Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty tapaamaan ystävääni hänen agresiivisen lapsen takia.

Vierailija
09.05.2015 |

Meillä siis molemmilla 2,5v pojat, tapaamiset ovat käynnet mahdottomaksi hänen hakkaavan, purevan, huutavan, tönivän lapsen takia. Agressiivisyys siis kohdistuu minun poikaa joka ei edes tajua puolustaa itseään mitenkään. Tänpäivän jäljiltä on naama naarmuilla, kuhmu päässä.. Onneksi ei käyny pahemmin kun kerkesi tuuppia pojan takaraivolleen pöytää vasten, istua päällä, seistä selällä. Ystävä on yh eikä siis pysty jättämään lastaan hoitoon tapaamisien ajaksi. Ystävä kyllä kieltää ja toruas huonoa käytöstä, eli siinä ei ole ongelmaa.
mitä tässä pitäisi tehdä?? Voinko sanoa etten halua nähdä häntä jos on poika mukana vai pitäisikö vaan nyt unohtaa koko tyyppi?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voit sallia että sun lasta pahoinpidellään sun silmien edesä????Mietippä mitä traumoja oma lapsesi saa noista kyläilyistä!

Vierailija
42/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:22"]Sana on aggressiivinen - ei agressiivinen
[/quote] Mä oon elänyt 20 vuotta luullen että sanassa on vain yksi g-kirjain. Miten voi olla mahdollista etten oo huomannut. Tästäkin palstasta jotain hyötyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea tuo lapsi tarvitsee nyt apua. Ja jos kyse on jostain neurologisesta, niin on hyvä että asiaan puututaan ajoissa, löydetään ongelmien syy ja pystytään tarjoamaan lapselle kuntoutusta. Jos kyse ei ole mistään neurologisesta, apuahan tuo lapsi tarvitsee joka tapauksessa. Ja äitikin tarvitsee mahdollisesti tukea omaan jaksamiseensa. Ja neuvoja itselleenkin, miten toimia lapsen kanssa erilaisissa tilanteissa.

Ap:n ystävä varmaan ymmärtää, jos ap joutuu ottamaan pienen hengähdystauon siksi aikaa kun lapselle saadaan apua ja hän alkaa voimaan paremmin. Tärkeää tässä nyt on kuitenkin se, että lapsi ja äiti saavat apua ja ap pysyy hänelle tukena, vaikka sitten langan päässä kunnes tilanne hieman rauhoittuu.

Vierailija
44/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEillä oli vähän samanlainen tilanne kaveriperheen kanssa.

Kyläreissumme heille loppuivat siihen, kun lapsi (tuolloin 5v) kuristi omaa lastani ja hakkasi tämän päätä lattiaan kun hetkeksi silmä vältti. Totesin, että en enää voi mennä paikkaan, jossa lapseni joutuu pahoinpidellyksi.

Kun yritin puhua tälle äidille, että hänen lapsensa käytös ei ole normaalia, hän veti herneet nenään ja pisti välimme poikki. Myöhemin lapsellaan todettiin vakava neurologinen häiriö... :/

Vierailija
45/57 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/57 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:30"]Mulla on kaverin lapsella sama ongelma, lapsi tosin jo isompi. Syyksi on nyt todettu neurologiset ongelmat. Ei olla lopetettu kaverin tapaamista tuon vuoksi: Tosi ikävää se olisikin. Kun on lapsella ongelmia, se on vanhemmallekin raskasta , saati jos sitten vielä kaveritkin hylkäävät. Tavataan usein isommalla porukalla tai meillä niin, että mieskin on paikalla. Yksi aikuinen porukasta liikenee vahtimaan lapsia ja estämään aggressiivisuuden heti, jos sitä meinaa tapahtua. Näin on toiminut hyvin.
[/quote]

Minun kaverini poika käyttäytyi myös todella agressiivisesti ja lopulta aloin vähentää tapaamisia. Kaverini ei sitten voinut kertoa, että lapsellaan oli neurologisia ongelmia :( Kuulin asiasta vasta kun eräs juorukello sen minulle kertoi.
Itselle tuli vähän paska fiilis: nyt minä olin paska kaveri kun en enää tahtonut altistaa lapsiani lyömisille ja potkimisille, vaikka toinen olisi rehellisesti voinut vain kertoa mistä oli kyse.

Vierailija
47/57 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa-a vaikea tilanne

Vierailija
48/57 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää! Vaikeakin 2.5v on aivan pienen pieni lapsi. Suvaitsevaisuus ei vissiin kuulu teidän parhaimpiin puoliin.  Mun kummityttö on juuri tälläinen aggressiivinen, levoton tapaus. Pitäisikö se hylätä tämän vuoksi? laittaa piiloon muilta ihmisiltä? lukittautua kotiin? Vahdin tietysti vierailuilla, ettei oma saman ikäinen lapsi saa köniinsä, mutta välien poikki laittaminen? Ehkä sinun tapauksessasi se onkin tarpeen. Todelliset ystävät nähdään vaikeissa tilanteissa.

