Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni sai sairaalassa koronan

kirsikka-72
14.01.2022 |

Isäni on Helsingin kaupungin sairaalassa, jossa on ollut vierailukielto vuoden alusta. Nyt on sitten huonekaverilla todettu korona ja isäni oli altistunut. Huonekaverikin oli jo pidempään ollut sairaalassa. Vierailijoilla aikaisemmin oli maskipakko. Joko siis hoitajat, lääkärit, muu henkilökunta tai vierailijat on siis koronan sinne vieneet. Missään ei siis ole turvassa. No ompahan jo sairaalassa valmiiksi : /. Toistaiseksi on negatiivinen, mutta toki käy mielessä, että näenkö enää isääni hengissä. Hän on korkean luokan riskipotilas, koska on diabetes ja keuhkoahtaumatauti. Juuri kuulin, että 90- vuotias oli kuollut koronaan, kun ilmeisesti rokottamaton lapsi oli sen käynyt tartuttamassa. Voihan se tartunta ollut tullut muualtakin, tosin tää oli kotihoidon asiakas ja kotona kaiket päivät pyörätuolissa. Miltähän tuntuu "lapsestaan" tällä hetkellä. Tän jutun pointti on ehkä herätellä koronan vaaroihin kun kaikki eivät sitä tosissaan ota.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ei vielä saanut koronaa, mutta altistui, sori virhe otsikossa :k

Vierailija
2/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitte, onko se nyt sit ainoo suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun diabetetssairas kaveri sai koronan sairaalasta, eikä meille (kotihoito sekä minä) ilmoitettu mitään kun hänet tuotiin kotiin, joten minä sain myös coronan. Näin se tarttuu.

Vierailija
4/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni hoitaja on rokotettu ja rokotetuilla koronaan sairastuneilla ei ole oireita, joten rokotetut levittävät salakavalasti koronaa jopa tietämättään. rokottamaton hoitaja saisi koronasta oireita ja ymmärtäisi jäädä saikulle, eikä levittäisi koronaa muihin.

Vierailija
5/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronaa löytyy sattumalöydöksenäkin ihmisiltä niin mistä sen voi enää kukaan sanoa mistä se tartunta on peräisin. Turhaa syyttää ketään enää tässä vaiheessa. Korona tulee jos on tullakseen ja sen kestää kuka kestää. Elämä on.

Vierailija
6/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä kuulla isäsi tilanteesta. Toivottavasti hän ei saa tartuntaa. Hoitohenkilökunnan ja vierailijoiden pitäisi alkaa käyttää ffp2- tai ffp3-maskia.

Vierailija
7/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa enää sanoa, että ilmeisimmin rokotettu lapsi tartuttanut kun kenestäkään ei voi testaamatta tietää enää varmuudella onko kantaja vai ei. Oireeton voi olla sekä rokotettu että rokottamaton.

Vierailija
8/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet. Ensin väität, että sai koronan ja sitten kirjoitat, että on vielä negatiivinen. Keksitty aloitus TAAS.

Vierailija
9/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ihmetellyt kun omikron tarttuu niin herkästi, milloin se alkaa leviämään sairaaloiden osastoilla.

Vierailija
10/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on syytäkin olla huolissaan. Monet luulevat, että sairaalan seinät suojaavat kaikelta, jopa kaatumiselta. Sairaalassa työskentelevät ihmisetkin joutuvat elämään myös sairaalan ulkopuolella. Olen itse sairaanhoitaja ja pari vuotta ollut niin eristyksissä kuin vain voin, enkä silti voi taata, etten sairastu ja tartuta muita. Kerran viikossa iltamyöhään ruokakauppaan ja työmatkat kävellen. Maskit käytössä töissä ja kauppareissulla. Sairaalassa on paljon henkilökuntaa, joilla lapset ovat päiväkodissa tai koulussa, puoliso voi olla töissä paikassa, jossa joutuu ihmisten kanssa väkisin tekemisiin, esim. kaupan kassalla maskittomien ihmisten kanssa. Turha on henkilökuntaa syytellä tilanteessa, jonka edessä kaikki olemme voimattomia. Parhaamme teemme kuitenkin.

Vierailija
11/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitte, onko se nyt sit ainoo suomessa?

Toivottavasti saat itse koronasta sen vakavimman version.

Vierailija
12/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun diabetetssairas kaveri sai koronan sairaalasta, eikä meille (kotihoito sekä minä) ilmoitettu mitään kun hänet tuotiin kotiin, joten minä sain myös coronan. Näin se tarttuu.

Jos sun kaveri on oireeton niin miksi olisi testattu kotiutuessa?

13/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni hoitaja on rokotettu ja rokotetuilla koronaan sairastuneilla ei ole oireita, joten rokotetut levittävät salakavalasti koronaa jopa tietämättään. rokottamaton hoitaja saisi koronasta oireita ja ymmärtäisi jäädä saikulle, eikä levittäisi koronaa muihin.

Kyllä sairaalassa työskenteleville ihmisille pitäisi tehdä koronatesti joka päivä, niin nämä ainakin vähenisi.

Vierailija
14/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaisissa hoivakodeissa todettu uusia koronavirustartuntoja

Koronavirustartuntoja on yhteensä 21:ssa hoivakodissa. 15:ssa hoivakodissa koronavirustautiin on sairastunut sekä asukkaita että henkilökunnan jäseniä. Kuudessa hoivakodissa tartuntoja on vain henkilökunnan jäsenillä.  https://www.espoo.fi/fi/uutiset/2022/01/espoolaisissa-hoivakodeissa-tod…

Läheskään kaikilla paikkakunnilla näistä ei tiedoteta mitään...

Vierailija
15/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö vielä muka tiedä, että oireetonkin voi kantaa tartuntaa ja tartuttaa koronaa eteenpäin.

Vierailija
16/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö vielä muka tiedä, että oireetonkin voi kantaa tartuntaa ja tartuttaa koronaa eteenpäin.

oireeton eli rokotettu taudinkantaja on erityisen tehokas koronanlevittäjä, koska sairastunut rokotettu ei välttämättä edes itse huomaa olevansa sairas.

Vierailija
17/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on varmaan rokotettu! Ehkä hänelle nyt kotona ei ole niin paha. Ei voi tietää

Kaikki sen nyt sairastaa

Harvat hurjana

Nytkin teholla on 60

Vierailija
18/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keksitty aloitus :6 miksi keksisin. Kyllä se voi olla hänelle paha, koska on riskiryhmäläinen ja saanut vain yhden rokotteen...vointi esti ottamasta toisen kun oli sydänongelmiakin, ei kylläkään rokotuksesta johtuvia. Korona niittää vanhuksia valitettavasti.

Vierailija
19/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi ikävä kuulla isäsi tilanteesta. Toivottavasti hän ei saa tartuntaa. Hoitohenkilökunnan ja vierailijoiden pitäisi alkaa käyttää ffp2- tai ffp3-maskia.

Vierailijat ovat juokennelleet kokojan ilman maskeja eikählö-kunta uskalla  vaatia heitä maskia.

Vierailija
20/21 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on syytäkin olla huolissaan. Monet luulevat, että sairaalan seinät suojaavat kaikelta, jopa kaatumiselta. Sairaalassa työskentelevät ihmisetkin joutuvat elämään myös sairaalan ulkopuolella. Olen itse sairaanhoitaja ja pari vuotta ollut niin eristyksissä kuin vain voin, enkä silti voi taata, etten sairastu ja tartuta muita. Kerran viikossa iltamyöhään ruokakauppaan ja työmatkat kävellen. Maskit käytössä töissä ja kauppareissulla. Sairaalassa on paljon henkilökuntaa, joilla lapset ovat päiväkodissa tai koulussa, puoliso voi olla töissä paikassa, jossa joutuu ihmisten kanssa väkisin tekemisiin, esim. kaupan kassalla maskittomien ihmisten kanssa. Turha on henkilökuntaa syytellä tilanteessa, jonka edessä kaikki olemme voimattomia. Parhaamme teemme kuitenkin.

Kiitos että olet karsinut vapaa-ajallakin menemisiäsi työsi puolesta . Hienoa että välität muista . En hoitoalalla mutta elämä minimissään koronavarovaisuuden vuoksi .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän