Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haisenkohan oikeasti aina pahalle, vai onko tämä neuroottisuutta...

Vierailija
13.01.2022 |

Tuli taas mieleen tämä asia kun otin päiväpeiton pois sängystä niin lakanoista tulvahti sellainen hikeä muistuttava haju josta en ole varma oliko se hien haju vai ei. Olen vaihtanut lakanat toissa päivänä ja olen peseytynyt ja en ole nukkunut hikisenä ollenkaan. Ja kerrankin kun nousin päiväunilta, menin käymään vessassa ja palasin makuuhuoneeseen, siellä oli outo haju aivankuin sukkahiki tai tiskirätti. Se lähti kuitenkin tuulettamalla pois. Ja tosiaan koen että saatan haista aina, olin peseytynyt tai en ja peseydyn aina tosi tarkasti ja hyvin ja pesen lähes kaikki pyykit 60 asteessa riittävän pesuaineen kera eli en tajua mistä tämä haju tulee. Haistan tuon saman hajun myös suihkun jälkeen suihkutiloissa ennen kun olen tuulettanut. Enkä usko että voi olla enää sattumaa kun tosi usein kun käyn asioilla kaupassa jne. Niin joku mainitsee sanan haju tai haisee. En siis kuuntele tai kyttää vaan kuulen puheensorinan seasta tuon haisemisen mainitsemisen. Olen yhdistänyt ne itseeni koska tuota tapahtuu niin usein. Läheiset ja ystävät vannottavat mulle jatkuvasti etten haise ikinä pahalle. Äitini sanoi että oikein ihmettelee miten en haise millekään vaikka en jaksaisi aina lapsuudenkotona käydessä niin tarkkaan huolehtia hygieniasta. Jotkut sanoo että tuoksun aina päinvastoin, hyvälle että mitä ihmettä oikein mietin että haisisin. Voisikohan sitten olla että tuoksun liian vahvasti hajusteille? En kyllä käytä hajuvettä, mutta monta muuta tuoksuvaa juttua käytän. Mutta kun mistä se tunkkainen sukkahikimäinen haju sitten nenääni tulee? Asunnossa ei ole hometta, se on varmaa. Ja senkin voisin mainita että kerran olin bussissa ja sielläkin alettiin puhua hajuista ja haisemisesta, sanottiin että joku haisee, enkä itse kyllä haistanut mitään. Niin ja se kun olin käymässä kotipaikkakuntani kirjastossa niin teinitytöt puhuivat kovaan ääneen jonkun haisemisesta. Ei voi minun mielestä olla enää sattumaa. Voisitteko auttaa mua tässä, masentaa niin paljon että miksi aina (ehkä) haisen...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jotain lääkkeitä. 

Syön. Psykoosilääkkeitä ja masennuslääkkeitä.

Vierailija
22/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko hieman kosteat pyykit liinavaatekaappiin? Niissä voi olla mätä haju.

Mene lääkärille ja varmista häneltä, haisetko omituiselle. Ymmärrän, että asia vaivaa.

En, huolehdin tosi tarkkaan että kaikki pyykit on täysin kuivia ennen kaappiin laittoa. Ja parisen vuotta sitten kysyin lääkäriltä tätä ja hän sanoi etten haise kyllä yhtään miltään ja oikeen vannotteli ja rauhotteli. Toisella kertaa menin lääkärille tämän saman asian takia ja olin niin neuroottinen ja kiihtynyt tästä silloin että laittoi minut osastolle. En kyllä saanut häneltä vastausta että haisenko vai en. Ap

Mulla sama juttu! Ominaishajuni on muuttunut, eli ennen en haistanut itsestäni mitään, mutta nyt haisen omituiselle. Yritin vuosi sitten saada lääkärinaikaa asian vuoksi, mutta ei annettu, käskettiin vain "tarkkailla tilannetta"! Nyt olen kuukauden kuluttua menossa lääkäriin toisen asian takia ja aion ottaa myös tuon hajun puheeksi. Saas nähdä mitä sanoo! En pysty paikallistamaan hajun lähdettä vaan tuntuu, että koko keho haisee. En käytä mitään rasvoja, hajusteita tms., vain tuoksutonta dödöä.

