Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri sanoi, että uusi tukkani on "hirveä"

Vierailija
09.05.2015 |

Mulla uusi leikkaus tukassa, ihan perusmalli, mutta mulle uudenlainen. Käytiin istumassa iltaa kavereiden kanssa kampaajalla käyntini jälkeen ja kukaan ei ensin kommentoinut mitään. Illan jatkuessa asia tuli sitten puheeksi ja sanoin itse, että "tää on vähän hirvee", koska melestäni kampaaja ei ollut leikannut ihan juuri niin kuin olisin halunnut, vaikka aika sinnepäin kuitenkin. No, kaveri sitten sanoi "No niin onkin aika hirvee", ja äityi tarjoamaan vielä tukkalaitteita, että saisin hiukseni jotenkin laitettua.

Olen nyt ihan hämmennyksissäni. Mies sanoo, että tukka on hyvä, ei niin hyvä kuin on joskus ollut, mutta kuitenkin ihan käypä. Muita kavereita en ole juurikaan nähnyt, niin että paljon palautetta en ole saanut. Nyt asetuttuaan musta tukka näyttää ihan kivalta, joten en tajua tuota kaverin kommenttia. Ollaan nähty vielä ton jälkeenkin ja tyyppi olisi ihan hyvin voinut perua sanansa tai pehmittää niitä sanomalla vaikka, että "no nythän se on ihan ok", mutta ei.

Mietin et onko leikkaus liian nuorekas mulle, mutta olen mä nyt muitakin ikäisiäni nähnyt vastaavan kanssa. Vai olenko mä nyt vaan tietämättäni kävelevä pelle. V*ttaa tollaset sanon aina suoraan mitä ajattelen -tyypit.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun näiden mammojen mielestä ap:n ois pitänyt sanoa jotenkin, että mä oon ihan poika tms vähättelevää itsestään, että kaverit sitten olisivat voineet kehua. En ikinä menisi sanomaan kaverilleni hänen tukastaan noin ja pahoittamaan mieltään lisää. On tosiaankin eri asia sanoa tukastaan itse pahaa, kuin että toinen sanoo.

Sama kun joskus haukkuu kavereilleen äitiään, niin jos toinen täräyttäis, että niin, kyllä sun äitis on ihan paska niin ei se oikein tilanteessa auta. Koettu on. Tai sitten pitää olla tosi hyvät tuntosarvet sille, milloin toinen oikeasti kaipaa mielipiteelleen vahvistusta.

ei kai ap nyt kehuja odottanut, vaan hyväksyntää, kun tukka jo muutenkin masensi. Mä tajuan sua ap enkä toimi noin kuin kaverisi kellekään. Ihan tyhmä kuvitella "näpäyttävänsä" kun ainoastaan pahoittikin toisen mielen.

Vierailija
22/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi itku... Ei kyse nyt ole siitä, että tarvitsisi valehdella, kyllä mä itsekin näin, millanen se tukka oli. Seuraavan kerran kun joku ylipainoinen kaverini tulee valittamaan painostaan, sanon hänelle "no niin ootkin kyllä lihava, tässä sulle kumipuku niin pääset hikoillen laihtumaan sen alla puolisen kiloa." Onhan se empatia niin pyllystä, pistetään mutkat suoriksi vaan aina kun mahdollista. Suomalaiset on niin pragmaattisia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oli ehkä vähän epävarma tukastaan ja toivoi saavansa vahvistusta sille sanomalla jotain vähän negatiivista siitä. Ihan normaalia eikä mitään kehujen kalastelua. Käytöstavat omaava ystävä tajuaisi ap:n epävarmuuden ja sanoisi jotain rohkaisevaa, jos tukka on ihan ok. Tai jos se on oikeasti hirveä niin voisi sanoa jotain tahdikasta, esim. että se on erilainen kuin ennen ja että itse tykkäsi enemmän entisestä tyylistä ap:llä. 

Joo, selkeesti katkerat wt-mammat vastailemassa tässä ketjussa, älä välitä.

Vierailija
24/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:46"]

No voi itku... Ei kyse nyt ole siitä, että tarvitsisi valehdella, kyllä mä itsekin näin, millanen se tukka oli. Seuraavan kerran kun joku ylipainoinen kaverini tulee valittamaan painostaan, sanon hänelle "no niin ootkin kyllä lihava, tässä sulle kumipuku niin pääset hikoillen laihtumaan sen alla puolisen kiloa." Onhan se empatia niin pyllystä, pistetään mutkat suoriksi vaan aina kun mahdollista. Suomalaiset on niin pragmaattisia.

ap

[/quote]

Juuri näin. Kaikki ootte nyt varmaan samaa mieltä?

Vierailija
25/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua :DDD kun luin aloituksen tuli sellanen naiset... Fiilis jooh itse en kyllä mielistele ketään, tosin jos kysytään mielipidettä, sanon sen pehmeästi

Vierailija
26/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:46"]

ap

[/quote]

En minä loukkaantuisi jos saisin kaverilta laihdutusvinkkejä jos sanoisin että inhottaa nää läskit. Kaverisihan tarjoutui lainaamaan hiuslaitetta että saisit sen kivemmaksi?

Vierailija
27/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:40"]

Mistä olisin katkera? En oikein ymmärrä.

[/quote]

Niinpä, mitkä katkerat mammat? 

