kostan lapselleni, enkä leivo synttärikakkua
Tyttäreni täyttää sunnuntaina 10vuotta. Sanoin että jos hän ei tähän päivään mennessä siivoa huonettaan, hän jää ilman kakkua. Eikä tänääkään ollut siivonnut joten kieltäydyin leipomisesta. Tuolla se nyt itkee ja mököttää huoneessaan ja sanoo että pilasin sen synttärit. Olis vissiin kannattanu siivota jos pyydetään, jäi kakut saamatta ja ehkä lahjakin
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:53"]Kumpi teistä on aikuinen?
[/quote]sopimus on sopimus. Ap
Toisaalta tekisi mieli leipoa kakku silti ja antaakkin sitä vain vieraille. Siinähän olis opetus että tietää ketä totella
Vaikka olen ollut joskus miten vihainen tai pettynyt lapseeni, niin en nyt sentäs ole kostanut synttärinä. Aina on saanut lahjat ja kakun, sekä iloisen päivän. Ei ole lapsen "vika", että on syntynyt tähän maailmaan.
Mistä näitä keskenkasvuisia vanhempia piisaa.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:58"]Vaikka olen ollut joskus miten vihainen tai pettynyt lapseeni, niin en nyt sentäs ole kostanut synttärinä. Aina on saanut lahjat ja kakun, sekä iloisen päivän. Ei ole lapsen "vika", että on syntynyt tähän maailmaan.
Mistä näitä keskenkasvuisia vanhempia piisaa.
[/quote]niin, mutta oma vika on jos ei tee niinkuin on sovittu. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:56"]
Toisaalta tekisi mieli leipoa kakku silti ja antaakkin sitä vain vieraille. Siinähän olis opetus että tietää ketä totella
[/quote]
Et varmaan kehtaisi selitellä vieraille, miksi tyttö ei saa kakkua, vai kehtaisitko? Kysyn ihan uteliaisuudesta, koska jos kehtaisit, se olisi minulle jotain ihan uutta. Harva vanhempi käsittääkseni kehtaa. Muista sitten tämä kun lapsi on aikuinen! Meinaan mun äiti valehtelee mulle nyt aikuisena, että kaikki on ollut mun päässäni, tuommoinen äidin käytös. Meinaan, jos sitä kakkua ei tule. Saathan sä nyt sinänsä vaatia, mutta eikö olisi hedelmällisempää jokin muu tapa...
Tiedätkö sä miksi lapsi ei siivoa?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:06"]Tiedätkö sä miksi lapsi ei siivoa?
[/quote]tiedän. Laiskuuttaan. Aikaa on ollu yli viikko. Joka päivä olen asiasta sanonut mutta mitään ei tapahdu
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:53"]Kumpi teistä on aikuinen? [/quote]sopimus on sopimus. Ap
[/quote]
Yksipuolinen käsky ei ole sopimus.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:56"]
[/quote]
Et varmaan kehtaisi selitellä vieraille, miksi tyttö ei saa kakkua, vai kehtaisitko? Kysyn ihan uteliaisuudesta, koska jos kehtaisit, se olisi minulle jotain ihan uutta. Harva vanhempi käsittääkseni kehtaa. Muista sitten tämä kun lapsi on aikuinen! Meinaan mun äiti valehtelee mulle nyt aikuisena, että kaikki on ollut mun päässäni, tuommoinen äidin käytös. Meinaan, jos sitä kakkua ei tule. Saathan sä nyt sinänsä vaatia, mutta eikö olisi hedelmällisempää jokin muu tapa...
[/quote]kyllä kehtaisin. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:53"]Kumpi teistä on aikuinen? [/quote]sopimus on sopimus. Ap
[/quote]
Yksipuolinen käsky ei ole sopimus.
[/quote]käsky on toinen juttu. Jos yhdessä asiasta puhuttu niin ei ole vain pelkkä käsky minulta
Sano että leivot mutta et leivokaan. The cake is a lie
Mun mielestä toi rabgaistus ei oikein sovi aiheeseen.
Mä olisin siivonut lopulta itse. Ja siinä siivouksessa olisi kadonnut paljon tavaraa...
Ja sit oisin vielä voinut sanoa, että siinä oli sun lahja multa :). Kakkua olis saanut ja vieraiden lahjat.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:56"] Toisaalta tekisi mieli leipoa kakku silti ja antaakkin sitä vain vieraille. Siinähän olis opetus että tietää ketä totella [/quote] Et varmaan kehtaisi selitellä vieraille, miksi tyttö ei saa kakkua, vai kehtaisitko? Kysyn ihan uteliaisuudesta, koska jos kehtaisit, se olisi minulle jotain ihan uutta. Harva vanhempi käsittääkseni kehtaa. Muista sitten tämä kun lapsi on aikuinen! Meinaan mun äiti valehtelee mulle nyt aikuisena, että kaikki on ollut mun päässäni, tuommoinen äidin käytös. Meinaan, jos sitä kakkua ei tule. Saathan sä nyt sinänsä vaatia, mutta eikö olisi hedelmällisempää jokin muu tapa... [/quote]kyllä kehtaisin. Ap
[/quote]
Mitä selittäisit vieraille?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 22:06"]Tiedätkö sä miksi lapsi ei siivoa? [/quote]tiedän. Laiskuuttaan. Aikaa on ollu yli viikko. Joka päivä olen asiasta sanonut mutta mitään ei tapahdu
[/quote]
Onkohan noin? Jos hänellä on paha olla sinun käytöksestäsi? Vaikea uskoa, ettei teillä olisi siis muitakin konflikteja.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:52"]Tyttäreni täyttää sunnuntaina 10vuotta. Sanoin että jos hän ei tähän päivään mennessä siivoa huonettaan, hän jää ilman kakkua. Eikä tänääkään ollut siivonnut joten kieltäydyin leipomisesta. Tuolla se nyt itkee ja mököttää huoneessaan ja sanoo että pilasin sen synttärit. Olis vissiin kannattanu siivota jos pyydetään, jäi kakut saamatta ja ehkä lahjakin
[/quote]
Mietippä hetki tuota kuviota. Tyttösi mieleen painuu varmasti pysyvästi lapsuusmuisto: "Äiti ei tykkää minusta. Äiti ei leiponut mulle edes synttärikakkua mun syntymäpäivänä." Tuosta saat varmasti kuulla vielä sittenkin kun lapsesi on aikuinen. Ellet nyt välittömästi tee korjausliikettä. Lapsesi ei tule muistamaan mistä syystä teit noin, mutta tekosi hän muistaa varmasti.
Kumpi teistä on aikuinen?