*** SYYSKEIJUJEN KESKIVIIKKO ***
Kommentit (29)
Yö oli ihan mahdoton supistusten kanssa,kellon kanssa en seurannut,mutta kipeitä supparit oli ja monta tuli yössä...No aamusella sitten supparit lopahti,kunnes vähän aikaa sitten alkoivat uudestaan,ehkäpä sen yhden S:n avustuksella ;-)
Nyt tulee niitä harvakseltaan,mutta kipeitä ja aateltiin lähteä näytille pikapuoliin.Toivottavasti eivät käännytä takaisin...!!!
toivottavasti saan pikkukeijun tänään vihdoinkin syliin!!!!
Unelias rv 40+5
Hiljainen aamu tänään... jospa se tästä vilkastuu! Tai jospa uusia keijuja on syntymässä ja siksi jää hiljaisemmaksi :D
Loofii; kyllä mahtaa olla ärsyttävää! Etenkin " keskellä yötä" tuollaiseen herätä...
Meille ei onneksi vielä noita uteluita hirveämmin ole tullut. Onhan tässä vielä vajaa viikko laskettuun aikaan, joten voihan niitä alkaa tulemaan kohta puoliin... tosin kyllä olen kaikille sanonut, etten usko tämän syntyvän ajoissa kun esikoinenkin meni yli la:n! Jospa tuo vähän noita kyselyjä hillitsee...
Eilen kävi ensimmäistä kertaa mielessä, että ehkä tämä lapsi syntyykin itsestään (siis ilman käynnistystä). Koko eilisen illan nimittäin oli sellaista menkkajomotusta ja niiden seassa muutama supistuskin... Lämmitin jopa saunan siinä toivossa, että se antaisi vauhtia supistuksiin, mutta jonnekin nuo vähätkin on yön aikana hävinneet...
Nyt ei muuta, palailen jos jotakin uutta kerrottavaa tulee!
Ai niin, onnittelut eilisten vauvauutisten kertojille!
Escada+ puuhis 39+1
LOOFII: voi peeveli nuita ihmisii,argh!! Nyt on tänne meillekin päin alkanut tekstarit laulamaan, puhelin soimaan ja mailit raikumaan, et joko joko....
Mä en nukkunut koko yönä...osittain varmaan tän flunssankin takia, mutta en tiedä, en vaan enää saa/pysty nukkuun tän mahan kans, kun se painaa ja tyynyt jalkojenvälis ei auta ja aina ku kääntää kylkee niin heti herää...aamulla aina parisen tuntii nukun... sit välistä herään siihen kun oon ihan hiestä märkänä...ihanaa..alkaa ottaan aivoon tää flunssakin jo..kestäny sunnuntaista asti :( ja jotenki ihan on veltto olo!
uneliaalle toivottelen tsemppii tällepäivälle!! ;) ja taas tänäänkin varmaan kuullaan lisää vauvauutisia :))
Manta ja Onni 38+5
Meille syntyi viime viikon torstaina pieni poika, 4268g ja 53,5cm. Kävin yliaikaiskontrollissa rv 41+3 ja päätettiin käynnistää synnytys kalvojen puhkaisulla. Vaikka supparit olikin välillä tosi kovia niin mulle jäi tästä synnytyksestä tosi hyvä fiilis. Pikkuinen on tosi suloinen ja tekisi mieli vaan kölliä vieressä ja katsella häntä :)
LOOFII: Onpas tosi typerää. Olen itsekin miettiny samaa, että miten se vauvauutinen muiden elämään muka niin suuresti vaikuttaa, että pitää kärttää tietoa raskautumisesta, vauvan sukupuolesta tai syntymähetkestä. Aika rasittavaa.