Ymmärtäisi tuohtuneisuuden jos kaveri olisi suoraan ilman alkukommenttia ilmaissut että tukka on kauhee. Mutta kun taivastelit sitä ekana itse, en koe kylläö mitenkään moukkamaisena myöntää asia ja tarjota apua. 

Vierailija
28/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:58"]

[/quote]

Ymmärtäisi tuohtuneisuuden jos kaveri olisi suoraan ilman alkukommenttia ilmaissut että tukka on kauhee. Mutta kun taivastelit sitä ekana itse, en koe kylläö mitenkään moukkamaisena myöntää asia ja tarjota apua. 

[/quote]

No, ota tämä ketju sitten vaikka oppituntina. Voit ensi kerralla vastaavassa tilanteessa muistaa, että kommentoimalla kaverini tavoin saatat loukata vastapuolta. Tosin arvaan, että se ei sinua kiinnosta, koska yleensä ihmiset, jotka sanovat asiansa suoraan, vaikka se saattaisi toisia loukatakin, kokevat olevansa oikeutettuja niin tekemään. Kyllä minutkin saa vaikka haukkua lyttyyn, eri asia on sitten, millä tavalla suhtaudun ihmiseen, joka niin on tehnyt.

Vierailija
29/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:06"]

[/quote]

[/quote]

No, ota tämä ketju sitten vaikka oppituntina. Voit ensi kerralla vastaavassa tilanteessa muistaa, että kommentoimalla kaverini tavoin saatat loukata vastapuolta. Tosin arvaan, että se ei sinua kiinnosta, koska yleensä ihmiset, jotka sanovat asiansa suoraan, vaikka se saattaisi toisia loukatakin, kokevat olevansa oikeutettuja niin tekemään. Kyllä minutkin saa vaikka haukkua lyttyyn, eri asia on sitten, millä tavalla suhtaudun ihmiseen, joka niin on tehnyt.

[/quote]'

Metsään meni, en todellakaan ole ihminen joka sanoo suoraan. Ymmärrän kuitenkin sen toisenkin puolen kannan apn asiaan, ei välttämättä tarkoittanut pahaa. 

Vierailija
30/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä ainakin ymmärrän ap:n harmistuksen kaverin kommenttiin. Kyse ei ole siitä, että pitäisi valehdella tai ap olisi odottanut jotain perseennuolenta kommentia "No mutta toi sun tukkas on iiiiihana, niin upea !" vaan vähän kannustavampaa ja myötätuntoisempaa reagointia. "Ei toi ehkä ihan onnistinu oo, mutta kyllä se kasvaa siitä" tms. Se että myöntää avoimesti toiselle "Joo toi sun lettis on ihan hirveä" ei oikeasti auta yhtään. On ystäviä ketkä voivat oikeasti sanoa päin naamaa ihan mitä tahansa, mutta ei kaikki. Tilannetaju on aika tärkeä juttu. Sama jos toisen laihdutusprojekti vaikka menisi pilalle ja laihduttaja sanoisi "Että mua harmittaa kun olen tällanen laiska läski." Vaikka itse ajattelisit että juu niin olet, sen sanominen ääneen ei auta yhtään. Päin vastoin. Ap sun tukkas kasvaa kyllä ja seuraavalla kerralla eri kampaajalle vaikka sitten :) En usko että se sun tukkas niin huono on, vähän ehkä erilaisempi kuin sinun aiemmat tyylisi ja totut siihen vielä.

Vierailija
31/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]'

Metsään meni, en todellakaan ole ihminen joka sanoo suoraan. Ymmärrän kuitenkin sen toisenkin puolen kannan apn asiaan, ei välttämättä tarkoittanut pahaa. 

[/quote]

Niin, pointti olikin ihan justiinsa se, että jos kaveri ei tarkoittanut pahaa, ei todellakaan olisi kannattanut sanoa noin, koska otin sen tosi huonosti ja uskon, etten ole ihan ainoa, vaan on muitakin ihmisiä, jotka olisivat reagoineet samalla tavalla. Kiitos, että autoit valaisemaan tätä todella vaikeaa viestinnällistä pimentoa.

Kiitos myös sulle, seuraava, rohkaisuviestistä! Itse tykkään tukasta nyt aika paljonkin, mutta taustalla kalvaa epäilys, että näytän oikeasti pelleltä, enkä vain itse tajua sitä.

ap

Vierailija
32/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kaverisi että olet herkkä ottamaan kommentit huonosti? Ajattelematonta häneltä, mutta uskon ettei tosiaan pahaa tarkoittanut. 

Vierailija
33/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:30"]

AP tais kalastella kehuja todellisuudessa kun lähti tukkaansa haukkumaan, ovela kaveri vähän näpäytti. Pointsit kaverille, tosi ärsyttävää tuollainen huomionkipeys :D

[/quote]

Hyi mikä moukka olet. On joo tosi "ovelaa" "näpäyttää". Miksi pitää olla juntti? 

Vierailija
34/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kuva.

Vierailija
35/35 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä ressaa tukka kasvaa takasin! Varmasti se on joidenkin mielestä makee mut ystäväs silmään ei vaan ehkä iske. Typerästi töksäytti mielipiteensä mut väliäkö tolla, pää pystyyn ja itsevarmuus esiin. Tukkas ei määrittele sua tyyppinä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä