varmasti hämmentää jos on asunut kauan ulkomailla.
Meillä! Suodatinkahvi on hirveää. Meillä on sensijaan useampi mutteripannu espressoa varten, eli kahvia meillä kyllä saa.
Mulla ei oo, en juo kahvia, vieraille tarjoan teetä. Jos ei kelpaa, niin ei ole pakko juoda.
Juon paljon kahvia, mutta minulla ei ole mitään "keitintä". On mutteripannu ja nuotiopannu. Enkä tosiaan ymmärrä, miksi kahvia juomattomalla ihmisellä pitäisi olla niitäkään.
Ei ole terveellistäkään ryystää sumppia joka välissä niinkuin suomessa on tapana. Hänen vieraansa pärjäävät varmasti teelinjalla vierailun ajan, vai ovatko kaikki suomalaiset niin kofeiiniriippuvaisia, että kädet alkaa tärisemään ja mieli murtumaan jos ei saa sitä KAHVIA PÖYTÄÄN NYT.
Ei minullakaan ole. En juo kahvia, eikä suurin osa kavereistanikaan juo. Jonkin sortin pikakahvijauhetta voi siihen kuumaan veteen sekoittaa luonani jos nyt välttämättä kahvia haluaa, kauppa on ihan vieressä niin voin käydä nopeasti ostamassa ja loput jauheet saa vieras vaikka mukaansa ellei ala useammin luonani käymään.
Tee on paljon terveellisempää kuin kahvi, joten tekee ihan hyvää kahvinjuojillekin välillä juoda sitä. Ties vaikka oppisivat tykkäämään ja vaihtaisivat itsekin kahvin teehen. Ei sitä ainakaan silloin opi jos ei koskaan teetä juo
Suodatan kahvin käsin. Mitäpä siinä keittimellä...
Japanissa kahvikin tulee automaatista.
Tämmöisillä, jotka nauttivat pannukahvista ja sen hyvästä mausta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 15:59"]Minulla ei ole. Keittelen mikrossa kuppi kerrallaan. Mitä se keitin sitten auttaisi jos ei ole kahvia? Kahvit voi kyllä keittää myös kattilassa jos juhlia järjestää, tai lainata sitten.
[/quote]
Mikrossa?? :D hyi vittu. Mahtaa olla hyvät kahvit :D
meillä ei ole. Itse olen teenjuoja ja puoliso juo kahvia satunnaisesti ja sen saa valmistettua ilman keitintäkin.
Asun Japanissa ja juon suodatinkahvia. Ei siihen keitintä tarvitse, riittää kun on se suodatin ja jotain jolla keittää vettä. Aluksi keittelin pannulla, sitten ostin vedenkeittimen. Ei mulla Suomessakaan ollut aikoihin kahvinkeitintä, kun aina menivät rikki. Helpottaahan sellainen toki, jos haluaa isoja määriä keitellä kerralla, mutta itse en tarvitse kuin sen yhden kupillisen kerrallaan. Vieraita kun ei käy :) Jos kävisi, niin kyllä mä niillekin voisin kaffet tuolla menetelmällä väännellä.