Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolot synnytysjutut

Vierailija
09.05.2015 |

Tuli tuosta ulosteketjusta mieleen ja haluaisinkin kuulla onko kellekään käynyt mitään yhtä noloa. Ei varmasti! Sain synnytyksessä spinaalipuudutuksen, jonka jälkeen sain jäädä kyljelleni lepäämään. Tulikin suurten kipujen jälkeen ihanan rento olo. Kun kätilö tuli takaisin hän pyöri ympärilläni vähän ihmettelevän näköisenä ja kurkkasi sitten peittoni alle. Olin laskenut alleni järkyttävät ripulit! En pystynyt spinaalin takia liikkumaan, joten kätilö siinä "pyyhki" pahimmat pois ennenkuin alettiin ponnistushommiin. Sitä en edes halunnut katsoa mitä ponnistaessa tuli muutakin kuin se lapsi. Huoneessa ponnistuksen ajan olevan harjoittelijan ilme oli kyllä sen verran hätääntynyt, että taisi tulla vielä uusi paska ja niin, tietenkin myös se lapsi. Huh huh. Hävettää!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäki kakkasin siihen synnytyspöydälle. Kätilö vielä mainitsi siitä että nyt tuli kakka. Vitutti.

Vierailija
2/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin olin aina pelännyt sitä, että ulostan pöydälle ja niin minullekin sitten siinä kävi. Kuka haluaa tehdä tollasta duunia missä jengi tulee kakkaamaan sun työpisteelle?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että aloin ilokaasuissa aloin hihitellä ihan omiani ja naureskelin ihan kaikelle mitä kätilö kyseli. Ei ehkä ihan noin nolo juttu, mutta hävetti itseäni kuitenkin, koska en ole sen tyyppinen ihminen ja tuntui jälkikäteen tosi lapselliselta.

Vierailija
4/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein muuta kun oksensin lavuaariin, sitten matkalla leikkaussaliin käytävän koko pituudelle, ja vielä leikkauspöydältäkin oksensin lattialle. Sektio siis oli ja oltiin vuorokausi yritetty alateitse. Sain 4x epiduraalin ja uskon pahoinvoinnin johtuneen siitä.

Vierailija
5/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!

Vierailija
6/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!
[/quote]

Miksei asiaan sitten varustauduta jotenkin? Onhan se jotenkin todella nöyryyttävää jos ei asioista oikeasti tiedä. Neuvolasta jaeta viimeisillään vaikka ulostuslääkettä. Käytä tämä ennen sairaalaanlähtöä? :D
Ap

Vierailija
7/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan mitenkään jaksa uskoa että joka toinen mamma olisi vääntänyt tortut siihen pöydälle. Miksi näistä ei muka puhuta enemmän?

Vierailija
8/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain raskaana ollessa vasta täältä selville kuinka yleistä synnytyspaskominen on. Olis voinut olla pikkasen nöyryyttävämpi kokemus jos en ois tiennyt. Tästä vois olla hyvä infota jossain :) ja siis joo, lirahtihan siellä ulos muutakin ku vauva..

Vierailija
9/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin esikoiseni 18 vuotiaana enkä tiennyt synnytyksestä silloin vielä mitään. Kakannut en (ainakaan tietääkseni), mutta kun olin lapsen ponnistanut maailmaan raivostuin kätilölle, mitä "mitä sä mun mahaa vielä rönkit, se lapsihan tuli jo!" Nii, selvisi siinä sitten, että sieltä tulee vielä sellainenkin asia kuin jälkeiset... Pikkasenko hävetti! Kyllä nyt jälkikäteen on tullut mietittyä, että neuvolassa varmaan kannattaisi esikoista odottavien kanssa käydä edes perusasiat läpi mikä synnytyksen kulku on! Ei sitä silloin osannut edes ajatella, etteikö tietäisi synnytyksestä tarpeeksi..

Vierailija
10/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!
[/quote]

Miksei asiaan sitten varustauduta jotenkin? Onhan se jotenkin todella nöyryyttävää jos ei asioista oikeasti tiedä. Neuvolasta jaeta viimeisillään vaikka ulostuslääkettä. Käytä tämä ennen sairaalaanlähtöä? :D
Ap
[/quote]

Saahan siellä peräruiskeen.

Vierailija
11/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!
[/quote]

Ap
[/quote]

Saahan siellä peräruiskeen.
[/quote]

Ai sairaalassako? No enpä tiennyt tätäkään! Ei ole kertaakaan kukaan tarjonnut! Miksei sitä voisi antaa automaattisesti??!
Ap

Vierailija
12/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]

Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa!

[/quote]

Musta tuntuu, että täällä ei juuri muusta synnytyksen yhteydessä puhutakaan kuin kakkimisesta! Aika monella se kakka tulee aika huomaamattomasti siinä, mulla ei oo ekassa synnytyksessä mitään kuvaa, tuliko paskaa vai ei. Tokassa synnytyksessä tais jotain tulla, tällainen haalea muistikuva mulla on.

