Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko on sopiva viikkoraha 11-vuotiaalle?

Vierailija
10.05.2015 |

Meillä vain 1 lapsi. Ostamme hänelle oikeastaan kaiken, mitä hän tarvitsee. Hänen ei ole tarvinnut juurikaan omia rahojaan käyttää. Nyt mietin, mikä on sopiva viikkoraha tuon ikäiselle ja mitä te laitatte tuon ikäiset itse kustantamaan omista rahoistaan?

Meillä hän on saanut kaiken tarvitsemansa vanhemmilta. Harrastusvälineet, vaatteet, puhelimen, tietokoneen, ipadin jne.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ns. 16-vuotias on kyllä joku katkera ja kateellinen tapaus, kun niin vähän haluaa nuoremmalle.

Vierailija
22/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite sain 11-vuotiaana just about 5e. Toi et maksetaan aina sen mukaan että millä luokalla lapsi on on hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä 20-30e/kk on ihan hyvä tuon ikäiselle. Sitten ehkä ripari-iässä voisi alkaa säästää uuteen puhelimeen/tablettiin, jos edes tahtoo sellaista. Harjoittelisi säästämistä edes vähän. Esim mun 14-v sisko makso just 40e viikkorahoistaan, kun kamera maksoi jotain 340e. Saa 7,50e/vk. Itse ostin 15-vuotiaana ensimmäisen oman läppärin ja älypuhelumeni kesätyörahoilla, taisivat maksaa yhteensä jonkun 220e. Kesätöistä sain jonkun 250e.

t. toinen 16-v tyttö

Vierailija
24/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 eurosta pitää maksaa kaverien myös synttärilahjat? Aika karua.

Vierailija
25/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa 12-v (syksyllä 13-v) 50€ kk rahaa. Muuten saisi 30€ kuukaudessa, mutta harrastus juttuihin menee rahaa. Tuosta maksaa harrastusvälineet, ja pelien jälkeen syömiset, meikit, (saa käyttää ripsaria, peitepuikkoa ja puuteria) kahvittelut, ja muut omat pienet menot. Lisäksi saatan antaa rahaa joskus vaatteisiin, ehkä kerran muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
26/27 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saannut tuon ikäisenä noin kympin viikossa, 15-vuotiaana sain 20e viikossa josta maksoin mopoon bensat, meikit, kahveilut kaverien kanssa jne omia pieniä menoja.Mahdollisimman nuorena on mielestäni hyvä aloittaa viikkorahan/kuukausirahan antaminen.
Näin opitaan rahan arvo, opitaan myös säästämään pitkäjänteisemmin johonkin haluamaan tavaraan/asiaan, sekä punnitaan miten paljon rahaa menee mihinkin. - T 18v.

Vierailija
27/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6-luokkalainen ja 7-luokkalainen molemmat saavat kuukausi rahaa 40€. Sillä maksetaan kaikki kaverien kanssa kahvittelut ja shoppailut, viikonloppu karkit, vaatteet jotka tahtoo mutta ei tarvitse ja meikit. Lapsille ostetaan sitten tarvittavat vaatteet, leffoissa käynnit ja kavereiden synttäri lahjat.