Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-yksi ystävätär luvannut isompia ottaa ja onhan tässä tukijoukkoja.Neuvolaankin mietin soittaa,josko sitä kautta saisimme kodinhoitoon apua.

Aika raskas tilanne,meillä kun on ollut totaalinen " yhteishuoltajuus" Aina olenkin kiitellyt miestäni,ettei meillä ikinä maailmassa olisi näin monta lasta jollei hän olisi osaansa isänä tehnyt ja hyvin=)

Huomaan vaan olevani uupunut niin ruumiillisesti kuin henkisesti,tilanne vie voimat viimeistä myöten!Välillä ihan tuntuu että vihaan kaikkea ympärillä olevaa ja tätä raskautta(en vauvaa,vaan olotilaa joka saa minut voimattomaksi)

Mutta eiköhän aurinko paista vielä risukasaankin...joskus...

Vauva(.)ei uutta.Vihlaisuja kylkeä kääntäessä ja masu on pieni pallo.

Oikeastaan ei ollenkaan raskaana oleva olo.Vain väsymys selvä oire ja paha.

Mukavaa keksiviikkoa kaikille maalismasuille!!!

Leanna ja nappulat kera sissin rv 13+

Vierailija
2/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vain kaikille !

Maanantaina olin neuvolalääkärissä, ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuuluivat hienosti 160x/min. Mutta painonnousua ihmettelivät, kun syönkin todella terveellisesti ja olen oksentanut pari viimeistä kuukautta urakalla, mutta kuitenkin paino senkun lisääntyy, anyway lääkäri oli sitämieltä, että on turvotusta suurin osa, ja katoaa viikon-tai parin sisällä (?) No maanantaista onkin pudonnut jo 2 kiloa, vaikka syönnyt olen normaalisti. Mulla paino nyt +6kg enemmän kuin ennen raskautta :-/ Masu sellainen pieni ja kyllä mä edelleen mm. käytän vanhoja farkkuja ja muitakin vanhoja vaatteita ..

Tänään ensimmäinen ultra kättärillä :-) Kyllä jänskättää, mutta onhan tuo mies tukena ja turvana. Ollaan ihan pian lähdössä joten palaan kommentoimaan hieman myöhemmin ultra-uutisten kera.

Leannalle jaksuja, on ihan varmasti rankkaa olla raskaana ja hoitaa viisi lasta ja koti siinä samalla. Itse olen ollut todella väsynnyt ja huonovointinen koko alku raskauden ajan, ja kauhulla olen aatellut, jos olisi pitännyt vielä lapsia hoitaa kaiken tämän keskellä .. Muuten, mun huonovointisuus on pian ollut jo viikon poissa, ja olo hyvä, mutta veto aikas poissa.

t.emmi rv-13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA;

Hyvä että on apua tiedossa, ja tuo nlaan soittaminen kuulosti kans ihan fiksulta - en voi kuin kuvitella miten tiukilla olet, mä en meinaa välillä jaksaa kahden koiran ja töiden kanssa...kiitos tämän ihanan raskauden..voimia ja tsemppiä sulle, tuu tänne riehumaan jos tulee oikein paha mieli ja isompi vi#utus :)

MASULI(?);

Sinäkös se valotit ettei ne supparit oliskaan jees jos niitä enempi tulee? Hrr..näköjään tälläsinä rentoina päivinä kun ei tarvi kannella eikä muuta, niin niitä ei tule ollenkaan, sitten taas rankempina työpäivinä niitä tulee töiden jälkeen - päivällä vähän ja iltasella melkein jatkuvalla syötöllä, kunnes yöllä rauhoittuu, onneks on ihan kivuttomia.

Hitto kun ei ole sitä surullisen kuuluisaa kokemusta, niin ei tiedä edes onko nää niitä suppareita vai jotain kasvujuttuja vaan - täytynee muistaa neuvolassa kysellä ens viikolla.

Kohdun korkeimmasta kohdasta oli tiedustelua;

Mun " raamattuni" VAU-kirja kertoilee rv15 kohdalla, että tällöin " kohdun korkein kohta (fondus) on nyt korkeammalla kuin lonkkaluut, ja tuntuu useimmiten 8-10cm navan alapuolella" .

rv 16 kertoo " Kohtu painaa 250g ja sisältää 2,5dl lapsivettä. Kohdun korkein kohta on keskimäärin 8cm navan alapuolella, mutta voi vaihdella suurestikin."

En tiedä sitten kenellä tuo rv15 paikkaansa pitää, ei mulla ainakaan..koska mulla 8cm navan alapuolella on kyllä lonkkaluidenkin alapuolella. Riippunee kovasti kehon rakenteesta..ehkä tuo ohje on pitkäselkäisille? Tai sitten olen ymmärtänyt sen väärin.

Oma masu lähtee piakkoin kohti Kouvolan suurcityä :D ja etsii sieltä masulleen sopivat housut, ja paljon muuta krääsää..onneksi saan kaverin kuskiksi, mä en siellä yksisuuntaisten valtakunnassa pääsisi kuitenkaan minnekään..

Höh, tunteeks kaikki muut jo liikkeitä? Kovasti oon yrittäny mut en voi sanoa niitä tunteneeni, jotain mongerrusta aina välillä, mutta mistäs sitä tietää mistä se tulee! no, kai ne sieltä aikanaan löytyy, kunhan vaan saan ens vkolla kuulla sydänäänet. Linnottaudun terkkariin enkä poistu ennenkun ne on kuultu..nih.

Mutta nyt tää lähtee irrottamaa akvaarion palaneen loisteputken ja vie sen jo autoon ettei mallikappale vaan unohdu kotiin..samalla reissulla tuo saakutin apina saa vedonestovaljaansa..eikö se niin mennyt että kaikkea kannattaa ainakin kokeilla..

eilen se koiranmokoma otti jo katsekontaktin mökilläkin, tai siellä lähellä..kyllä vain, katsoi kun huusin nimeltä..katsoi että näenkö varmasti kuinka kovaa se juoksee kohti naapurin sikalan lietelantalaa jossa on lietteen oton jäljiltä vielä muutama lammikko ulkopuolella..pesin sitten koiraa koko illan shampoolla, fairylla...pesin ja pesin ja pesin..ainakin se on puhdas. En kiittänyt kontaktista (tiedoksi RIMMALLE *virnistys). Niin, ja koira tuli kotiin lava-auton lavalla..muuta vaihtoehtoa ei ollut..ei naurattanut enää mua eikä koiraa.

Tappert ja Puksu 15+3

Vierailija
4/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leannalle paljon voimia!

Ja Emmille mukavaa ultra-reissua!

Itse jäin tänään kotiin tekemään töitä etänä. Vatsa tuntuu vieläkin vähän omituiselta, liekö kasvu nyt kohdussa kiihtynyt tai jotain. Kotona pystyn tarvittaessa välillä menemään pitkälleen ja muutenkin asennon muuttaminen ja vaihtaminen on helpompaa.

Tietääkö muuten kukaan, kerrotaanko Hyvinkään sairaalassa vauvan sukupuolta kun käy rakenneultrassa?

