Opetetaanko autokoulussa tankkaaminen?
Kommentit (21)
Kyllä autokoulun opettaja näyttää miten homma tapahtuu. Kysy rohkeasti.
Ei opeteta. Mene bensapumpun luo ja katso miten muut toimivat. Opit kerta katsomisella.
Ainakin sillon ku ite olin käytiin kerran tankilla ja samalla tarkastettiin öljyt ja katottiin mistä tunnistaa pissapojan.
Toisaalta olin jo sitä ennen monesti ollu vanhempien kanssa tankilla eli tiesin käytännössä miten homma toimii. Ja tohon aikaan oli vielä merkittävä osuus tankeista kassalle maksettavia.
Ei opeteta. Iskä tai äiskä voi opettaa.
Ajoin ajokortin v.2020. Ei minulle ainakaan opetettu. Oma mieheni neuvoi kortin saatuani. Helppoa se on.
Ei opeteta noin yleensä, mutta jos pyydät niin eiköhän se onnistu! :)
Vierailija kirjoitti:
Ei opeteta. Mene bensapumpun luo ja katso miten muut toimivat. Opit kerta katsomisella.
Tämän jos tekisi niin varmasti erehdyttäisi varkaana pitämään... Itse olisin ainakin varsin epäluuloinen, jos joku random tyyppi tulisi katsomaan kun tankkaan. Pitää nimittäin aika viereen tulla katsomaan miten homma menee, jos sen sivusta seuraamalla haluaa oppia.
Ei opetettu edes pakkia, saatika vapaata vaihdetta. Vuosi 2000.
Isäni oli matkoilla aikanaan, kun sain kortin eikä päässyt näyttään tankkausta. Hän soitti tutulle huoltoasemayrittäjälle joka tankkasi mun auton ja samalla opetti.
Autokoulussa ei opeteta mitään mitä ei tarvi inssissä. Esim. seuraavia:
- tankkaus
- autopesussa käynti
- pissapojan täyttö
- renkaiden ilmanpaineiden tarkistus
- renkaanvaihto
- lukkojen rasvaus
jne.
Minä voin opettaa ilmaiseksi, ei muuta kuin halukkaat jonoon :)
Älä huoli tankkaaminen ei eroa seksistä laisinkaan. Kestää suurinpiirtein yhtä kauan ja lopussa ravistetaan vielä pisarat pistoolin päästä pois.
Kantsii opetella. Mutta ainakin osalla Shelleistä on nykyisin tankkauspalvelu.
Ei liene yleinen käytäntö mutta minulle autokoulun opettaja sen näytti. Tosin isäni sen opetti jo ennen sitä kun käytiin tankkaamassa autoa milloin milläkin reissulla.
Vierailija kirjoitti:
Autokoulussa ei opeteta mitään mitä ei tarvi inssissä. Esim. seuraavia:
- tankkaus
- autopesussa käynti
- pissapojan täyttö
- renkaiden ilmanpaineiden tarkistus
- renkaanvaihto
- lukkojen rasvaus
jne.
Minä voin opettaa ilmaiseksi, ei muuta kuin halukkaat jonoon :)
Ei penkin kippaamista. Minä voin naisille opettaa
Jossakin se tankkaaminen opetetaan. On tullut kohdattua nuorempaakin väkeä, joka illan pimetessä alkaa tankkaamisen jossa vaiheessa pitää löytää hyvä syy poistua niistä pippaloista.
Mitä auton tankkaamiseen tulee niin itsekin pääsin neuvomaan parille nuoremmalle sukulaiselle ja tutulleni puhelimessa miten se käytännössä tapahtuu. Kun sitä ei siis opeteta missään.
Netistä ohjeet löytyy hakusanoilla: NÄIN TANKKAAT AUTON
Autokoulut on nykyään ihan rimanalituksia. Ei siellä opeteta mitään auton huoltojakaan, korjauksista huolimatta. Ei käydä auton tekniikkaa läpi. Autokoulu on ihan harhaanjohtava nimi. "Ajamiskoulu liikennesääntöjen mukaisesti" olisi sopivampi.
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli matkoilla aikanaan, kun sain kortin eikä päässyt näyttään tankkausta. Hän soitti tutulle huoltoasemayrittäjälle joka tankkasi mun auton ja samalla opetti.
Ihana isä. Mun isä olis vaan sättinyt, että ei saa olla noin avuton. Jos siis olisin häneltä apua pyytänyt. En olisi, koska oli ja on sen verran kärttyisä ukkeli.
Täällä on ihan hyvä ohje, jolla pärjäät: https://uusavuttomat.com/nain-tankkaat-auton
Kyllä se siitä.
Piuha kiinni ja itse vaikka kahville
Pyydä, niin ihan varmasti opettavat.