Täällä ei mitään. Olen tosin saanut flunssan - ei kiva. Onneksi on vain kurkkukipua ja väsymystä. Täytyy lepäillä, ei olis kiva mennä synnärille ihan kipeenä. No eipä poika ole juuri mitään tulostaan vielä ilmoitellu. Huomenna viimeinen neuvola ja ensi viikolla sitten yliaikaiskontrollit, jos sinne asti päästään (=joudutaan). Nyt kylläkin on suolen toiminta sekaisin, mutta lienee flunssan ja kurkkupastillien vaikutusta enemmän kuin synnytyksen läheisyyttä.
Eilen oli ihan kauheita liitoskipuja. Tänään taas niiden osalta helpompaa. Housujen jalkaanlaitto ja poisottaminen on ihan tuskaa välillä.
Jee! Nyt niitä poikia sitten syntyypi, eli meitin onni taitaneekin olla poika keiju sittenkin, kun syntyy näin loppukuusta ;)
Piias: tsemppii sullekin tähän päivään ja kaikille muillekin lähtijöille!! ja onnea jo vauvautuneille :)
Volframillakin sitten iskeny tää sama tauti, elikästä ihana ja sitkee syysflunssa...mä kuulin eilen, että kaikki synnyttävät äidit kyllä paranee ennen h-hetkeä flunssastaan, et se ois joku semmonen hormooni juttu sekin, ettei tarvi olla huonokuntoisena salissa..tiedä sit pitäneekö paikkaansa, mut loi vähän mulle ainakin uskoa ja positiivisempia ajatuksia muuten jo niin tyhjään ja silti niin räkäseen pääkoppaan....:D
Huomenta!
Onnea typolle pojasta,ja teille kaikille muillekin joita en ole eikseen onnitellut! :)
Myötätuntoa heille joilta jatkuvasti udellaan vauvan syntymästä! Tiedän itse aiemmista raskauksista miten rasittavaa se on...Sanokaa seuraavalle et katotaan sitten jouluna...
Yö meni täällä muuten hyvin,mut kauhea riehuminen oli masussa illalla,tuntu et kaikki paikat repeää! :( Lopulta vauva rauhottu ja pääsin nukkuun.Toivottavasti ei noudata samaa kaavaa synnyttyäänkin et illat valvoo ja aamut nukkuu...
Kuvasin eilen illalla itse mahaani kun mies oli harrastuksissaan ja lapset nukku.Vaikka musta tuntuu et mulla on ihan olematon maha,niin kyllähän tuota kuvaprofiilissa olin melkonen mamma.
Kuopuksella sonnat housussa...ei jaksais pestä,pitäs näin loppu ajasta olla joku kakan pesijäkin täällä kotona...
Oho,tuli supistus! Ei kyllä mitenkään kipeä,nivustaipeessa vähän kiristää...
Jokohan hansuli80 on päässyt oysiin?
Mukavaa keskiviikkoa " keijukaiset" ja supistusaaltoja~~~~~~~~~~~~~~ kaikille!!!
-syksynmarjatar ja maagiset 40+0-
Johan väsyttää, se on varmaan tuo sää - ei kai se nyt mistään muusta voi johtua ;-) Olo on muutenkin sellainen " hälläväliä" .
Sormet tönkkönä tässä taas kirjoittelen. Eilinen helpotus oli siis tilapäistä niin kuin arvelinkin. Kankut ovat taas jumissa ja kävely tosi onnetonta, kun pikkuinenkin on jo niin alhaalla. Plääh! Mielenkiinnolla odottelen lauantain äitipolikäyntiä. Vaikka en uskalla toivoakaan käynnistystä, niin jospa kuitenkin... Toisaalta mielummin soisin synnytyksen käynnistyvän itsekseen. Ei tämä kaiken koetun jälkeen ole muutamasta päivästä kiinni.
Onnittelut Typolle poikakeijusta!
fullmoon 41+2
Ihana lukea heti aamusta huonosti nukutun yön jälkeen vauvauutisia. Ne jaksaa ainakin minua piristää joka kerta kummasti ja antaa toivoa, että kyllä tämä omakin muru täältä pian tulla tupsahtaa.
