Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolot synnytysjutut

Vierailija
09.05.2015 |

Tuli tuosta ulosteketjusta mieleen ja haluaisinkin kuulla onko kellekään käynyt mitään yhtä noloa. Ei varmasti! Sain synnytyksessä spinaalipuudutuksen, jonka jälkeen sain jäädä kyljelleni lepäämään. Tulikin suurten kipujen jälkeen ihanan rento olo. Kun kätilö tuli takaisin hän pyöri ympärilläni vähän ihmettelevän näköisenä ja kurkkasi sitten peittoni alle. Olin laskenut alleni järkyttävät ripulit! En pystynyt spinaalin takia liikkumaan, joten kätilö siinä "pyyhki" pahimmat pois ennenkuin alettiin ponnistushommiin. Sitä en edes halunnut katsoa mitä ponnistaessa tuli muutakin kuin se lapsi. Huoneessa ponnistuksen ajan olevan harjoittelijan ilme oli kyllä sen verran hätääntynyt, että taisi tulla vielä uusi paska ja niin, tietenkin myös se lapsi. Huh huh. Hävettää!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:27"]En tiedä oliko niin noloa, mutta siinä vaiheessa kun piti alkaa ponnistaa niin tajusin että sehän sattuu, puudutuksesta huolimatta. Huusin siinä sitten hädissäni että en mä uskalla ponnistaa, niin kätilö vaan rauhallisesti totesi että se on nyt semmonen homma että kun olet itsesi tähän tilaan saattanut niin ei ole vaihtoehtoja. Että ei siinä sitten auttanut muu kuin alkaa hommiin. Se ärinä ja murina mitä pidin siinä ponnistaessa hävettää kyllä vähän, vaikka vissiin sekin ihan normaalia on :D
[/quote]

Millä puudutteella sattuu?
Teitkö sellaisen päätöksen ettet halua "kunnon" aineita? Mulla ei ainakaan spinaalin jälkeen tuntunut missään! Kätilö ja mies joutuivat pitämään jalkoja koukussa kun en itse pystynyt ja kertoivat mulle koneelta milloin tulee supistus ja pitää ponnistaa.
Ap

Vierailija
22/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedin kaameet kilarit äijälle! Huusin ja raivosin niin etten ottanut koko miestä edes synnytykseen mukaan. :') Pikkasen nolotti kun mies on kyllä oikeasti ihan hyvä mies, silloin vaan tuntui että teki ihan kaiken väärin. :D Seuraavalla kerralla ei ehkä edes halua tulla mukaan. :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:27"]En tiedä oliko niin noloa, mutta siinä vaiheessa kun piti alkaa ponnistaa niin tajusin että sehän sattuu, puudutuksesta huolimatta. Huusin siinä sitten hädissäni että en mä uskalla ponnistaa, niin kätilö vaan rauhallisesti totesi että se on nyt semmonen homma että kun olet itsesi tähän tilaan saattanut niin ei ole vaihtoehtoja. Että ei siinä sitten auttanut muu kuin alkaa hommiin. Se ärinä ja murina mitä pidin siinä ponnistaessa hävettää kyllä vähän, vaikka vissiin sekin ihan normaalia on :D [/quote] Millä puudutteella sattuu? Teitkö sellaisen päätöksen ettet halua "kunnon" aineita? Mulla ei ainakaan spinaalin jälkeen tuntunut missään! Kätilö ja mies joutuivat pitämään jalkoja koukussa kun en itse pystynyt ja kertoivat mulle koneelta milloin tulee supistus ja pitää ponnistaa. Ap

[/quote]

En ole sama kommentoija, mutta mullakin ponnistaminen oli täyttä kidutusta ja oli kyllä kaikki mahdolliset aineet käytössä. Pumppu annosteli lisää jatkuvasti ja laitettiin vielä häpyhermopuudutus. Enpä tiedä miksi joillain toimii puudutteet paremmin ja toisilla ei.

Vierailija
24/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän.

Eikä noloa yhtään ! Synnytys on rankkaa

Vierailija
25/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:48"]No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän.

[/quote]
Hajosin

Vierailija
26/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:30"]Naistenklinikalla kolme kertaa synnytys, peräruiske ennen synnytyksiä ja ihan siistit synnyykset olleet, en ainakaan ole huomannut kakkineeni eikä ole haissut eikä mieskään ole huomannut mitään kakkoja. Joten ei kaikki pasko.
[/quote]

No et tietenkään ulostanut kun suolesi oli jo aiemmin tyhjennetty. Sain minäkin ensimmäistä synnyttäessä peräruiskeen, mutta toinen tuli sellaista vauhtia, ettei ollut aikaa sellaiselle. Jälkeenpäin kuulin, että kaikissa sairaaloissa ei todellakaan peräruiskeita edes jaella ja silloin on vaan hyväksyttävä se, että kakat tulee siihen pöydälle. Kätilöt eivät sitä hätkähdä. Lapsen pää painaa peräsuolen tyhjäksi, eikä sille voi mitään. Aina siellä on tavaraa tarjolla jos ei ole tyhjennetty tai synnyttäjä mennyt ripulille ennen saliin pääsyä niin kuin monille käy.

Vierailija
27/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:48"]No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän.

[/quote]
Hajosin
[/quote]

Tää oli joo paras!! :)))

Vierailija
28/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että koko synnytys on vasta se nolouden lähtökohta. Ensin paskot pöydälle ja paikat repeää, kotona tikit tulehtuu ja alapää märkii, samalla järkyttävä ummetus ja peräpukamat, puhumattakaan siitä rääkkisäkistä edessä jota on vaan pakko kantaa mukana kun vatsalihaksiakaan ei saa tehdä ennenkuin on palautunut synnytyksestä. Valut maitoa ja imetyshikeä kokoajan. Ja sitten alkaa nännit kasvaa mustia karvoja vieden kyllä viimeisetkin seksikkyyden (?!) rippeet. Jaa-a, ja sitten miehet miettii että miksi seksi ei maistu ja naiset valittaa kun eivät lapsen saamisen jälkeen tunne itseään enää hehkeäksi ja haluttavaksi..

Vierailija
29/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:48"]

No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän. Eikä noloa yhtään ! Synnytys on rankkaa

[/quote]

En yleensä kommentoi näihin vauva-aiheisiin joita unohdun googletellessa lukemaan, mutta nää kyllä luin kaikki ja tän kohdalla nauroin niin kovaa että tuli kyyneleet silmiin ja meinasin tikahtua! Kiitos nauruista!

Vierailija
30/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiesin esikoists saadessakin jo tästä paskavaarasta. Ennakoin tilanteen pyytämällä sairaalaan päästyä ulostusruiskeen. Mulla on hidas suoli ja paskon harvoin, joten ois voinu tosi iso vahinko pöydälle! :D

Vierailija
31/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:27"]En tiedä oliko niin noloa, mutta siinä vaiheessa kun piti alkaa ponnistaa niin tajusin että sehän sattuu, puudutuksesta huolimatta. Huusin siinä sitten hädissäni että en mä uskalla ponnistaa, niin kätilö vaan rauhallisesti totesi että se on nyt semmonen homma että kun olet itsesi tähän tilaan saattanut niin ei ole vaihtoehtoja. Että ei siinä sitten auttanut muu kuin alkaa hommiin. Se ärinä ja murina mitä pidin siinä ponnistaessa hävettää kyllä vähän, vaikka vissiin sekin ihan normaalia on :D [/quote] Millä puudutteella sattuu? Teitkö sellaisen päätöksen ettet halua "kunnon" aineita? Mulla ei ainakaan spinaalin jälkeen tuntunut missään! Kätilö ja mies joutuivat pitämään jalkoja koukussa kun en itse pystynyt ja kertoivat mulle koneelta milloin tulee supistus ja pitää ponnistaa. Ap

[/quote]

En ole sama kommentoija, mutta mullakin ponnistaminen oli täyttä kidutusta ja oli kyllä kaikki mahdolliset aineet käytössä. Pumppu annosteli lisää jatkuvasti ja laitettiin vielä häpyhermopuudutus. Enpä tiedä miksi joillain toimii puudutteet paremmin ja toisilla ei.
[/quote]

Okei. Mulla ei ole koskaan sattunut, eikä kukaan kaverikaan ole kivuista puhunut. Ajattelin, et se on nykyään se myytti, et supistukset sattuu ja luomusti synnyttäminen sattuu..

Vierailija
32/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei mä en kyllä meinaa tehdä lapsia!!! T. Sinkku lapseton

Vierailija
33/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:48"]No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän.

[/quote]
Oikeasti potkaisit päähän? Kyllä ainakin minua hävettäisi.

Vierailija
34/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:48"]No itse ponnistin paskat synnytys jakkaralla. Huusin että "VAHVEMPAA HUUMETTA!" Ja potkaisin lääkäriä päähän.

[/quote]
Oikeasti potkaisit päähän? Kyllä ainakin minua hävettäisi.
[/quote]

Niin ja kävikös hänelle pahastikin? :D

Vierailija
35/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 15:32"]Okei mä en kyllä meinaa tehdä lapsia!!! T. Sinkku lapseton
[/quote]

Onneksi ei kukaan pakotakaan! Pysy vaan lapsettomana.

Vierailija
36/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin oikein kunnolla ennen synnytystä. Siinä oli se hyvä puoli, ettei ollut mitä paskoa.

Vierailija
37/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palatakseni vielä tähän kakka-asiaan, niin mulla on joka synnytyksessä (3kpl) ollut ihan kaaamea ummetusolo ennen tositoimia. Siihen tuskaan oon aina pyytäny peräruiskeen, ja sitte kun helpotus on tullut, synnytys on vasta toden teolla lähteny käyntiin. Uskon että a) synnytys olis käynnistyny tosi paljo vaikeammin ja hitaammin ilman peräruisketta ja b) suoli olis synnyttäny ensin sinne johki pöydälle. Ei kiva, vaikkakin kuuluu sekin ihan normaalin synnytyksen kulkuun eikä siitä tarttis ressata. Mutta silti.

Vierailija
38/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]

Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!

[/quote]

Juuri näin, kaikesta te jaksattekin vääntää, aikuiset synnyttäneet ihmiset.

Vierailija
39/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:08"]Palatakseni vielä tähän kakka-asiaan, niin mulla on joka synnytyksessä (3kpl) ollut ihan kaaamea ummetusolo ennen tositoimia. Siihen tuskaan oon aina pyytäny peräruiskeen, ja sitte kun helpotus on tullut, synnytys on vasta toden teolla lähteny käyntiin. Uskon että a) synnytys olis käynnistyny tosi paljo vaikeammin ja hitaammin ilman peräruisketta ja b) suoli olis synnyttäny ensin sinne johki pöydälle. Ei kiva, vaikkakin kuuluu sekin ihan normaalin synnytyksen kulkuun eikä siitä tarttis ressata. Mutta silti.
[/quote]

Niin! Eli eikös sitä silloin kannattaisi edesauttaa ja helpottaa synnyttävien äitien häpeätuskaa?
Ap

Vierailija
40/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se synnytyspöytä on?:D siis sänky vaan? T. Esikoistaan odottava