Vierailija
13/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa! [/quote] Miksei asiaan sitten varustauduta jotenkin? Onhan se jotenkin todella nöyryyttävää jos ei asioista oikeasti tiedä. Neuvolasta jaeta viimeisillään vaikka ulostuslääkettä. Käytä tämä ennen sairaalaanlähtöä? :D Ap [/quote] Saahan siellä peräruiskeen.

[/quote]

Jopa useimmissa paikoissa ei saa! Kun kyselin semmoisen perään, mulle sanottiin, että ei se oo tarpeen.

Vierailija
14/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoin kipuun ja jännitykseen vitsailemalla ja naureskelemalla. Kätilö ja hoitaja luulivat minun olevan jossain aineissa koska puhalluttivat ja ottivat jonkin huumetestin kun nauroin lähes hysteerisesti supistusten välissä. :) Jotenkin nolotti.

Vierailija
15/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kakkasinko, ei mainittu mitään enkä haistanut mitään, enkä katsonut mitä kaikkea sieltä alapäästä tuli. Ainoastaan vauvan näin kun se nostettiin.

Noloa oli oma kiljumiseni ja en edes muista mitä kaikkea sitä tuli huudettua. Tappakaa mut ja jotain sellaista :D Ei siinä kivussa oikein kontrolli pidä ja haluaa vaan kuolla pois kärsimästä.

Vierailija
16/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko niin noloa, mutta siinä vaiheessa kun piti alkaa ponnistaa niin tajusin että sehän sattuu, puudutuksesta huolimatta. Huusin siinä sitten hädissäni että en mä uskalla ponnistaa, niin kätilö vaan rauhallisesti totesi että se on nyt semmonen homma että kun olet itsesi tähän tilaan saattanut niin ei ole vaihtoehtoja. Että ei siinä sitten auttanut muu kuin alkaa hommiin. Se ärinä ja murina mitä pidin siinä ponnistaessa hävettää kyllä vähän, vaikka vissiin sekin ihan normaalia on :D

Vierailija
17/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan suosittele mitään ulostuslääkkeitä tai peräruiskeita. Kiva sitten, kun tulee kunnon ruikulit niin, että roiskuu... Ihan normaalia, että jos peräsuolessa edes vähän ulostetta, se painautuu lapsen tullessa ulos. Onhan se tietysti ikävää ulostaa siinä toisten nähden, mutta sille ei mitään voi ja kätilökaverini sanoi, että KAIKKI naiset ulostavat ainakin vähän, eivätkä itse sitä edes huomaa. Hienotunteinen kätilö ei siitä kakkakikkareesta tee numeroa. Nämä hienohelmat "minä en ainakaan kakannut, hyi!" ovat ehkä itsekin kakanneet huomaamatta sitä. 

Vierailija
18/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla kolme kertaa synnytys, peräruiske ennen synnytyksiä ja ihan siistit synnyykset olleet, en ainakaan ole huomannut kakkineeni eikä ole haissut eikä mieskään ole huomannut mitään kakkoja. Joten ei kaikki pasko.

Vierailija
19/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:18"]

En vaan mitenkään jaksa uskoa että joka toinen mamma olisi vääntänyt tortut siihen pöydälle. Miksi näistä ei muka puhuta enemmän?

[/quote]

Minä vaadin päästä vessaan, mutta ei päästetty, joten paskasinpa sitten tuntia myöhemmin pöydälle ponnistaessa.

Vierailija
20/40 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 14:13"]Ulostaminen synnytyksen aikana on aivan normaalia, siitä vain ei valitettavasti puhuta. Jostain syystä naiset itse tykkäävät pitää yllä myyttiä synnytyksestä kauniina tapahtumana ja paljon siistimpämä, kuin mitä se todellisuudessa on. Kyllä ne kätilöt ovat nähneet kusta ja paskaa läjäpäin, ihan perussettiä synnytyssalissa! [/quote] Miksei asiaan sitten varustauduta jotenkin? Onhan se jotenkin todella nöyryyttävää jos ei asioista oikeasti tiedä. Neuvolasta jaeta viimeisillään vaikka ulostuslääkettä. Käytä tämä ennen sairaalaanlähtöä? :D Ap [/quote] Saahan siellä peräruiskeen.

[/quote]

Jopa useimmissa paikoissa ei saa! Kun kyselin semmoisen perään, mulle sanottiin, että ei se oo tarpeen.
[/quote]

Oyssissa sitä kyllä on talon puolesta tarjottu. Kannattaa ottaa, jos synnytyskakka pelottaa, vaikka ei se herkkua ole supistusten kanssa ripulia pönttöönkään päästellä. Just kun sä luulet että nyt se kaikki tuli, oot siistiytyny, niin sitä tulee lisää. Ja lisää. Ja vielä vähän lisää.