Oletko hyvätuloinen? Paljonko on nettopalkkasi?
Entä paljonko jää käteen? Mikä on koulutustasosi, mitä työtä teet?
Kommentit (84)
Nettopalkkani on 5400€/kk ja pidän itseäni huonotuloisena.
Vierailija kirjoitti:
Minulla netto n. 4000€/kk ja pidän kyllä itseäni keskituloisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mihin hommiin olet päässyt tuolla palkalla, jos matemaattinen osaamisesi on noin huono?
Ai. Mulla netto 3100 ja pidän itseäni hyvätuloisena. Menoistahan toki kaikki kiinni. Mulla säästöön jää pari tonnia kuukaudessa.
Olen hyvätuloinen, netto yli 7000 e/kk. En asu Suomessa.
SH 8-16 työt 60000e/v. Moni kolleega ansaitsee vielä paremmin.
Ap varmaan vielä selittää mitä eroa hänen mielestään on nettopalkalla ja käteen jäävällä palkalla kun niitä pitää erikseen kysyä.
Minulla nettotulot 3400 €/kk ja pidän itseäni hyvätuloisena. Käytän tuostakin rahasta osan ihan turhaan, ostan liikaa vaatteita ja asun liian isossa kämpässä. Voisin tänä vuonna ryhdistäytyä ja kuluttaa todellisen tarpeen mukaan enkä olla tällainen hölmö. Kun nettotulot oli 2050€ ei elämä ollut mitenkään huonompaa, ehkä päin vastoin.
Nettotulot 4000 kuussa ja kyllähän mä Suomessa olen hyvätuloinen, mutta eihän Suomessa palkat häävit ole, ostovoimasta puhumattakaan.
https://www.tek.fi/fi/uutiset-blogit/enemmisto-tienaa-alle-5-000-euroa
Eli valtaosa dippainsseistäkin tienaa alle 5000 euroa. Kyllä, itse olen hyvätuloinen koska kuulun ylimpään tulodesiiliin 5900 € palkalla. Tällä hetkellä käteen jää 3930 €.
Mulla on tällä hetkellä tulot 400€/kk, miehellä nollaverolla 10000€/kk. Ihan hyvin pärjätään, mun salkkuun tulee 1000€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mihin hommiin olet päässyt tuolla palkalla, jos matemaattinen osaamisesi on noin huono?
Olenko mä liian väsyksissä vai miksi mä en ymmärrä mikä tuossa vastauksessa oli väärin?
Brutto 4300€ ja netto n. 2900€. En nyt tiedä, voiko hyvätuloiseksi sanoa, mutta varmaan hieman keskitasoa parempi palkka.
Ylempi korkeakoulututkinto ja ammatiltani olen puheterapeutti.
Nettopalkka 2600e ja koen olevani hyvätuloinen, sillä ennen tätä työtä olin 5 v työttömänä ja elin toimeentulotuella. Säästöön menee lähes puolet palkasta.
Apua mitä palkkoja teillä!
Minun netto on 1800 euroa. Hyvinä kuukausina jos saan paljon lisiä, niin 2000-2400. Lisiä ei tule joka kuukausi läheskään.
Kyllä minä oon köyhä 😃😅
Kun aloitin nykyisen työni, brutto työssä oli 1800. Siihen nähden tuntuu että palkka on noussut huimasti. Minulla ei ole mitään velkaa ja asumisestakaan en joudu maksamaan kun asun puolison omistamassa kiinteistössä. Eikä ole lapsiaz Säästöjä on 500 euroa. Olen melkein 40. Mutta, en nyt oikein osaa ajatella mihin sitä rahaa säästäisikään.
6200 euroa nettona talousassistentti
Tohtori, matemaattinen ala, tulot muodostuvat monista lähteistä, nettona noin 100 000 - 120 000 € vuositasolla. Helposti voisi nostaakin tästä, mutta pidän sopivan tasapainon työn ja vapaa-ajan välillä. Suomen mittapuulla varsin hyvätuloinen, mutta ulkomaisiin kollegoihin verrattuna rutiköyhä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa?
Ulkomailla kylläkin.
Määrittele hyvätuloinen.