Pihein juttu millä joku on yrittänyt lyödä rahoiksi kirpparilla ja netissä?
Näytekappaleet, ilmaistavarat, tyhjät pullot ja avatut pakkaukset, mikä on käsittämättömintä mihin olette törmänneet?
Kommentit (60)
Laitoin ilmoituksen että etsin nuottitelinettä paikalliselle fbkirppikselle.
Joku tarjosi telinettä 15 eurolla, katsoin ja kyseinen teline maksaa saman uutena.
Samoin hänelle tämän, johon vastasi
"No maksoinhan minäkin siitä 15 e, menetän rahaa jos myyn alhaisemmalla hinnalla pois".
Niin..
Ostin toiselta ja sain vitosella.
Ikean lasipullo. En tiedä nimeä. Niitä on erivärisiä ja ovat sellaisia mutkikkaita. Kerran oli myynnissä 5 e/ kpl. En usko että ovat uutenakaan maksaneet sitä. Olen itse joskus ostanut sellaisen 1 e/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä pilttipurkkeja 0,50€ kpl..
Noitahan voi joku tarvita, joka muutoin ei koskaan osta mitään piltti-tuotteita kotiinsa.
Niihin voi tehdä itse valkosipulia maistumaan öljyssä purkkiin, sinkulle sopiva annos.
Laittaa vaikka kuivattuja yrttejä, keittiöön pöydälle tai kaappeihin ynnä muuta vastaavaa.
Ei joka kodissa ole automaattisesti mitään lasipurkkeja, varsinkaan pikkuruisia sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin että onko aivan jokainen ruosteinen vinksahtanut vanha peltirasia usean kympin arvoinen vintage-aarre. Mutta en olekaan keräilijä tai asiaan vihkiintynyt henkilö.
On jos se on just se tietty peltirasia. Noita vanhoja peltirasioita olen joskus löytänyt netistä ja tilannut.
Keräilijälle kaikki tuollainen on arvokasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos jossain näätte semmoisen tyhjän konjakkipullon jossa on pantteri niin isekää kiinni. Siinä oikea keräilyaarre jos kirpparimyyjiä uskominen.
Käsittääkseni se ei ole mikään keräilyaarre.
Koska konjakkia edelleen myydään pantterin kuvalla.
Kuvassa sekä musta koho pantteri että lasinen pantteri.
Tuo konjakki on Meukow, ja meidän isoisä nautiskelee sitä etenkin juhlapäivinä.
Ei ole edes kalliimasta päästä oleva konjakki, pikkupullo jotain 24 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Paskat kirppislöydöt -blogissa oli joskus havainto pussillisesta tyhjiä tuikkuhylsyjä eli niitä pelkkiä tuikkujen kuoria ilman sisältöä hintaan 5 euroa. 😀
Googlella löytyi, että noita käytetään askarteluun, saa yllättävän hienoja juttuja.
Muutenkin kuvittelisin, että tuon tapaisia "turhia" asioita on isoina määrinä hyvä käyttää askarteluun, johonkin missä toistuu identtiset osat. Askartelija voi maksaa, kun materiaalia saa paljon kerrallaan eikä tarvitse käyttää keräilyyn omaa aikaa ja vaivaa.
Möin kirppiksellä huulipunia 2 euroa kappale, avaamattomia. Olin hamstrannut väärän värisiä.
Heti meni kaupan.
Minulla olisi parisataa kuohuviinipullon korkkia. Mitähän niistä voisi pyytää? Euron kappale? Tulisihan se paljon halvemmaksi kuin ostaa täysi pullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luxus merkkien pahvilaatikoita näyttää välillä olevan myynnissä aika kovaan hintaan.
Ja luksusmerkkien paperikasseja myös. Onkohan kassissa on se idea, että sitä voi sitten kantaa kaupungilla?
Sitä käytetään asuntojen myynti-ilmoituskuvissa.
En ole vielä törmännyt tällaiseen, mutta idea on aika huvittava. Ei yhtään läpinäkyvää ja teennäistä työntää jotain merkkikassia kuvaan näkyviin. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat kirppislöydöt -blogissa oli joskus havainto pussillisesta tyhjiä tuikkuhylsyjä eli niitä pelkkiä tuikkujen kuoria ilman sisältöä hintaan 5 euroa. 😀
Googlella löytyi, että noita käytetään askarteluun, saa yllättävän hienoja juttuja.
Muutenkin kuvittelisin, että tuon tapaisia "turhia" asioita on isoina määrinä hyvä käyttää askarteluun, johonkin missä toistuu identtiset osat. Askartelija voi maksaa, kun materiaalia saa paljon kerrallaan eikä tarvitse käyttää keräilyyn omaa aikaa ja vaivaa.
