Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet, jos naispuolinen kollegasi

Vierailija
10.05.2015 |

panostaa pukeutumiseen (toimistotyö)? Käyttää korkkareita, hameita, mekkoja, laittaa hiuksiaan, meikkaa hillitysti. Aiheuttaako se ärsyyntymistä sinussa ja jos niin miksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:39"]

Miksi siitä pitäisi ajatella mitään? 

[/quote]

En tiedä, ei minunkaan mielestäni pitäisi. Edellisessa työssäni oli enemmän oman ikäisiä ihmisiä ja yhtenäisempi pukeutumiskulttuuri. Mutta jotenkin vaan olen tässä nykyisessä työssä joutunut silmätikuksi tietyille ihmisille :/ ap
[/quote]

Tuo on luultavasti oikea tulkinta. Anna akkojen päivitellä ja tee kuten tykkäät. Naisvaltaisilla työpaikoilla on aina myös katkeria kuppikuntia, niitä on vaan parasta välttää.
[/quote]

Ja vielä: joitain ihmisiä ärsytät ehkä pelkällä olemassaolollasi jos olet nuorempi, viehättävämpi ja työssäsi taitavampi kuin he. Eli sitä ei kannata jäädä murehtimaan.

Vierailija
22/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykystä työtä aattelee niin voisin aika pitkään katsoa. Kuulostaa hivenen epäkäytännölliseltä pukeutumiselta navettaan.

Mut toimistotyössä asiallista ja siistin kuuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus pukeudut niin kuin haluat. Mutta turha aina syyllistää että vanhemmat naiset taas ovat kateellisia. Ei se aina noin mene että automaattisesti kun vanhenee niin on aina kateellinen. Kaikki vanhenee, se on fakta joka kannattaa muistaa niin ei tarvitse olla kateellinen kun tietää ettei se sillä työpaikan kauniillakaan ole kuin pieni ohikiitävä hetki se nuoruus. Ugh, olen puhunut.

Vierailija
24/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:27"]Eihän korkkarit pituuteen liity mitenkään vaan tyyliin. Itsekin 173 enkä lituutta tarvitse vaan korkkarit nyt ovat vain tyylikkäämmät. Jos valitsee matalat korot (esim. 4cm) niin ei paljoa ero tavallisista kengistä korotuksen suhteen, kun monissa matalissa kengissäkin on parin sentin tai enemmänkin se kantaosa. Että äkä yrutä pituudellasi perustella mitään. Eikä 176 edes nykyään ole paljon. 180 on nykyään ihan hyväksyttyä naisella.
[/quote]

Kyllä se 180 cm on kirahvin pituus naisella. Kannattaa ne korkkarit jättää suosiolla pois.

Vierailija
25/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:27"]Eihän korkkarit pituuteen liity mitenkään vaan tyyliin. Itsekin 173 enkä lituutta tarvitse vaan korkkarit nyt ovat vain tyylikkäämmät. Jos valitsee matalat korot (esim. 4cm) niin ei paljoa ero tavallisista kengistä korotuksen suhteen, kun monissa matalissa kengissäkin on parin sentin tai enemmänkin se kantaosa. Että äkä yrutä pituudellasi perustella mitään. Eikä 176 edes nykyään ole paljon. 180 on nykyään ihan hyväksyttyä naisella. [/quote] Kyllä se 180 cm on kirahvin pituus naisella. Kannattaa ne korkkarit jättää suosiolla pois.

[/quote]

Näin on. Tuohon jos vielä lisää jotkut 10 cm:n korot niin on varmasti pidempi kuin suurin osa miehistä.

Vierailija
26/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:14"]Senkus pukeudut niin kuin haluat. Mutta turha aina syyllistää että vanhemmat naiset taas ovat kateellisia. Ei se aina noin mene että automaattisesti kun vanhenee niin on aina kateellinen. Kaikki vanhenee, se on fakta joka kannattaa muistaa niin ei tarvitse olla kateellinen kun tietää ettei se sillä työpaikan kauniillakaan ole kuin pieni ohikiitävä hetki se nuoruus. Ugh, olen puhunut.
[/quote]

No ap:n tapauksesta puhutaan ja hän on huolissaan koska ryhmä vanhempia naisia on ottanut hänet silmätikuksi. Eli kyllä tässä tapuksessa tästä lienee kysymys, vaikkei toki aina näin olekaan.

Vierailija
27/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, nyt ku sais kovaa kyrpää.

Vierailija
28/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 08:19"]

Sanotaan, että sellaista pukeutumista, mikä sopii siihen yrityksen kulttuurin. Jos on siitä poikkeavaa, saattaa se joissakin ihmisissä aiheuttaa hämmennystä. :D

[/quote]

Tätä epäilinkin. Kuitenkin naispuoliset asiakkaamme pukeutuvat suurinpiirtein samoin kuin minäkin? Tuleeko minun silti "sulautua" siihen, kuinka kollegani pukeutuvat? ap
[/quote]
Ei. Se että pukeutumiseesi kiinnitetään huomiota ei kuitenkaan kerro siitä että se aiheuttaisi ärsyyntymistä.

Vierailija
29/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:14"]Senkus pukeudut niin kuin haluat. Mutta turha aina syyllistää että vanhemmat naiset taas ovat kateellisia. Ei se aina noin mene että automaattisesti kun vanhenee niin on aina kateellinen. Kaikki vanhenee, se on fakta joka kannattaa muistaa niin ei tarvitse olla kateellinen kun tietää ettei se sillä työpaikan kauniillakaan ole kuin pieni ohikiitävä hetki se nuoruus. Ugh, olen puhunut.
[/quote]

Ei tietenkään, mutta eihän tästä tässä puhutakaan. Ja PS. itsekin olen jo yli 40 ja olen tuo edellinen vastaaja jonka tekstiin viittaat.

Vierailija
30/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap olla nuorempi kuin suurin osa työpaikkasi naisista? Muussa tapauksessa en oikein ymmärtäisi aloitustasi. Jos sinulla olisi enemmän elämänkokemusta, itsetuntosi olisi niin hyvä, että pukeutuisit niin kuin itse haluaisit. Elämänkokemus toisi mukanaan myös sosiaalista älykkyyttä ja osaisit päätellä, että millainen pukeutuminen kuuluu työpaikan kulttuuriin. 

Jos kuvittelet, että tietyt työpaikkasi naiset ( sinua vanhemmat?) katsovat sinua karsaasti siksi, että olet nuorempi ja nätimpi, panet heitä liian halvalla. He katsovat sinua karsaasti siksi, että keskityt epäolennaisuuksiin sen sijaan että vain hoitaisit työsi kunnolla. (Saatat tosin olla persoonana muutenkin rasittava, ei voi tietää.)

Vierailija
31/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 09:45"]Taidat ap olla nuorempi kuin suurin osa työpaikkasi naisista? Muussa tapauksessa en oikein ymmärtäisi aloitustasi. Jos sinulla olisi enemmän elämänkokemusta, itsetuntosi olisi niin hyvä, että pukeutuisit niin kuin itse haluaisit. Elämänkokemus toisi mukanaan myös sosiaalista älykkyyttä ja osaisit päätellä, että millainen pukeutuminen kuuluu työpaikan kulttuuriin. 

Jos kuvittelet, että tietyt työpaikkasi naiset ( sinua vanhemmat?) katsovat sinua karsaasti siksi, että olet nuorempi ja nätimpi, panet heitä liian halvalla. He katsovat sinua karsaasti siksi, että keskityt epäolennaisuuksiin sen sijaan että vain hoitaisit työsi kunnolla. (Saatat tosin olla persoonana muutenkin rasittava, ei voi tietää.)
[/quote]

Kiitos mutta minä nimenomaan hoidan työni kunnolla. En puutu kenenkään asioihin tai kommentoi muiden ulkonäköä. Jos jo pelkkä olemassaoloni oikeuttaa "juhliinko menossa" kommenttiin vittumaisen hymyn kera, niin kyllä minä sen kestän. Ja aion jatkossakin pukeutua tyylikkäästi ja naisellisesti. Ap

Vierailija
32/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän häiritsee ruma pukeutuminen: fleecetakit, paikatut vaatteet jne. Kyse siististä sisätyöstä, jossa ihan hyvä palkka.

Vierailija
33/33 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumainen hymy? Kertoo enemmän kokijasta kuin hymyilijästä. Kyllä minultakin kysytään, olenko juhliin menossa, mutta vastaan ihan asiallisesti enkä ota itseeni. Pukeudun niin kuin haluan, ja asiakastilanteissa pyrin sulautumaan heidän pukeutumistyyliinsä. Opiskelijajärjestöön lähtiessäni pukeudun eri lailla kuin lääkeyritykseen. Jos työkaverilla on niin iso asuntolaina, ettei hän pysty pukeutumaan kuten minä, niin se on hänen arvovalintansa.

Niin, ja ikäni on 56.