Oletko hyvätuloinen? Paljonko on nettopalkkasi?
Entä paljonko jää käteen? Mikä on koulutustasosi, mitä työtä teet?
Kommentit (84)
Vaihtelee 3000-6000e/netto.
Yrittäjä.
On kyllä kovia palkkoja teillä...
Itse teknologian alalla työskentelen, bruttopalkka noin 3000e/kk ja netto noin 2200e/kk.
Säästöön jää muutama satanen kuukaudessa mutta asuminen,auto ja pakolliset laskut syö kuukaudessa jo sen reilu 1000e.
Koen olevani keskituloinen vaikkakin ei tässä herroiksi elellä, toivoisin että verotusta kevennettäisiin huomattavasti jotta ostovoima paranisi.
Nettopalkka n.1800€. En pidä itseäni hyvätuloisena. Olen koulutukseltani lähihoitaja ja palkka suht ok. Työ kylläkin fyysisesti ja henkisesti raskasta. Opiskelen töiden ohessa sairaanhoitajaksi.
Mikä nettotulo katsotaan hyvätuloiseksi?
Olen mielestäni todella hyvätuloinen. Nettopalkka kuussa 7 950 euroa. Olen virkamies EU-instituutiossa ja urakehitykseni loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkani on 5400€/kk ja pidän itseäni huonotuloisena.
Minulla netto n. 4000€/kk ja pidän kyllä itseäni keskituloisena.
Ihan mielenkiinnosta, mihin hommiin olet päässyt tuolla palkalla, jos matemaattinen osaamisesi on noin huono?
Olenko mä liian väsyksissä vai miksi mä en ymmärrä mikä tuossa vastauksessa oli väärin?
Oletuksena siis varmaan vastaajalla se, että on sekoitettu käsitteet netto ja brutto.
Tai sitten toinen vaihtoehto on se, että hän, joka väitti itseään keskipalkkaiseksi 4000 € netolla (brutto siis vähintään yli 6000) ei ymmärrä, missä kohtaa keskipakka menee ja mikä lasketaan jo hyväksi palkaksi.
-n. 4300 brutto, 2900 netto
Netto 3200€/kk, pakolliset asumiskulut 200€/kk. Kehityspäällikkö IT. Varsin riittävä menoihin nähden.
Miksi ap kysyy samaa asiaa kahteen kertaan? 1. Paljonko on nettopalkkasi 2. Entä paljon jää käteen
Tulee tunne että käsitteet brutto ja netto eivät ole ap:lle selvät.
Ja ketjuun vastaavat tietenkin Suomen ylimpään tulodesiiliin kuuluvat henkilöt.
Brutto 11000€/kk ja netto 6300€/kk. Softapuolen johtaja keskikokoisessa firmassa.
Brutto 4100, netto 2700. En tiedä lasketaanko hyväksi. Itse pärjään. Filosofian maisteri. Teen markkinointia valtion virastossa. Kokemus 15 vuotta. Suomessa. Ei pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkkani on 5400€/kk ja pidän itseäni huonotuloisena.
Minulla netto n. 4000€/kk ja pidän kyllä itseäni keskituloisena.
Ihan mielenkiinnosta, mihin hommiin olet päässyt tuolla palkalla, jos matemaattinen osaamisesi on noin huono?
Olenko mä liian väsyksissä vai miksi mä en ymmärrä mikä tuossa vastauksessa oli väärin?
https://www.stat.fi/til/pra/2020/pra_2020_2021-10-11_tie_001_fi.html, toi on bruttotulo, 4000€ nettotuloihin sun bruttotulot on sellaisen 6000€/kk.
3655 euroo kuussa näin työttömänä pidän itseäni aika köyhänä.
Olen hyvätuloinen. Nettopalkkani (eli käteen jää) on 3600 euroa. Bruttopalkkani on 5700 euria / kk.
DI
Nettona tässä kuussa 4200€ vaihtelee aika paljon, vuosiansio on ollut jo monta vuotta yli 70 000€ . Tekniikan alan duunari
Netto 2900 euroa, ja koen pärjääväni ihan hyvin. Käteen jäävä osuus on melko iso, sillä minulla on pienet menot eikä esim. isoja lainoja tai lapsia. Olen myös epävakaalla ja kilpaillulla alalla, joten minulla menee taloudellisesti paremmin kuin monella kollegalla.
Säännöllinen brutto hieman päälle 2250€, netto 1800€, joista säästän/sijoitan 1000€ kuussa eri tarkoituksiin, eri pituiseksi ajaksi.
Tätä ei, kysytty mutta... Matkustan ja teen myös suurempia hankintoja säästöistä. Lisätuloja toki saan kannustejärjestelmästä sekä joitain osinkotuloja on jo vuosittain. = Pärjään hyvin, vaikken tietaa kuin nippanappa alempikeskituloinen.
- ei perhettä, ei lainoja, jaan kulut parisuhteessa, tradenomi
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen brutto hieman päälle 2250€, netto 1800€, joista säästän/sijoitan 1000€ kuussa eri tarkoituksiin, eri pituiseksi ajaksi.
Tätä ei, kysytty mutta... Matkustan ja teen myös suurempia hankintoja säästöistä. Lisätuloja toki saan kannustejärjestelmästä sekä joitain osinkotuloja on jo vuosittain. = Pärjään hyvin, vaikken tietaa kuin nippanappa alempikeskituloinen.
- ei perhettä, ei lainoja, jaan kulut parisuhteessa, tradenomi
"Tätä ei kysytty, mutta..." Tuli joku ajatusvirhe jälkilisäyksessä ;)
Vähän vaihdellen ~6000€/kk nettona. Vuositulot luokkaa 120 000 -140 000€, verotus vie kiitettävän osan. Koulutus DI ja valmistumisesta melkein 30 vuotta.