Mieheni ei tiedä rakastaako
Hei,
Olemme olleet yhdessä kolme vuotta ja hän on aiemmin sanonut rakastavansa minua. Mutta nyt hän on viime vuoden aikaan etääntynyt ja kysyinkin häneltä että rakastaako viellä ja olenko tärkeä. Hän tuumasi että kertoo kyllä kun lopettaa rakastamasta.
Nytten yhtenä iltana juteltiin ja hän sanoi että ei tiedä mitä rakkaus on ja rakastaako vai ei? Ja että ei kykene varmaan yhtä syviin tunteisiin kuin minä. Mitä tästä pitäisi ajatella?
Olen ollut ihan solmussa tästä asti tunteiden kanssa.
Kommentit (27)
Mies on varmaan sekoittanut rakastumisen tunteen ja rakkauden. Se on yleistä. Kun alkuhuuma häviää on hämmentynyt.
Ei kannata pihdata. Voi käydä näin.
Kysymys kuuluu että onko sinulle ok olla ihmisen kanssa joka ei tiedä mitä rakkaus on ja joka ei tiedä rakastaako sinua. Miltä tämä sinusta tuntuu ja onko tämä sinulle hyvä ihmissuhde?
. Mielestäni arkemme on toiminut ihan normaalisti. Mitä nyt läheisyys vähentynyt. Vaikka olen yrittänyt osoittaa hellyyttä ja ehdottaa yhteistä tekemistä
Tää on silleen helppo, että jos ei tiedä rakastaako, niin sitten ei rakasta. Ikävää tietysti sinulle, pahoitteluni.
Ota poskeen ja annat kakkosta. Aktin jälkeen teet pihvi-illallisen. Kyllä se siitä.
En minäkään ole koskaan tuntenut mitään syviä ja intohimoisia rakkauden tunteita miestäni kohtaan. Tunne on enemmänkin kiintymystä. Miehen tunteista minua kohtaan en ole pyytänyt mitään syväanalyysia. Oletan, että hänen tunteensa ovat yhtä arkisia kuin minullakin.
Hyvin on pärjätty yhdessä 15 vuotta.
Kyllä tuo aika selvästi tuli sanottua. Ei rakasta. Kannattaa varmaan ruveta laittamaan tavaroita kasaan. Tai niin tekisin ainakin itse tuossa tilanteessa. Sattuu vähemmän nyt, kuin muutaman vuoden ja lapsen päästä.
Jos tarviit tunteellisen miehen, niin hommaa itelles neitimäinen homomies. Voitte parkua yhdessä "rakkautenne" huumassa.
Tyypillistä. Mies on sanonut suhteen alussa rakastavansa, koska on ajatellut että se on pakko ja kuuluu sanoa niin. Nyt hän sitten on avautunut sulle rehellisesti, että ei edes tiedä mitä rakkaus on yleensä ja tunteeko sellaisia tunteita.
Nyt hän ainakin rehellinen.
Tuosta on sitten hyvää jatkaa rehellistä keskustelua. Haluaako edelleen olla suhteessa kanssasi vai ei?
Jos haluaa, miten voisitte lisätät läheisyyden tunteita?
Paketoisin suhteen saman tien ja alkaisin järjestämään omaa elämääni niin että ero olisi mahdollista mahdollisimman pian. En käyttäisi aikaa sen enempää asian vatvomiseen.
Mies on ajatuksensa sanonut. Sinun tehtävä ei ole auttaa häntä päättämään rakastaako vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Paketoisin suhteen saman tien ja alkaisin järjestämään omaa elämääni niin että ero olisi mahdollista mahdollisimman pian. En käyttäisi aikaa sen enempää asian vatvomiseen.
Mies on ajatuksensa sanonut. Sinun tehtävä ei ole auttaa häntä päättämään rakastaako vai ei.
Kyllä se on aina niin helvetin helppoa ulkopuolisena sanoa..
Mikä siinä on vaikea käsittää että tunteet eivät ole samassa arvossa miehillä ja naisilla? Jatkuvasti saa lukea näitä kirjoituksia jossa naiset kitisee kun mies ei tee ja tunne samoin kuin nainen joka tekee kaiken tunteiden ehdoilla
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on vaikea käsittää että tunteet eivät ole samassa arvossa miehillä ja naisilla? Jatkuvasti saa lukea näitä kirjoituksia jossa naiset kitisee kun mies ei tee ja tunne samoin kuin nainen joka tekee kaiken tunteiden ehdoilla
Ei se olekaan ongelma, vaan se että miksi te miehet sitten valehtelette naisille?
Jos tämäkin mies olisi alusta saakka sanonut rehellisesti että ei rakasta, niin nainen olisi voinut tehdä päätöksensä tosiasioiden perusteella. Nyt häntä on vedätetty.
Siis tuo on oikeasti iso kysymys, että tietääkö mitä rakkaus on. Ei niinkään tekemistä aloittajan kans, vaan hänen itsensä kans.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pihdata. Voi käydä näin.
Tämä ei kuulu tähän. Rakkaus ja seksi ovat irrallisia asioita.
Voi harrastaa seksiä vaikkei rakasta yhtään. Ja voi rakastaa toista paljon, ilman seksiä.
Perheissä joissa on toinen puoliso on vakavasti sairastanut, ei seksiä ole pitkiin aikoihin.
Silti kumpikin rakastaa toistaan. Rakkaus ei lopu seksin puutteeseen.
Rakkaus loppuu tunteiden puuttumiseen. Ja se voi johtua mistä tahansa. Kuka sen osaa sanoa, että miksi noin käy.
Joillekin vain noin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se olekaan ongelma, vaan se että miksi te miehet sitten valehtelette naisille?
Jos tämäkin mies olisi alusta saakka sanonut rehellisesti että ei rakasta, niin nainen olisi voinut tehdä päätöksensä tosiasioiden perusteella. Nyt häntä on vedätetty.
Ei tuo ole valehtelua, vaan neuvottelupuhetta, että pääsee pukille.
No kuule, jos sitä arpoo ja sanoo ettei tiedä mitä rakkaus on, niin ei se sinua rakasta. Ja luultavasti tulee ottamaan jossain vaiheessa jalat alleen ihan itse teidän suhteesta, jollet sinä sitä nyt tee. Kunhan yhtäkkiä tapaa jonkun, jonka kanssa ei ole kahta kysymystäkään siitä rakastaako vai ei.
Miten olet muuttunut tai miten olet muuttanut käytöstäsi joka on johtanut tähän kun ennen sinua rakasti?