Tulen palstalle kertomaan, mitä minulle sanottiin, jos vaan vielä löydän tämän keskustelun kuukauden kuluttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kuule tämä on selkeesti semmonen homma joka oikenee parhaiten psykiatrin kanssa juttelemalla, sinne siis mars.

Vierailija
24/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kuule tämä on selkeesti semmonen homma joka oikenee parhaiten psykiatrin kanssa juttelemalla, sinne siis mars.

Voin silti haista pahalle, vaikka olen ns. hullu Voin myös sairastua fyysisesti, vaikka olen psyykkisesti sairas.

Vierailija
25/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asteessa peset vaatteesi? Etkai vain 30 ja 40 asteessa?

Pesen noissa asteissa vaatteeni eikä ole kukaan valittanut hajusta eikä puolisoni. En käy koko suihkussakaan joka päivä talvella kun se kuivattaa ihoa eikä ole kukaan valittanut että haisen. Tietäisin heti jos haisisin sillä nenäni on erittäin tarkka hajuille ja mieheni sanoi että sinulla on kuin koiran hajuaisti. Takka jäi valvomatta ja ensimmäisenä haistoin kun se alkoi savuamaan eikä mieheni reagoinut mitenkään. Ennen kun alkoivat palopillit soimaan niin haistoin savun. 

Vierailija
26/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiki haisee makuuhuoneessa nukkuessa, mutta vielä enemmän haisee hengitys. sen kyllä huomaa, kun palaa vaikka vessasta makuuhuoneeseen. ihmisen löyhkä tarttuu sänkyyn ja seiniin. mummolan makuuhuoneessa haisi vielä 2 vuotta mummolle, vaikka mummo oli ollut sen ajan vanhainkodissa.

Vierailija
27/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möö

Vierailija
28/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jotain lääkkeitä. 

No sehän sen hajun selittääkin sillä ne puskee ihosta läpi. 

Vierailija
29/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se haju makuuhuoneessa tulee yleensä ihmisestä, mutta voi olla myös kuollut hiiri seinän välissä. madot syövät hiiren ja madot sekä hiiri kuivuvat sinne vähitellen ja puolessa vuodessa hiirenhaju häviää

Vierailija
30/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä asteessa peset vaatteesi? Etkai vain 30 ja 40 asteessa?

Pesen noissa asteissa vaatteeni eikä ole kukaan valittanut hajusta eikä puolisoni. En käy koko suihkussakaan joka päivä talvella kun se kuivattaa ihoa eikä ole kukaan valittanut että haisen. Tietäisin heti jos haisisin sillä nenäni on erittäin tarkka hajuille ja mieheni sanoi että sinulla on kuin koiran hajuaisti. Takka jäi valvomatta ja ensimmäisenä haistoin kun se alkoi savuamaan eikä mieheni reagoinut mitenkään. Ennen kun alkoivat palopillit soimaan niin haistoin savun. 

kaikki nyt haistaa savun ennen palovaroitinta, jos on hereillä. palovaroitin on sitä varten, kun nukkuu

Vierailija
31/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko tämä olla psykoottinen oire? Tuo että kuulet jatkuvasti, että joku puhuu hajusta ja haistat hajuja, mitä muut ei. Uskon siis, että haistat ne "oikeasti", mutta jos ovatkin aivojen tuottamaa harhaa.

Vierailija
32/43 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos syöt jotain sellaista mistä se haju voisi tulla.

En usko. Ja oikeastaan ihan sama. En varmaan enää kauaa täällä ole haisemassa. Mun elämässä ei ole järkeä. Ei ole mieltä elää.

Miksi ei ole mitään mieltä elää sillä eihän meillä muillakaan ole mitään mieltä elää täällä ja silti on pakko kun jollain pösilöllä on ollut tarvetta jatkaa sukuaan ettei se vaan lopu ja ettei hänen erinomaiset geenit lopu. 

Katsos itsekkäiden ihmisten takia meidän on pakko elää täällä vaikkei mitään järkeä siinä ole. 

Vierailija
33/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likainen sijauspatja, pitää pestä ja ajoittain tuulettaakin.

Vierailija
34/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko hieman kosteat pyykit liinavaatekaappiin? Niissä voi olla mätä haju.

Mene lääkärille ja varmista häneltä, haisetko omituiselle. Ymmärrän, että asia vaivaa.

En, huolehdin tosi tarkkaan että kaikki pyykit on täysin kuivia ennen kaappiin laittoa. Ja parisen vuotta sitten kysyin lääkäriltä tätä ja hän sanoi etten haise kyllä yhtään miltään ja oikeen vannotteli ja rauhotteli. Toisella kertaa menin lääkärille tämän saman asian takia ja olin niin neuroottinen ja kiihtynyt tästä silloin että laittoi minut osastolle. En kyllä saanut häneltä vastausta että haisenko vai en. Ap

Eikö jo äitisi ja kahden lääkärin toiminta todista sinulle, että olet neuroottinen etkä haiseva?

Mieti nyt hetki, kumpi on pahempaa? Mielenterveytesi on vaarassa hajupelon takia, joten sinun kannattaisi hakeutua psykologille selvittämään, mistä hajukauhusi johtuu ja mikä tärkeintä, päästäksesi siitä eroon.

Vierailija
35/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisellani oli sellainen luulo, että hän haisi, vaikka ei todellakaan haissut vaan oli sairaalloisen siisti ja pesemässä itseään koko ajan. Hänellä oli useita lääkkeitä, mm. astmaan ja ilmeisesti nenässä tuntui jokin haju niistä johtuen.

Vierailija
36/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun nenääsi tutkittu? Kuvailemistasi tilanteista päätellen olet ainoa joka haistaa pahan hajun, ja lopputulemana todennäköisesti ns. kylvet hajusteissa sen peittääksesi. Sulle nyrpistellään ja sulle tarjotaan hajustettuja tuotteita, koska haiset jo siltä että käytät niitä runsaasti, ei siksi että haisisit siltä itse haistamaltasi pahalta muiden nenään.

Jotkut tulehdukset ja sienet korvissa, nenässä ja suussa voivat aiheuttaa pahan hajun aistimuksen ilman itse hajua.

Vierailija
37/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jotain lääkkeitä. 

No sehän sen hajun selittääkin sillä ne puskee ihosta läpi. 

Tämä tuli itsellänikin mieleen. Monet lääkkeet tulevat ihon läpi, ja saattavat haista todella pahalle. Esim. itselläni on krooninen migreeni, johon syön päivittäin estolääkettä. Yksi syömäni lääke oli pakko vaihtaa, koska sen aiheuttama haju oli todella kamala ja haisin jatkuvasti hometalolle, märälle koiralle ja vielä jollekin oudolle tunkkaiselle hajulle. Kyseessä oli ensisijaisesti epilepsian hoitoon tarkoitettu lääke, mutta sillä oli saatu hyviä tuloksia myös migreenin hoidossa.

Vierailija
38/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön jälkeen ainakin makkarissa on yöhaisu. En itse sitä huomaa heti, mutta kun olen noussut aiemmin kuin mies ja oleskellut olohuoneen puolella ja myöhemmin mies nousee ylös, niin makuuhuoneesta tulee pahaa hajua. Tuulettelemalla lähtee sitten. Eikä siellä muulloin haise, mutta yön pidämme huoneen oven kiinni ja ilmanvaihto on pienellä kun on niin äänekäs.

Vierailija
39/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö jotain lääkkeitä. 

Tämä voi selittää hajun. Meilläkin mies syö lääkkeitä kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön, ja yksi tietty lääke vaikuttaa hien ja hengityksen hajuun, sekä tuntuu välillä haisevan ihan ihon läpi.

Vierailija
40/43 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän jotain asiaa pelkää tai välttelee, sen enemmän sille antaa energiaa. Eli se selittäisi miks vaikka bussissa ja kirjastossa ihmiset on sattunu puhumaan sun kuullen haisemisesta