Oletko hyvätuloinen? Paljonko on nettopalkkasi?
Entä paljonko jää käteen? Mikä on koulutustasosi, mitä työtä teet?
Kommentit (84)
Nettopalkka 2400 e ja muita tuloja nettona 1500 e. Elämäntilanne ja velat huomioiden nettoylijäämä on huomattava, ja pidän itseäni erittäin hyvin toimeentulevana, en kuitenkaan hyvätuloisena.
Onko jossain brutto/nettokaaviota, jossa näkisi keskimääräisesti paljonko veroprogressio syö tuloista? Jaksan aina hämmentyä kuinka jyrkkä se leikkuri on, jo hyvin nopeasti korkeammissa kuin 5000€/kk brutto alkaa korotuksesta jäädä käteen aina vaan vähemmän ja vähemmän. En valita 6000€ netosta mutta tuntuu ettei uskota että siiheen tarvitaan reilusti yli 10 000€ brutto. Muutaman satasen palkankorotus näkyy kymppeinä tilillä
Olen palkkaloukussa, 4400€/kk tulot
Käteen jää kolme tonnia olen keskipalkkainen
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni todella hyvätuloinen. Nettopalkka kuussa 7 950 euroa. Olen virkamies EU-instituutiossa ja urakehitykseni loppupuolella.
Saanko kysyä, että kuinka pitkää päivää teet tai joudut tekemään?
Olisi mahdollisuus EU-uralle, mutta vähän arveluttaa, että joutuuko tekemään töitä ns. kellon ympäri.
Mitäs hittoa. 7k€ kuukausitulolla jää käteen kutakuinkin tuon verran. Nyt teen jotain väärin, tai joku keksii tulonsa.
Netto 7k€, yrittäjä, ammattiopinnot.
Brutto on 3450, netto 3060. Ihan ok, mutta voisihan se korkeampikin olla. Olen tosin vasta urani alussa
N29
Vierailija kirjoitti:
Brutto on 3450, netto 3060. Ihan ok, mutta voisihan se korkeampikin olla. Olen tosin vasta urani alussa
N29
Mihin maahan maksat verot? T. 3800 brutto, 2600 netto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Hollanti.
Hollannissa ulkomaalainen korkeakoulutettu osaaja saa 30% ansiotuloista verovapaana.
https://www.expatica.com/nl/finance/taxes/the-dutch-30-ruling-explained…
Normaalipalkkainen, netto n. 3500 €/kk lukion lehtorina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni todella hyvätuloinen. Nettopalkka kuussa 7 950 euroa. Olen virkamies EU-instituutiossa ja urakehitykseni loppupuolella.
Olisi mahdollisuus EU-uralle, mutta vähän arveluttaa, että joutuuko tekemään töitä ns. kellon ympäri.
Mulla on hieman yli 6000 euron nettotulot ja teen tasan tarkkaan kahdeksan tuntia päivässä + puolen tunnin ruokatauon. Perustunnit on siis 8 tuntia päivässä ilman ruokataukoa. Omalla tasollani ei tarvitse tehdä pitkiä päiviä.
Netto noin 3500, pidän itseäni hyvätuloisena. Mitään ostovoimaa ei ole, kaikki menee asuntolainaan. Avioerolla on tapana haitata taloutta.
Arkkitehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Hollanti.
Hollannissa ulkomaalainen korkeakoulutettu osaaja saa 30% ansiotuloista verovapaana.
https://www.expatica.com/nl/finance/taxes/the-dutch-30-ruling-explained…
Tilapäisesti, näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla missä tahansa hommassa saa unohtaa 8-16 ajattelun. Kysymys onkin, onko sinulla mitään muutakaan mahdollisuutta tuollaisiin palkkoihin.
Mitä eroa AP:n mielestä on nettopalkalla ja "jää käteen".
Pariskunta ja nettopalkkatulot 12.500 e/kk, lisäksi vuosittain 15.000-25.000 e pääomatuloja.
Mullakin täällä netissä nettopalkka on 6800 euroa ja olen lakimies.