Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työelämässä lomia vähennetään tulevaisuudessa, otan sairauslomaa

Vierailija
09.05.2015 |

Jos nykyisessä hallituksessa päätetään, että työssäkävijöiden lomia vähennetään, otan sairauslomaa, jotta jaksaisin. Ne jotka saavat elämäänsä ainoastaan sisältöä työssäkäymisestä varmasti hurraavat. Kyllähän sellaisiakin työnarkomaaneja tapaa, joille kesäloma on yhtä tuskaa.

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:29"]Jos nykyisessä hallituksessa päätetään, että työssäkävijöiden lomia vähennetään, otan sairauslomaa, jotta jaksaisin. Ne jotka saavat elämäänsä ainoastaan sisältöä työssäkäymisestä varmasti hurraavat. Kyllähän sellaisiakin työnarkomaaneja tapaa, joille kesäloma on yhtä tuskaa. [/quote] Sairasloman eka päivä ollaan muuttamassa palkattomaksi juuri kaltaistesi kikkailijoiden takia.

[/quote]

Jos saikuttaa kandee saikuttaa kunnolla koko viikko. Jos monta kertaa saikuttaa pari päivää niin häviää 50% palkasta. Viikossa osuus jää jo aika pieneksi. Itse saikutin kerran 2,5 viikkoa kun alkoi työnantaja vituttamaan. 3 viikon kohdalla olisi mennyt kelan rahoiksi ;)

[/quote]

Sijaisellekin miellyttävää olla se kaksi viikkoa kuin kaksi päivää. Tuntuu jo rahallisestikin. Saikun saa ottaa mutta olkoon se pitkä.

[/quote]

Joo pitkät voi haistattaa ja saikutella kunnolla 

Vierailija
142/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat ei oo pystyneet järjestämään nytkään töitä. Lomien lisäksi tullut lomautuksia. Eihän niiden bisnestaidoilla töitä keksitä lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sipilä ei taida tuntea suomalaisrittäjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:57"]Ihan ensin voitaisiin poistaa loppiaisen ja helatorstain vapaat. [/quote] Mitkä ne on? :D Joo ei ole mulla vapaita tommoset. Kaks päivää viikossa on duunipaikka kiinni. Joulupäivä ja juhannuspäivä. 

[/quote]

Laiska se töillään kehuu

Vierailija
144/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvitaukoja pidennetään. Niin me tehtiin kun meidän työpäivää pidennettiin LAITTOMASTI.

Vierailija
145/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene usaan....siellä elät kadulla tuolla työmoraalilla

Vierailija
146/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:15"]

Työnantajat ei oo pystyneet järjestämään nytkään töitä. Lomien lisäksi tullut lomautuksia. Eihän niiden bisnestaidoilla töitä keksitä lisää!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sipilä ei taida tuntea suomalaisrittäjiä.

[/quote]

Taidat olla sinäkin tyypillinen suomalainen yrittäjä, kun et ole onnistunut luomaan hyviä pysyviä työpaikkoja laumalle ihmisiä. 

Vierailija
147/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:01"]

Tuottavuutta on vaikea parantaa ilman työhyvinvointia. Työhyvinvointia taas tuskin parannetaa pakkokeinoilla. Mieluummin porkkana niille jotka ovat vähiten sairaslomalla kuin lomien pakkorajoittamista. Työhyvinvoinnin osalta taas kannattaisi tehdä muutakin kuin miettiä lomien pituuksia.

[/quote]

Kyllä lomat lisäävät työhyvinvointia. Hyvin levätyn pitkän loman jälkeen taas jatkaa. Itse pyrin pitämään niitä monta kertaa vuodessa. Ei raha ole kaikki kaikessa. Välillä palkatontakin.

Vierailija
148/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisikin mielenkiintoista jos sairaslomat vähentäisi lomia, entäs jos menee miinustunneille? Sattuu työtapaturma ja liukastut työpaikkasi edessä, menee jalka/käsi murteille, siinä meni sitten kesäloma seuraavalta vuodelta. Puolivuotta tästä saat keuhkokuumeen, miinukselle mennään. Tai jos saisi vain puolet palkasta niin kyllä se sossunluukku kutsuu tai pikavipit, jotta saa maksettua vuokran ja sairaskulut.

Vierailija
149/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssupäivätkin ajossa sairauslomille (2 ekalta ei saa rahaa)

Vierailija
150/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:13"]

Miten kirkollisvero vaikuttaa työnantajaasi, joka maksaa sinulle palkkaa tekemättömästä työpäivästä?

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:57"]

Ihan ensin voitaisiin poistaa loppiaisen ja helatorstain vapaat.

[/quote]

Miksi? Miksi et halua olla vapaalla, mitä sinulla on vapaata vastaan? Vai häiritseekö se, että toiset saavat vapaata? Minä maksan kirkollisveroa ja pidän kirkolliset vapaat ihan mielellään ja asiaankuuluvina.

Muutenkin olen sitä mieltä, ettei kannata valtavasti tehdä muutoksia, jos ei kerran osaa. Vaan pitäytyy vanhassa toimivassa systeemissä.

[/quote]

[/quote]

Ei minua kiinnosta se yhtään vaikka maksaa pyhiltä palkkaa. Niin kuuluu tehdä, ei pidä olla niin huono bisnes ihminen, ettei pysty lakisääteisiä maksujaankaan hoitamaan.

[/quote]

Näytä yksikin asiakas, joka on valmis maksamaan ostamastaan tuotteesta tai palvelusta huvikseen ylihintaa. Asiakas ei ole halukas maksamaan ilmasta, tämä pitäisi työntekijänkin tänä päivänä ymmärtää.

[/quote]

Minä en halua ymmärtää, enkä jauhaa tuollaista paskaa. Luulet olevasi viisas mutta olet idiootti.

[/quote]

Sinä siis esimerkiksi suosit kaikessa ostamisessasi suomalaisia tuotteita, vaikka saisit vastaavia ulkomaisia ostettua halvemmalla? Ja minä idiotti kun kuvittelin, että moni valitsee ruokakaupassa ja vaatekaupassa tuotteita hinta yhtenä tärkeimpinä tekijöinä. Kaltaisiasi tarvitaan lisää niin Suomi tästä vielä nousee!

[/quote]

En minä viitsi käydä joka päivä Lidl:ssäkään vaikka se halvin kauppa onkin. Ja etenkin keskieuroopassa tuotetut tuotteet halvempia. Välillä käyn, mutta aivan normaalisti ostelen muistakin kaupoista Suomalaisia tuotteita. Eivät kaikki ole jotain pihejä, jotka ajattelevat vain omaa etuansa.

Vierailija
151/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin köyhä veljeni ostaa ekologisesti tuotettuja tuotteita jotka ovat kalliimpia.. sellainen hippi.

Vierailija
152/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:21"]

Tuottavuutta on vaikea parantaa ilman työhyvinvointia. Työhyvinvointia taas tuskin parannetaa pakkokeinoilla. Mieluummin porkkana niille jotka ovat vähiten sairaslomalla kuin lomien pakkorajoittamista. Työhyvinvoinnin osalta taas kannattaisi tehdä muutakin kuin miettiä lomien pituuksia.

[/quote]

Kyllä lomat lisäävät työhyvinvointia. Hyvin levätyn pitkän loman jälkeen taas jatkaa. Itse pyrin pitämään niitä monta kertaa vuodessa. Ei raha ole kaikki kaikessa. Välillä palkatontakin.

[/quote]

Lomat on tietenkin osa työhyvinvointia, samoin asianmukainen korvaus tehdystä työstä. Työhyvinvointia voi parantaa kuitenkin myös muilla keinoilla. Sekä itse että esimies työyhteisö tai yhteiskunta voi tehdä asioita jotka sitä parantaa.

Vierailija
153/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:10"]

Palstan puliakoilla aikaa keskellä päivää täällä jauhaa tuottavuudesta ;) 

Mikä vitsi.

[/quote]

Nyt on lauantaiaamu :)

[/quote]

Mitä sitten. Meillä tehdään töitä lauantaitkin.

[/quote]

Sitä sitten että tuo yksi nauroi ajatukselle miten ihmisillä on aikaa keskellä päivää keskustella tuottavuudesta, kun ei varmaan oma tuottavuus ole huipussaan näin av:lla keskellä päivää kirjoitellessa. Eiköhän useimmilla viikon työt ole jo näin lauantaihin mennessä tehtynä :)

Vierailija
154/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamalaa. Sehän teille kermaperseille onkin tärkeintä, ettei mitään lomaa tai etua vain oteta pois. Aivan kuin kaikkien ei tulisi osallistua tämän kestävyysvajeen maksumiehiksi.

Onnea valitsemallasi tiellä. Työelämässä on kaltaisiasi valitetettavan paljon.

Vierailija
155/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:52"]

"Näytä yksikin asiakas, joka on valmis maksamaan ostamastaan tuotteesta tai palvelusta huvikseen ylihintaa. Asiakas ei ole halukas maksamaan ilmasta, tämä pitäisi työntekijänkin tänä päivänä ymmärtää"

[/quote]

Ylihintaa on esim. kotimaisten tuotteiden ostaminen, tai tuottajalta, tai käsityöläiseltä sen sijaan, että ostaa bangladeshilaisen ale tuotteen. Varmaan aika monikin on valmis, kun kaikki eivät katsele vain omaan napaansa.

[/quote]

Tuolla ei vielä pidetä kansantaloutta kasvusuunnassa, vaikka oikeassa oletkin. Mittakaava vain ei ole riittävä. 

[/quote]

Pieniä puroja tietenkin .. mutta sellaisiakin ihmisiä on jotka ostavat lähituotteita.

Vierailija
156/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:24"]

Miten kirkollisvero vaikuttaa työnantajaasi, joka maksaa sinulle palkkaa tekemättömästä työpäivästä?

[/quote]

Miksi? Miksi et halua olla vapaalla, mitä sinulla on vapaata vastaan? Vai häiritseekö se, että toiset saavat vapaata? Minä maksan kirkollisveroa ja pidän kirkolliset vapaat ihan mielellään ja asiaankuuluvina.

Muutenkin olen sitä mieltä, ettei kannata valtavasti tehdä muutoksia, jos ei kerran osaa. Vaan pitäytyy vanhassa toimivassa systeemissä.

[/quote]

[/quote]

Ei minua kiinnosta se yhtään vaikka maksaa pyhiltä palkkaa. Niin kuuluu tehdä, ei pidä olla niin huono bisnes ihminen, ettei pysty lakisääteisiä maksujaankaan hoitamaan.

[/quote]

Näytä yksikin asiakas, joka on valmis maksamaan ostamastaan tuotteesta tai palvelusta huvikseen ylihintaa. Asiakas ei ole halukas maksamaan ilmasta, tämä pitäisi työntekijänkin tänä päivänä ymmärtää.

[/quote]

Minä en halua ymmärtää, enkä jauhaa tuollaista paskaa. Luulet olevasi viisas mutta olet idiootti.

[/quote]

Sinä siis esimerkiksi suosit kaikessa ostamisessasi suomalaisia tuotteita, vaikka saisit vastaavia ulkomaisia ostettua halvemmalla? Ja minä idiotti kun kuvittelin, että moni valitsee ruokakaupassa ja vaatekaupassa tuotteita hinta yhtenä tärkeimpinä tekijöinä. Kaltaisiasi tarvitaan lisää niin Suomi tästä vielä nousee!

[/quote]

En minä viitsi käydä joka päivä Lidl:ssäkään vaikka se halvin kauppa onkin. Ja etenkin keskieuroopassa tuotetut tuotteet halvempia. Välillä käyn, mutta aivan normaalisti ostelen muistakin kaupoista Suomalaisia tuotteita. Eivät kaikki ole jotain pihejä, jotka ajattelevat vain omaa etuansa.

[/quote]

Kaikkein oleellisimmat asiakkaat eivät ole kuluttajia vaan yrityksiä ja julkisia laitoksia, jotka ostavat tuotteita ja palveluita. Sillä sektorilla hinnalla on paljonkin merkitystä. Toki jokainen suomalaiseen tuotteeseen laitettu euro tukee meidän omaa valtiontalouttamme ja työmarkkinoiden tilaa. 

Vierailija
157/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:59"]

Hyvä ap. Juuri noin. Sinä et jaksa joten saikutat ja jätät muut tekemään sun työt omiesi lisäksi. Mitä siitä jos he kuormittuu liikaa kunhan sulla on hyvä olla. Paskahousu.

[/quote]

Ei tästä voida yksilöä syyttää, jos ei jaksa niin ei jaksa.

[/quote]

Kyllä voidaan. Potkut vaan sellaiselle

[/quote]

Sellaiset voi tehdä lyhyempää päivää, kuten minä.

[/quote]

Ei pidä voida. Jos ei kykene täysipäiväiseen työhön niin antaa paikan niille jotka voi tehdä täysipäiväistä työtä. 

[/quote]

Ja miksihän ei?

Vierailija
158/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kaikkein oleellisimmat asiakkaat eivät ole kuluttajia vaan yrityksiä ja julkisia laitoksia, jotka ostavat tuotteita ja palveluita. Sillä sektorilla hinnalla on paljonkin merkitystä. Toki jokainen suomalaiseen tuotteeseen laitettu euro tukee meidän omaa valtiontalouttamme ja työmarkkinoiden tilaa. 

[/quote]

Outoa kuvitelmia kuvitella etteivät yritykset tarvitse asiakkaita. Esimerkkinä vaikka, jos kukaan ei ostaisi risteilymatkoja ja kävisi kuluttamassa risteilyillä rahojansa. (yksityinen kulutus) Ei myöskään telakalla olisi töitä, vaan kaikki voitaisiin laittaa kilometritehtaalla. Niinkin suuri teollisuuden haara on täysin riippuvainen niistä loppukäyttäjistä. 

Vierailija
159/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Outoa kuvitelmia kuvitella etteivät yritykset tarvitse asiakkaita. Esimerkkinä vaikka, jos kukaan ei ostaisi risteilymatkoja ja kävisi kuluttamassa risteilyillä rahojansa. (yksityinen kulutus) Ei myöskään telakalla olisi töitä, vaan kaikki voitaisiin laittaa kilometritehtaalla. Niinkin suuri teollisuuden haara on täysin riippuvainen niistä loppukäyttäjistä. "

Totta kai. Mutta laivayhtiö valitsee globaalisti firman, jolta tilaa laivan. Sen sijaan taas risteily on lokaali palvelu, jonka voi joko ostaa tai olla ostamatta, mutta sitä ei voi kilpailuttaa samalla tavalla kuin laivaa. Sen lisäksi kuluttajissa on enemmän arvoperäisiä (luomu, valmistusmaa, valmistustapa, materiaali jne.) ostajia kuin yhteisöissä. 

Vierailija
160/167 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 08:30"]

Saikusta saa jatkossa vain 50% palkasta. Kyllä ne saikuttelijaltakin nipistää

[/quote]

Sitten hakemaan sossuta tukea.

[/quote]

Et sinä mistään sossusta saa tukea kun olet työssä käyvä