Ruusunpiikki rv 16+1

Vierailija
5/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin maanantaina pohtimassa.Nooh,soitin sitte äippäneuvolaan josta käskivät mennä päivystykseen tarkistuttamaan paikat,iei muutaku sinne ja lääkäri totes että ihan liikaa auki,pitää lähteä äitiyspolille,minähän tiistai aamuna hirmusessa paniikissa polille ja ...KAIKKI HYVIN!! Paitsi että noihin suppareihin haettiin nyt syytä jostain tulehduksesta,kuulemma virtsis yleisin supistusten aiheuttaja,perjantaina soitan tulokset. Mut tosta vautumisesta,olen siis sormelle auki mikä on ihan normaalia kun on jo useampi raskaus takana,ei syytä huoleen. Tarkastuksen suoritti synnytysten ja naistentautien erikois ja vielä ylilääkäri,uskon hänen tietävän näistä!!! kyllä helpotti!!!

uskoa muihin supisteleviin valaen: Pööh 13+6

Vierailija
6/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa löytyi sopiva hetki kirjoitella tänne. Joka päivä ainaski kerran olen kyllä lueskelemassa käynyt, mutta ei vaan ehdi kuulumisia laittaa.

Eli meillä raskaus sujunut ihan hienosti, ainakin tänne saakka. Tänäi neuvola käynti pitkästä aikaa. Toivottavasti kaikki hyvin! Ekassa raskaudessa kun juuri viikolla 16 (15+jotain) huomattiin sikiön kuolleen masuuni. Se aina muistuttaa pienen elämän hauraudesta...

Mutta olo ihan hyvä, välillä vaan huippaa kyykystä noustessa rajustikkin, täytynee kysellä terkalta, mistä johtunee...

Onko muilla ollut sellaista issias tapaista kipua kannikasta jalkaa pitkin?

Mulle sellainen iskee yleensä alkuillasta jos laitan ruokaa, tiskaan tms. hyvä et pääsee kävelemään vähään aikaan...

Mut nää nyt on tällasia pikku asioita...

Esikoinen oppi tässä viikonlopun aikaan kävelemään! Ihanaa katsella kun hän mennä tassuttelee, hiukan horjuvin askelin.

Sunnuntaina meillä oiskin sitten synttäri juhlat kun hän täyttää 1 vuotta!

Eilen satuin katselemaan koneelta kohta vuoden takaisia otoksia synnäriltä. Kyllä itku tuli silmään, kun muistaa sen tunteen kun sai pojan rinnalle ekan kerran! Ja niitä varovaisia otteita kun miehen kassa harjoiteltiin vaipan vaihtoa ja pukemista. Kaikki oli uutta...

Mii@ ja masuasukki 16 tasan

Vierailija
7/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA: Paljon voimia toivottelen sinulle, että jaksat kotia pyörittää *hug*

EMMI: Tuu sit kertoo mitä ultrassa näkyi, niitä kokemuksia on aina mukava lueskella.

TAPPERT: Hauskaa shoppailureissua :)

Kolmas osittain valvottu yö putkeen ja syykin selvisi tänä aamuna kun pojalla oli lääkäriaika: Korvatulehdus ja keuhkoputkentulehdus. Ei ihme jos on äitin syli ollut paras :( Suppo auttoi yöllä sen verran, että vähän saatiin nukuttua. Poika on kuitenkin ollut päivisin täysin virkeä ja leikkinyt normaalisti niin en sitten heti ekan yön jälkeen tajunnut lääkäriin kiikuttaa..ihan huono äiti olo, voi pientä :' (

Huih nyt äkkiä palaveriin tsekkien kanssa -->

Taya 15+5

Vierailija
8/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa kirjoitella omia kuulumisia, en ole aikaisemmin kirjoitellut tähän, mutta jonkin verran olen lueskellut maalismasujen kuulumisia.

Poika täytti vuoden juuri ja eilen oli meillä yhteinen neuvolakäynti. Minulla äitiys-(rv15) ja pojalla 1-vuotisneuvola. Tämä oli minulle toinen käynti neuvolassa. Molemmilla kerroilla on ultrattu ja hyvin näyttää asiat olevan. Vauva oli kasvanut ja istuskeli kohdussa ja heilutteli kättään. Neuvolatädin piti nostaa poika istumaan minun päälle kun makoilin pöydällä. Ei suostunut enää leikkimään lattialla. Siinä hän katseli monitorista kun täti mittasi vauvan päätä, mutta ei varmastikaan älynnyt kenen päätä siinä mittailtiin.;) Melkoista säpinää kun molemmilla on yhtä aikaa neuvolakäynti, toivottavasti ensi kerralla pääsee rauhassa yksin lääkärin juttusille. Pahoinvoinita ei ole juuri ollut ja hyvin olen jaksanut töissä. Mitä nyt selkäkipuja on, mutta niitä on minulla aina...

Tsemppiä ja onnea kaikille raskauden kulkuun!!

Vierailija
9/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa väsymys taas painaa, onneks sentään sain viime yönä paremmin nukuttua, tyttö heräs vain kerran. Ihan luksusta. Masussa ei mitään uutta, näytän vaan siltä kun olisin lihava. Liikkeitä tuntuu ja välillä jo pitempiä jaksoja. Siltikin mielessä kaihertaa onko kaikki hyvin.

Tappert: niistä supistuksista, mä ainakin jouduin saikulle vaikkei supparit kipeitä ollutkaan. Sun kannattaa varmaan sieltä nla:sta kysellä viisaammilta mitä mieltä ovat, mutta ainakin kaikki tutut joille on alussa jo tullut suppareita on kehotettu vältäämään raskaita hommia ja nostelua. Ja eikös joku muukin kirjoitellut alkuajan supistuksista. Onneks saat sentään välillä levätä. Shoppailuiloa.

Onnea kaikille 1-vuotiaille. Musta sen jälkeen kehitys ottaakin isoja harppauksia, kun tulee tuo liikkuminen ja puhekin alkaa kehittymään. Siinä vaiheessa mulla on ollut aina jotenkin haikea mieli, tuntuu että vauvaikä loppuu siihen.

Emmi(kö) se oli ultraan menossa? Tuu sitten heti kertomaan uutisia.

Nauroin eiliselle jutulle niistä rintsikoista; siitä se raskaus-/äitiysdementia alkaa pikkuhiljaa kehittyä.

Muillekin maaliksille hauskaa viikkoa

-m- ja Viuhti rv 16+2

Vierailija
10/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs täällä maalismasujen porukassa ollaan noin hiljaisiksi käyty... Noo, en mäkään jaksanut eilen kirjoittaa. Kävin vaan lukemassa muiden kuulumiset!

Leannalle jaksamiset! Mun täytyy nostaa sulle hattua. Itse olen välillä todella väsynyt yhden lapsen ja kodin hoitamisesta. Rohkeesti pyytämään apua ja toivon vilpittömästi et tärppää. Kotikaupungissani kaikki ulkopuolinen apu on niin kiven alla, et ei voi olla mahdollista. Mannerheimin lastensuojeluliitonkin kaikki jutut loppui, kun kaupunki ei enää anna avustusta rahoitukseen... Surkeeta!

Omaan masuun ei kuulu mitään ihmeellistä. Väsyttää ihan kamalasti. Tänään on kyllä niin synkkä päiväkin, et johtuu varmaan siitä. Päätä taas särkee. Ei olekaan monen päivään ollut yhtään päänsärkyä. Toki tää särky voi johtua ositain myös raittiin ilman puutoksesta. Tänään kuin ei ole kunnolla päässyt ulkoilemaan tuon vesisateen takia.

Eilen oli 1. ultra. Kaikki oli hyvin. Niskapoimu oli 1,9, siis ihan normaali. On niin helpottunut olo! Sitä kun aina pelkää kaikkeista pahinta... Siellä se pirpana meni hirveetä kyytiä, laihat jalat ja tosi pienet varpaat ne siellä vaan viipotti. :)

HUOM!! HUOM SISARRATTAITA SUUNNITTELEVAT!!Uskaltauduin jo tänään ostamaan sisarrattaat. Ostin ne Emmaljungan Twin ceroxit, mistä haaveilinkin. Nyt niitä tämän vuoden poistuvia värejä saa 10% alennuksella. Niille jäi hintaa vähemmän, mitä huutonetissä kaupataan käytettyjä. :)Täytynee vielä se kantokoppa niihin ostaa, ajattelin et jos ostais jonkun halvan, kun se kuitenkin on niin lyhytikäinen tai sitten seurailen huutonetin ilmoituksia... Ajattelin myös hankkia niihin jalkapeitteen, kun se ei enää kuulu vakiovarusteisiin. Tein omasta mielestäni hyvät kaupat!!

Mutta nyt pitää mennä antamaan pojalle päiväruoka...

Hanna rv 14+

Jaksamisia kaikille! :)

Vierailija
11/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paripäivää ollutkin taukoa, jo kaksiviikkoa kestäneen flunssan takia.

Inhottavaa kun limaa tulee ja yskittää yöllä ettei kukaan saa nukuttua.

No tänään oli neuvola käynti, kateellisena seuraan että joillakin neuvolassa ultrataan... eihän meillä semmoista luksusta olekkaan...

No sydän ääniä kuuneltiin 10 sekuntia se siitä riemusta =) Onneksi on kotona omakin laite niin saa nauttia pitempään. no lyönti oli 155 min viikkoja 16+1. hemppa niinkuin pelkäsinkin oli taas noussut 155 vaikka en juuri syö edes punaista lihaa, maksaa, ym punajuuria... toisilla laskee ja toisilla nousee... ja kumpikaan ei ole hyvä!

Paineet oli vähän noussu viimekerran 89/58 ja nyt 122/78 nekin heittelee. sokerit ja muut arvot oli ok. Minä joka kaikille kauhistelin viikolla 13 että painoa on tullut melkein viisi kiloa lisää...Mutta nyt sitten sekin hävinnyt eli miinuksella ollaan 2 kiloa! johtunee varmaan siintä että edelleen vaan voin pahoin ja oksentelen.

Lääkäri määräsi pahoinvointi tapletteja ja ostinkin niitä, nyt kuitenkin olen ruvennut empimään että syönkö niitä ollenkaan,kun kaikkea on kuullut...

Vetämätön on olo ja mitään ei huvita tehdä, mutta tytön takia on vaan pakko! Työt alkaa viikonpäästä HIRVEETÄ!!! mutta päätin että käväisen vaan, en rupea rehkimään.

Vaunuista olen päättänyt jättää viimetippaan tyttö on nyt 1v3kk mutta ei malta kovin kauaa rattaissa viihtyä kun haluaa vaan kävellä, eli voi olla että kaksosten rattaat on meillä aivan turhaa jos tyttö ei suostu istumaan enään.

No kait se on mentävä tiskauspuuhiin kun tyttö nukkuu ulkona.

Terkuin kata-72 & 16+1

Vierailija
12/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sit siirryttävä maalismammoihin..oli kuukautisten mukaan

laskettuaika 10.4 ja mentiin ultraan niin nyt 2.3 eli mulla kahdet menkatkin

vaix oon ollu raskaana..järkytys,mut ihanaa kun pääsi kerralla 5viikkoa eteenpäin,odotusaika lyheni=)

Vierailija
13/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on päiväunilla, joten minäkin voisin, mutta hetki omaa aikaa päivässä on niin luksusta että lojun sohvalla koneen kanssa.

Leannalle jaksuja! Mustakin tuntuu että väsyn jo tuon yhden kanssa kun kaiken saa hoitaa yksin.

Meillä mies on raksalla kaikki illat, mutta yritän muistaa että tämä on väliaikaista ja lopuksi meidät palkitaan ihanalla uudella kodilla!

Puuenkulilla onkin jo kivasti muutto lähellä! Oikein paljon onnea uuteen kotiin! Perässä tullaan...

Mä en ole tuntenut liikkeitä vielä, esikoisestakin tunsin vasta jotain rv 20 tienoilla. En siis ole ollenkaan huolissani.

Neiti heräsi, joten välipalalle!

mallu rv 14+1

Vierailija
14/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä palstailu on jäänyt, mitä lie kaikkea muuta. Alkuun en oikein uskonut koko raskauteen, mutta nyt olen kahdesti nähnyt pikkuisen touhon ultrassa ja kyllä siellä elämää ihan oikeasti on!

Eilen oli tosiaan NP ultra ja kaikki oli hyvin. Hoitsu kehui kovin terhakkaaksi vauvaksi, kun kovin eläväinen sillä hetkellä vauva oli.

Oma olo oli vielä muutama viikko sitten karmiva. Nukutti, oksetti, kuvotti, heikotti ja kaikkea koko ajan ja yhtä aikaa... Muutaman päivän pidin sairaslomaa ja vähän helpotti. Nyt on ihan ok olo.

Esikoisella on vatsatauti ja kotona ollaan. Ihan kiva kun saa itsekin levähtää. Töissä rankinta on se, ettei pääse pitkäkseen kun siltä tuntuu ja sitten tulee huono olo. Iltaisin väsyttää paljon eikä oikein mitään jaksais tehdä. Nyt vaan pitää toivoa että lapsen tauti ei iske minuun eikä mieheen, hän tosin päivemmällä valitteli vähän huonoa oloa.

Mulla on mammavaatteet olleet jo kovassa käytössä! Eikä enää piilotella, vaikka eipä ole tarviskaan. Töissä on kuhina ;) kun vain pari on kehdannut tulla suoraan kysymään. Osa tietää mutta ei edes onnittele. Kai se on katastrofi kun naiset tekevät lapsia!!! Se ketuttaa ja rankasti. Töissä on ollut isoja muutoksia muutenkin ja moni päivittelee, että " vielä tällaiseen aikaan" . Lapsiahan tehdään, kalenteriin katsomalla, ja niin kuin työnantajalle sopii. ARG.

Mä meen kans vähän huilimaan, kun esikkokin nukkuu.

Jaksamisia kaikille ja kuullaan taas! : )

terkuin Telma ja masulainen 13+1

Vierailija
15/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kivasti tullut viestejä tänään! Tulee ihan huono omatunto kun valittaa väsymystä kun toisilla on täällä lapsia hoidettavana ja siten paljon rankempaa, jaksamista kaikille. On se sitten outoa kun ei ollakaan enää miehen kanssa kahdestaan... Muistan kun menin kerran kaverille kylään ja se meni ihan innoissaan vessaan kun mä leikin muksun kanssa, sanoi että ihanaa nyt saa mennä rauhassa vessaan ilman että kukaan huutaa oven takana! Mun mielestä se oli niin hassua mutta varmasti sitten jonain päivänä ymmärrän tällaisetkin elämän pienet ihanuudet ihan eri tavalla. :)

Tervetuloa maaliskuisten joukkoon Huiskutin, tulipa sulle mahtava loikka eteenpäin!

Tänään on pakko ollut istua housut auki koneen ääressä, onneks työhuoneessa saa olla suht rauhassa. Yksistä farkuista olen jo joutunut luopumaan kun ovat niin tiukat jo ennestään. Siinäpä suurimmat uutiset! Ai niin, mua on alkanut janottaan ihan kauheasti, aamulla kun herään niin menee heti puoli litraa mehua tai vettä. Ja öisin kun joutuu käymään vessassa niin horin vettä joka kerta (ilmankos se hätä sitten tulee kesken unien!).

Aamu oli sateinen, mutta nyt täällä Tampereella jo paistaa aurinko! Ja poliiseja on joka nurkalla kun on tuo EU-kokous!

