Onko teidän mielestä OK jos mies lukee sinun viestejäsi?
Olen ollut yhteydessä Facen kautta teiniajan poikaystävääni, ollaan oltu ystäviä siitä lähtien kun pentuina tutustuttiin. (Tästä siis nyt 15 v aikaa). Koskaan meidän suhde ei ollut kovinkaan vakava. Kun aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa (7v sitten) kerroin hänelle tästä miespuoleisesta ystävästäni ja tämä oli miehelle kuulemma ok. Nyt kuitenkin selvisi, että mies on viimeiset 3 vuotta (!!!) lukenut minun ja tämän miespuoleisen ystäväni Facebook-viestit salaa.
Joo, eihän siinä mitään, meidän viestit on aika viattomia, mutta meillä on myös tosi erilaista läppää kuin mitä mieheni harrastaa. Näin ollen, mies on tulkinnut viestit aivan eri tavalla.
Miehen mielestä minä olen hyppäämässä syrjähyppyyn ja minun mielestäni taas mies tekee väärin kun lukee minun viestejäni, tai siis on lukenut jo kauemmin. Mies sanoo että minä olen rikkonut luottamuksen häneen eikä ymmärrä itse tehneensä väärin. Hänen tekonsa on kuulemma oikeutettua koska sieltä löytyy tuollaista. Mitä ootte mieltä? Minusta tuntuu että en pääse tästä nyt millään yli.
Kommentit (19)
Ei todellakaan ole ok!!!
Kyllä sais ukko kuulla kunniansa jos tommosen teon menis tekemään!
Ok meillä. Mies lukeekin kaikki viestini.
En hyväksyisi missään tapauksessa. Eri asia jos näytän itse ja mies jostain syystä haluaisi nähdä ja syy olisi jokin luonnollinen vailla kontrollia. Ei jatkoon tuollainen kyttä-kyylä. Rikkonut lisäksi varmaan jotain nettipykälää.
Jos salalukija olisi nainen ja kirjoittaja mies, niin AV-mammat pitäisivät toimintaa ihan sallittuna.
3 vuotta olet ollut siis pettämäisilläs =)
Sukupuolesta riippumatta viestien lukeminen salaa on väärin.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:26"]Jos salalukija olisi nainen ja kirjoittaja mies, niin AV-mammat pitäisivät toimintaa ihan sallittuna.
[/quote]
Yleistäminen ei poistu yleistämisellä.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:21"]
[/quote]
Toivottavasti myös ystäväsi ja muut joille viestittelet, tietää tämän. Minun viestini eivät kuulu viestin saajan puolisolle.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:21"]
[/quote]
Toivottavasti myös ystäväsi ja muut joille viestittelet, tietää tämän. Minun viestini eivät kuulu viestin saajan puolisolle.
[/quote]
Tietävät. Kaikki ongelmat ja muut salaiset asiat puhutaankin kasvotusten.
Ei ole ok, eikä mun mielestä olis ok että lukisin hänen viestejään. Kolmen vuoden ajan... :O
Miten sana kaksoismoralismi kirjoitetaan?
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:59"]Miten sana kaksoismoralismi kirjoitetaan?
[/quote]
Kaksinaismoralismi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 20:59"]Miten sana kaksoismoralismi kirjoitetaan?
[/quote]
Kaksinaismoralismi.
[/quote]
Ok hyvä. Tätä just hain ;) kiitos.
Kumppanin viestejä ei lueta. Piste.
Kumppanin viestejä ei lueta. Piste.
Ei ole ok. Ilman lupaa tuollainen on oikeasti rikollista, viestintäsalaisuuden rikkomista. Ja muuten senkin jälkeen vähintäänkin todella loukkaavaa molemmille osapuolille, yksityisasioihin tunkeutumista.