Ymmärrän kyllä askartelijoiden tarvitsevan kaikenlaista erikoista materiaalia, mutta maksavatko he oikeasti yhdestä ainesosasta noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjiä pilttipurkkeja 0,50€ kpl..
Noitahan voi joku tarvita, joka muutoin ei koskaan osta mitään piltti-tuotteita kotiinsa.
Niihin voi tehdä itse valkosipulia maistumaan öljyssä purkkiin, sinkulle sopiva annos.
Laittaa vaikka kuivattuja yrttejä, keittiöön pöydälle tai kaappeihin ynnä muuta vastaavaa.
Ei joka kodissa ole automaattisesti mitään lasipurkkeja, varsinkaan pikkuruisia sellaisia.
Kyllä minä mieluummin ostaisin täysiä Piltti-purkkeja kaupasta hintaan 0,30 enkä tyhjiä kirpparilta hintaan 0,50. 😀 Ne hedelmäsoseet ovat tosi hyviä, ostan silloin tällöin leivontajuttuihin.
Kerran törmäsin kirppispöytään, jossa oli kolme pientä kannetonta kattilaa hintoihin 500, 600 ja 700 euroa...
Just huomasin Torissa myynnissä vauvojen turvakaukalon. Kuvasta päätellen n. 25 v vanha, sellaista vaaleanharmaata muovia, sininen kangas jossa nallekuvio. Hinta 50 e.
Vierailija kirjoitti:
Muumimuki ilmann kahvaa 5 e. Samoja tokmannilla ehjät 12e. Puoliksi käytetty nivean dödö 3e. Tyhjään viinapulloon laitettu lampun varjostin ja toki johto, hinta muistaakseni jotain 80e.
Nämä! Sitten myyntilappuun kirjoitettu aina "pientä vikaa" vaikka se mukihan on R I K K I N Ä I N E N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin joskus tyhjiä kahvipaketteja ja käpyjä kirppareilla, mutta sitten opin, että ovat kovin haluttua tavaraa askartelijoiden keskuudessa
OTZ-kenkien mukana tuleva ilmainen kangaskassi. Näitä joku myy edelleenkin Huuto.netissä, ja hintaa 10€. En tiedä nauraako vai itkeä. Oli vielä täyttänyt tämän kassinrimpulan, jotta se näyttäisi oikealta kangaskassilta. Itsellä näitä pilvin pimein tullut kenkäpakettien mukana, eivätkä tosiaan kelpaa kaupungille menoon, lähinnä olen tunkenut niihin siivoustarvikkeita tms.
https://www.huuto.net/kohteet/otz-luonnonvalkoinen_musta-kangaskassi_ke…
Vierailija kirjoitti:
OTZ-kenkien mukana tuleva ilmainen kangaskassi. Näitä joku myy edelleenkin Huuto.netissä, ja hintaa 10€. En tiedä nauraako vai itkeä. Oli vielä täyttänyt tämän kassinrimpulan, jotta se näyttäisi oikealta kangaskassilta. Itsellä näitä pilvin pimein tullut kenkäpakettien mukana, eivätkä tosiaan kelpaa kaupungille menoon, lähinnä olen tunkenut niihin siivoustarvikkeita tms.
https://www.huuto.net/kohteet/otz-luonnonvalkoinen_musta-kangaskassi_ke…
Plus toimituskulut €3.70, tosin ”nouto mahollinen”. Tämä on kyllä hyvä 😂
Tämä ei varsinaisesti ollut kirppiksellä vaan vakuutusyhtiöiden lunastamia tavaroita myyvässä liikkeessä.
Mieleeni jäi iso kasa taskukalentereita, käyttämättömiä mutta savu-ja vesivahinkoja saaneita. Lisäksi kalenterit olivat edellisvuotisia ja ruotsinkielisiä, hinta 1 euron/kpl.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei varsinaisesti ollut kirppiksellä vaan vakuutusyhtiöiden lunastamia tavaroita myyvässä liikkeessä.
Mieleeni jäi iso kasa taskukalentereita, käyttämättömiä mutta savu-ja vesivahinkoja saaneita. Lisäksi kalenterit olivat edellisvuotisia ja ruotsinkielisiä, hinta 1 euron/kpl.
Uu missä tälläisiä liikkeitä on? Olisi mielenkiintoista käydä penkomassa!
Keräilijä ei välttämättä siitä sisällöstä piittaa eikä missään superalkossa edes käy, joten 9€ voi olla sopiva hinta.