Vierailija
49/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:57"]Hävetkää! Vaikeakin 2.5v on aivan pienen pieni lapsi. Suvaitsevaisuus ei vissiin kuulu teidän parhaimpiin puoliin.  Mun kummityttö on juuri tälläinen aggressiivinen, levoton tapaus. Pitäisikö se hylätä tämän vuoksi? laittaa piiloon muilta ihmisiltä? lukittautua kotiin? Vahdin tietysti vierailuilla, ettei oma saman ikäinen lapsi saa köniinsä, mutta välien poikki laittaminen? Ehkä sinun tapauksessasi se onkin tarpeen. Todelliset ystävät nähdään vaikeissa tilanteissa.

[/quote]
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Siskollani on kaksi todella vilkasta tyttöä. En jaksa heidän seuraansa yhtään. Toki näemme mutta en enempää kuin on pakko. Ai miksi olen näin kamala? Siksi kun minullakin on jokin raja jaksamisessa omien valtavien huolien vuoksi. Ne eivät ole minun lapsiani. Kun tapaan siskoani niin ei ole hetken rauhaa aikuisilla.

Vierailija
50/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:57"]Hävetkää! Vaikeakin 2.5v on aivan pienen pieni lapsi. Suvaitsevaisuus ei vissiin kuulu teidän parhaimpiin puoliin.  Mun kummityttö on juuri tälläinen aggressiivinen, levoton tapaus. Pitäisikö se hylätä tämän vuoksi? laittaa piiloon muilta ihmisiltä? lukittautua kotiin? Vahdin tietysti vierailuilla, ettei oma saman ikäinen lapsi saa köniinsä, mutta välien poikki laittaminen? Ehkä sinun tapauksessasi se onkin tarpeen. Todelliset ystävät nähdään vaikeissa tilanteissa.

[/quote]

Kyllä 2,5 v lapsi jo tajuaa mitä ei saa tehdä varsinkin kun siitä on sanottu, kukaan normaali ei synny väkivaltaiseksi

Vierailija
51/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ap, et voi jättää lapsiasi kotiin, kun kerran pelkäät heidän puolestaan?

Vierailija
52/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutun kolmevuotias on nuorisorikollisen alku. Ei voinut sietää meidän kahvikeskustelua vappuna ja heitteli ilmapalloa naamalleni. Muutaman kiellon jälkeen lapsi nauroi voimiensa tunnissa. Puhkaisin pallon, eipä nauranut poika enää vaan rääkyi ja sylki silmille. Sylkäsin takaisin naamaan ja käskin mennä huoneeseensa rauhoittumaan, aikuiset juo nyt kahvia. Pentu hiljeni kummissaan kun aina ennen oli voittanut kun oli kiusannut aikuisia. Äitinsä on nössö.

Vierailija
53/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oikeasti ottaa asia puheeksi kaverin kanssa ja sanoa tuosta, että et kohta halua enää tavata häntä lapsensa kanssa. Hänet on pakko saada heräämään, että hankkii lapselleen apua! Jos kerran päiväkodin henkilökuntaakaan ei kuuntele. Johan tuo on todella väärin lasta kohtaan, jolla on selkeästi ongelmia, ettei saa niihin tarvitsemaansa apua!

Vierailija
54/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:30"]Mulla on kaverin lapsella sama ongelma, lapsi tosin jo isompi. Syyksi on nyt todettu neurologiset ongelmat. Ei olla lopetettu kaverin tapaamista tuon vuoksi: Tosi ikävää se olisikin. Kun on lapsella ongelmia, se on vanhemmallekin raskasta , saati jos sitten vielä kaveritkin hylkäävät. Tavataan usein isommalla porukalla tai meillä niin, että mieskin on paikalla. Yksi aikuinen porukasta liikenee vahtimaan lapsia ja estämään aggressiivisuuden heti, jos sitä meinaa tapahtua. Näin on toiminut hyvin. [/quote] Hyvä neuvo, kiitos. Uskon otsekin että lapsella ei ole kaikki ihan hyvin, äidille on ehdotettu neuvolassa terapiaa lapselle. Päiväkodissa on huomautettu käytöksestä äidille mutta ystäväni siis ummistaa korvansa kaikelle negatiiviselle lapseaan kohtaan. Olen yrittänyt vihjasta että ehkä kannattaa käydä sielä terapiassa mutta kuulema niin kiire ja hänen lapsi on ihan kunnossa. Ap

[/quote]

Ei tada auttaa enää vihjailu vaan pitäisi ottaa kovemmat keinot käyttöön, että hänet saa tajuamaan ettei lapsella ole kaikki kunnossa. Lapsi tarvitsee apua!

Vierailija
55/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkisin näkemään ystävää mutta ilman omia lapsia. Tämä on tietysti nyt ap:lle hankalaa kun on 3 kk vanha vauva, mutta oisko myöhemmin mahdollista?

Vierailija
56/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 13:14"]

Pyrkisin näkemään ystävää mutta ilman omia lapsia. Tämä on tietysti nyt ap:lle hankalaa kun on 3 kk vanha vauva, mutta oisko myöhemmin mahdollista?

[/quote]Jos ap:llä on mies niin ei 3kk ikäisen jättäminen muutamaksi tunniksi ole hankalaa. Vai luuletko että he ovat kuusi tuntia yhdessä vaikka lapset sekoilee..

Vierailija
57/57 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, Joko 2,5 vuotiaatkin luokitellaan epänormaaleiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan