Taas riita tytön kanssa
Vaatteista kyse, en tiedä mitä teen. Kyse juhlapukeutumisesta serkun rippijuhliin.
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:10"]
Suostuisiko tyttö kompromissiin? Valkoinen paita, goottikengät (tai kummat hänelle on mieleisemmät), lävistykset ja meikki kelvatkoon myös sukulaisille, kaulapanta jää kotiin.
[/quote]
Niitä lävistyksiä on naamassa useampi, kyllä voisi ottaa ne pois.
ap
[/quote]
Miksi pitäisi?
Anna olla tai anna tytön jäädä kotiin
Suostuisiko tyttö kompromissiin? Valkoinen paita, goottikengät (tai kummat hänelle on mieleisemmät), lävistykset ja meikki kelvatkoon myös sukulaisille, kaulapanta jää kotiin.
[/quote]
ap
[/quote]
Mitä ne sukulaisia haittaa jos tytöllä muutama koru on? Ja voithan kysyä suostuuko tuohon ehdotettuun kompromissiin jos haluat.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:16"]
Jep, ehdota valkoista paitaa, kumpia kenkiä vaan, anna meikkien ja läväreiden olla tai pyydä tilaisuuteen sopivaa meikkiä - jätä itselleen ja hillitymmin meikkaa ;-) Kaulapannan voit kertoa olevan juhlapukuhässäkän ulkopuolella ja että sen voi jättää kotiin. t. 46
[/quote]
Kyllä sitä meikkiäkin voisi hieman vähentää, todella raskas silmämeikki ei mielestäni ole kovin juhlava.
ap
[/quote]
ap
[/quote]
taitaako olla provo koko juttu... Meinaan jos olet antanut luvan läväreihin naamaan niin millä valtuuksilla nyt sanot että ne ei saa näkyä rippijuhlissa?! Ja jos tyttö on teettänyt lävärit salaa teiltä niin eiköhän "peli" ole jo menetetty... Kuten aiemmin kerroin sukulaistytöstäni niin heillä oli hyvä diili aikoinaan kun tyttö haikaili tatskoja ja läväreitä; sopivat ihan paperilla että saa ottaa kun täyttää 18 v vanhempien hyväksymässä paikassa (vanhemmat lääkäreitä). Kas kummaa, ne ei eitten kiinnostaneetkaan enää kun tyttö täytti 18v.
Ap, kysy tytöltä sopiiko tuo ehdotettu kompromissi?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:22"]
[/quote]
ap
[/quote]
taitaako olla provo koko juttu... Meinaan jos olet antanut luvan läväreihin naamaan niin millä valtuuksilla nyt sanot että ne ei saa näkyä rippijuhlissa?! Ja jos tyttö on teettänyt lävärit salaa teiltä niin eiköhän "peli" ole jo menetetty... Kuten aiemmin kerroin sukulaistytöstäni niin heillä oli hyvä diili aikoinaan kun tyttö haikaili tatskoja ja läväreitä; sopivat ihan paperilla että saa ottaa kun täyttää 18 v vanhempien hyväksymässä paikassa (vanhemmat lääkäreitä). Kas kummaa, ne ei eitten kiinnostaneetkaan enää kun tyttö täytti 18v.
[/quote]
Annoin tytölle luvan, mutta sillä ehdolla että ottaa ne juhlissa pois.
ap
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:16"]
Jep, ehdota valkoista paitaa, kumpia kenkiä vaan, anna meikkien ja läväreiden olla tai pyydä tilaisuuteen sopivaa meikkiä - jätä itselleen ja hillitymmin meikkaa ;-) Kaulapannan voit kertoa olevan juhlapukuhässäkän ulkopuolella ja että sen voi jättää kotiin. t. 46
[/quote]
Kyllä sitä meikkiäkin voisi hieman vähentää, todella raskas silmämeikki ei mielestäni ole kovin juhlava.
ap
[/quote]
Lopetan tähän, mutta uskotko oikeasti, että ei kevene, jos itselleen komennon tuosta annat ja pyydät tilaisuuteen sopivaa? t. täti 46 (myös vee), teinien äiti ja työtään nuorten kanssa tekevä
Annat sen tyttös mennä sen näkösenä kun haluaa. Ja hän oletettavasti valitsi vaatteensa itse, joten selvästi halusi panostaa juhliin. Menkää ja älkää välittäkö jos arvostellaan. Ja hyvä tapaiselta vaikuttaa kun lähti tilanteesta poies, jossa arvosteltiin.
Oot kyllä aika hirveä. Onneks mun mutsi antaa mun toteuttaa itseäni, eikä yritä änkeä mua hänelle mieluisaan lokeroon ihan vain siksi, että "nokun sukulaiset puhuvat pahaa ja sitte hävettää."
T. Teini itsekin
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:40"]
Oot kyllä aika hirveä. Onneks mun mutsi antaa mun toteuttaa itseäni, eikä yritä änkeä mua hänelle mieluisaan lokeroon ihan vain siksi, että "nokun sukulaiset puhuvat pahaa ja sitte hävettää." T. Teini itsekin
[/quote]
Täysin samaa mieltä, ei ole äidin päällä ne vaatteet.
Noh ap, pääsittekö tytön kanssa sopuun?
Sopisiko sitten sellainen kompromissi, että äiti stailaa tyttären ja tytär äidin?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 00:20"]Sopisiko sitten sellainen kompromissi, että äiti stailaa tyttären ja tytär äidin?
[/quote]
Sen haluaisin nähdä, meinaan vois kyllä olla toimiva ratkaisu äidille ja lisätä räväkkyyttä :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 21:27"]
Kompromisseja! Varatkaa kampaajalle aika. Mietitte jo etukäteen miten hiukset laitetaan. Musta on ok väri, maiharit ei ole ok juhliin. Jos ei löydy ratkaisua niin menette kaupoille. Tottakai tyttö saa pitää tyylinsä mutta pitää ymmärtää että juhlissa myös on ideana juhlistaa sitä tilaisuutta/henkilöä. Tyylistään ei tarvitse luopua vaan nimenomaan olla luova tilanteen mukaan. Näin minä omille lapsille opetan.
[/quote]
Tyttö ei salli mohawkin vai mikälie tukan leikkaamista. Ja sivusiilin pyysin kasvattamaan edes vähän pidemmäksi.
ap
[/quote]
Ainakin hyvissä ajoin keskustelette juhlapukeutumisesta, jos ehtii tukankin vielä kasvattamaan mieleiseksi.
Itse en edes ottaisi tollasta mukaan.