Despelote, rv 14+3

Vierailija
16/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskutin : Tervetuloa maaliskuisiin, minulle kävi juuri noin ensimmäistä odottaessa, laskettuaika aikaistui myös viidellä viikolla. Nyt odotus tuntuukin toivottoman pitkältä :D

Kata: tuo minun ensimmäinen alkoi kävelemään vuoden täytettyään, eikä viihtynyt rattaissa ollenkaan, niitä käytettiin lähinnä kauppatavaroiden kuljetukseen. Mutta toisaalta meillä ei ollut autoa ja se väsy tuli kuitenkin aina jossain välissä, eli lapsi myös nukkui vielä 4 vuotiaanakin vaunuissa jos oltiin liikkeellä.

Itse en ole vielä innostunut hankkimaan rattaita, koskapa tuo ensimmäinen on jo 10v ja kulkee omia polkujaan. Olen miettinyt pitäisikö hankkia 2 rattaat toiset pienet autoon ja toiset kunnolliset kun täällä on aika paljon sorateitä ? Lisäksi vaunujen pitäisi olla mahd. korkeat kun selkä ei kestä kauheasti tuota kumartelua.

Mallu: Itse olen illat mukana raksalla ja päivälläkin käyn siellä jotain touhuamassa, tosin kun tuo lapsikin on jo sen verran iso niin pärjää yksinkin jonkin aikaa. Täytyy kyllä myöntää, että jos lapsi on nukahtanut ennenkuin tullaan kotiin ei omatunto ole kovin hyvä :(

Ja nyt ruuan laittoon ja sitten taas raksalle!

t.punkeli rv 15+jotain

Vierailija
17/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppailut takana ja kauhee kasa ostoksia tehty..ilmankos se palkka aina jotenki katoaa :) noh, joskus sentään täytyy jotain saada ostaa, vaikka muuten pihtaillaankin.

MASULI;

UUh, miten hitossa mä pystyisin välttämään nostelua ja raskaita töitä kun oon lomittajana..mulla menee iäisyys töissä jos pitää kannella vaan puolikkaita ämpäreitä jne...voi perse..toivottavasti eivät terkkarissa rupee moista ehdottelemaan..isännäthän siinä tosin vaan kärsii kun työaika pitenee..sitte ne luulee että mä vaan lorvin siellä :( no, täytyy selvittää asia het tiistaina, onneks oon lomalla ja vapailla sunnuntaihin asti.

KATA;

Siis eiks sekään kelpaa et Hb nousee? Mä kun oon ollu innosta soikeena kun se on noussu pohjamudista kuukaudessa normaalitasolle..eikö mun elimistö osaa tehä mitään oikein...ääää..

HUISKUTI;

Tervetuloa joukkoon :) mahto olla ylläri kun viikot noin hyppäs eteenpäin..no, onpa aavistuksen lyhyempi odotusaika..kunpa mullakin, mutta ei.

(.) jooh, nyt on löydetty vihdoin viimein parit housut joissa on tosiaan sitten TILAA masulle kasvaakin kun joustavat oikein kunnolla, ja paitakin löyty..tosin kun vetäsee nuo housut jalkaan ja paidan päälle, niin ei jää kenellekään enää epäselväksi :) hassua miten vaatteet paljastaa asioita. No, eipä sillä kyllä enää niin väliä, kun läheiset ja pomo tietää niin samahan tuo on..kunhan nuo naapurit ei vielä tajuais.

Parantunut hajuaisti ei ole muuten ollenkaan kiva juttu jos koira on pyörinyt eilen sianpask#ssa, vaikka se on pesty vaikka millä hajustetuilla litkuilla - se löyhkää ovelle asti! Taidan vielä kerran sen kuurata. Kärsiköön kun moisen tempun teki.

Tappi & Puksu

Vierailija
18/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

DESPELOTE:

on se sitten tosiaan niin että yksin oloa on tosi vähän, miehen kanssa kahdenkeskeiset ajat ovat ohi ;). Nytkin täällä tuo vajaa kolme vee huutaa olkkarista että " tuu liikuttaa!" -kun mun pitäis jaksaa leikkiä junaradalla ja liikuttaa toista junaa.

" Pahin" aika on ehkä 1/2 -2 v. Vauva vielä nukkuu aika paljon, mutta puolivuotiaasta lähdetään ehkä liikkeelle, tarvitaan vahtia ja aika paljon myös seuraa. Ja ikä on sellainen ettei voi oikein huudella takas että kohta tulen tai odota hetki. Kolme vuotias jo malttaa hetken odottaakin... Vauvan myötä alkaa uusi ajanjakso.

Mutta turhaan sä itseäs soimaat jos väsymystä valitat vaikka tällä on muilla lapsia hoidettavana, sulla on ihan oikeus ja lupa olla väsynyt. Meillä isä on joutunut tekemään enemmän, kun mamma on sipannut yhdeksältä ;-).

Tuosta hajuaistista. Sen kanssa on aikalailla oppinut elämään ja välttää tilanteita joissa on voimakkaita hajuja. Itselleni pahimpia tilanteita ovat olleet juuri joku kissankakka väärässä paikassa (kun korjata ei pysty!) ja eilen kun neiti oksensi lattialle. Pakko oli odottaa puolitoistatuntia että mies tuli kotiin, en vaan yksinkertaisesti olisi pystynyt siivoamaan niitä ilman että oksennusta olisi ollut triplamäärä lisää... Yök.

Hassua että kello on jo puoli seitsemän. Nukuttiin aamulla niin pitkään, tyttö nukku kolmen tunnin päikkärit (klo14-17) ja itsekin torkahdin ehkä tunniksi. Ei ehkä illalla väsytä ja jaksaa kattoa BB:n ihan sujuvasti :-D. Pimeä tulee vaan niin yllättäen, että nyt pitää hipsiä ylos ja hevoset hoitamaan että näkee niitäkin vielä valosaan aikaan.

Kuulumisiin!

Vierailija
19/20 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappert: Juu hb:stä vielä onhan se hyvä jos pysyisi normaalilla tasolla

mutta tuo 155 on aivan liian korkea. Normaalisti minulla jopa 167. Siinä on kovasti riskinä tulpan vaara, joten ymmärtääkseni on terveellisempää jos matalampi. Ihanne neuvolalääkärin mielestä ois 110-120.

Gallub: Joko liikkeitä tuntuu???

Itselläni todella hyvin ja oikein muljahteluja ihan istuma asennossakin.

Mutta on myös päiviä kun ei tunnu mitään!!!! JA SE VASTA ONKIN RASITTAVAA joko sitten tuntuisi koko ajan tai ei ollenkaan... Heti sitä miettii että mitä mitä mitään ei tunnu.

(no onko sitä koskaan mikään hyvin =) )

Olin toissapäivänä tyttäreni kanssa äiti/lapsi jumpassa ja sain kovia

supisteluja siellä, totesin että ei ole vielä meidän juttu, ehkä kun tytär on sitten reilun kaksi niin osaa jo jotain itse siellä ettei tarvii kanniskella =)

kata-72 & 16+1

Vierailija
20/20 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu vielä mitään, enkä ihan pian ootakaan, ku istukka etuseinässä. Samalla lailla oli esikoisestaki, ja sillon tuntu rv17 varmuuella. Viikolla 20+0 jo masun päältä isiäki tervehittiin, ja sekös vasta oliki ihanaa!

Nyt pitää syöttää tuo tyttö ja sitte mennään yhteisille päikkäreille! Osottautunu toimivaksi ratkasuksi oman jaksamisen kannalta. Johan tän väsymyksen pitäs seuraavissa 10 viikossa väistyäki, jos vanhat merkit pitää paikkansa. Hehheh. sitä ootellessa.

Udidi ja Dumbo rv 13+5