Haisenkohan oikeasti aina pahalle, vai onko tämä neuroottisuutta...
Tuli taas mieleen tämä asia kun otin päiväpeiton pois sängystä niin lakanoista tulvahti sellainen hikeä muistuttava haju josta en ole varma oliko se hien haju vai ei. Olen vaihtanut lakanat toissa päivänä ja olen peseytynyt ja en ole nukkunut hikisenä ollenkaan. Ja kerrankin kun nousin päiväunilta, menin käymään vessassa ja palasin makuuhuoneeseen, siellä oli outo haju aivankuin sukkahiki tai tiskirätti. Se lähti kuitenkin tuulettamalla pois. Ja tosiaan koen että saatan haista aina, olin peseytynyt tai en ja peseydyn aina tosi tarkasti ja hyvin ja pesen lähes kaikki pyykit 60 asteessa riittävän pesuaineen kera eli en tajua mistä tämä haju tulee. Haistan tuon saman hajun myös suihkun jälkeen suihkutiloissa ennen kun olen tuulettanut. Enkä usko että voi olla enää sattumaa kun tosi usein kun käyn asioilla kaupassa jne. Niin joku mainitsee sanan haju tai haisee. En siis kuuntele tai kyttää vaan kuulen puheensorinan seasta tuon haisemisen mainitsemisen. Olen yhdistänyt ne itseeni koska tuota tapahtuu niin usein. Läheiset ja ystävät vannottavat mulle jatkuvasti etten haise ikinä pahalle. Äitini sanoi että oikein ihmettelee miten en haise millekään vaikka en jaksaisi aina lapsuudenkotona käydessä niin tarkkaan huolehtia hygieniasta. Jotkut sanoo että tuoksun aina päinvastoin, hyvälle että mitä ihmettä oikein mietin että haisisin. Voisikohan sitten olla että tuoksun liian vahvasti hajusteille? En kyllä käytä hajuvettä, mutta monta muuta tuoksuvaa juttua käytän. Mutta kun mistä se tunkkainen sukkahikimäinen haju sitten nenääni tulee? Asunnossa ei ole hometta, se on varmaa. Ja senkin voisin mainita että kerran olin bussissa ja sielläkin alettiin puhua hajuista ja haisemisesta, sanottiin että joku haisee, enkä itse kyllä haistanut mitään. Niin ja se kun olin käymässä kotipaikkakuntani kirjastossa niin teinitytöt puhuivat kovaan ääneen jonkun haisemisesta. Ei voi minun mielestä olla enää sattumaa. Voisitteko auttaa mua tässä, masentaa niin paljon että miksi aina (ehkä) haisen...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö jotain lääkkeitä.
Syön. Psykoosilääkkeitä ja masennuslääkkeitä.
No sehän sen hajun selittääkin sillä ne puskee ihosta läpi.
Tämä tuli itsellänikin mieleen. Monet lääkkeet tulevat ihon läpi, ja saattavat haista todella pahalle. Esim. itselläni on krooninen migreeni, johon syön päivittäin estolääkettä. Yksi syömäni lääke oli pakko vaihtaa, koska sen aiheuttama haju oli todella kamala ja haisin jatkuvasti hometalolle, märälle koiralle ja vielä jollekin oudolle tunkkaiselle hajulle. Kyseessä oli ensisijaisesti epilepsian hoitoon tarkoitettu lääke, mutta sillä oli saatu hyviä tuloksia myös migreenin hoidossa.
Mikähän mulla sitten on, kun en syö lääkkeitä ja silti haisen just noille sun kuivailemille hajuille? En ymmärrä, kun en ennen haissut millekään ja yhtäkkiä tämä haiseminen alkoi ja nyt on jatkunut jo monta kuukautta. Sit mulla on vielä semmonenkin hajuongelma lisäksi, että pierun haju tuntuu tulevan ihosta läpi. Tuokin alkoi samoihin aikoihin, kun aloin kärsiä noista muistakin hajuista. Onko kellään mitään tietoa? Tämä tuntuu ihan hullulle, että yhtäkkiä on alkanut haista niin pahalle ja kun se ei oo mikään yks haju mille haisee vaan useita pahoja hajuja. Ja ite ei aina ees huomaa niitä hajuja vaan ne pölähtää aina yhtäkkiä nokkaan ja sit tajuaa, että jaaha tällekö haisen koko ajan. Ja läheisetkin tosiaan valittaa, että haisen joten ei ole kuviteltua. En ole siis ap.
Peseydytkö ap aamulla? Voihan olla, että petivaatteesi haisee, jos hikoilet yöllä mutta jos käyt aamulla suihkussa ja käytät puhtaita vaatteita, niin silloin se haju on vaan niissä petivaatteissa mutta et muutoin haise. Vai oletko huomannut haisevasi muutenkin?
Onko kertynyt ylipainoa reilusti?