Tsemppiä myös vauvaansa hakemaan lähteneille!
LOOFII: Voimahalit sinullekin tuollaisen herätyksen vuoksi. En kyllä ymmärrä mikä ihmisiä vaivaa. Ei kai kukaan muutenkaan tuohon aikaan mitään tekstareita laittele, ellei nyt ole ihan kamala hätä kyseessä. Mrr.. Itselleni on muutamia viestejä tullut tuon asian tiimoilta, mutta onneksi sellaisilta ystäviltä, joiden kanssa muutenkin ollaan paljon tekemisissä. Ne eivät jotenkin niin paljon ärsytä, kuin sellaiset, joita ei niin kauhean usein tapaa tms.
Minun eilisen illan supparit jatkuivat jokseenkin epäsäännöllisenä hetken aikaa kun menin nukkumaan. Siitä ne olivat taas kerran rauhoittuneet ja uni oli vienyt voiton. Jossakin vaiheessa yöllä heräsin kolmeen perättäiseen, suht napakkaan ja kipeään supistukseen mutta ei muuta. No nyt on taas aamun supistellut mutta säännöllisyys on aika kaukana.
Myös selkää jomottaa ihan älyttömästi. Varmaan eilinen pihalla möyriminen tekee nyt tuota kipua. Osittain kyllä voi olla sitä samaa jomotusta mitä on vatsankin puolella. Otapa näistä nyt selvää.. Liitoskivutkin ovat tulleet taas. Sängystä nouseminen yhtä tuskaa. Voi kun on valivalia taas tämä elämä.
No, jospa se tästä. Poitsu huutelee äitiä katsomaan jotakin. Pitänee mennä. Innolla jään taas odottamaan uusia vauvauutisia, jospa ne mieltä taas piristävät.
Päivän jatkoja ja SUPISTUKSIA!
T: Anmari rv 39+4
Koko yön kärsin menkkamaisista kivuista ja alaselkää jomotti. Näin sitten untakin, että kuukautiset alkoivat ja oli pakko mennä vessaan tarkistamaan tilanne... ei sitten yhtään mitään! Odottelen kuumeisesti, että limatulppaa tulisi joku aamu kunnolla, aijemmista se on tullut 2-4vrk ennen synnytystä ja olisi siis nytkin hyvä merkki siitä, että pian pääsen synnyttämään. Vaikka voihan olla, ettei sitä edes tällä kertaa tule...
TYPOLLE onnittelut pojasta! Ihanaa, että pääsit käynnistykseen ya-kontrollista eikä lisää odotusta kotona milloin alkaa tapahtua.
LOOFII olipa tylsä herätys. Miten kukaan kehtaa ylipäätään laittaa tuohon aikana tekstareita, oli toinen raskaan tai ei? Ei tulisi itselle pieneen mieleen... Inhotttavaa muutenkin tuollainen ahdistelu joko-joko on syntynyt, kyllähän siitä sitten tiedotetaan kun tiedottamista löytyy!
FLUNSSAISILLE paranemista, muistakaa levätä koska synnyttäminen kipeänä ja väsyneenä ei varmaankaan ole kovin ruusuista! Ja plajon C-vitaamiiniä kehiin mehujen muodossa, jos vaikka olo helpotttaisi
Mayella ja Onni 39+0
Typolle hirmuisesti onnea :)
Olen paikalla, mutten läsnä. Hih. No siis kotiinhan sieltä kammettiin. Onneksi ei menny koko päivää kun aika oli aamusta. Eka kävin käyrissä, sitten kätilön ultraan. Ultran mukaan vauvalla kokoa 4,4kg. Lääkärillä sainkin triplapalvelua, oli kandidaattia, erikoistuvaa ja sitten huippukokemusta :) Mahan päältä vauva max 4kg, ultrassa kuulema hämää pyöreä pää, noin 36cm ympärys. Kaksi lääkäriä kokeili kohdunsuun tilanteen, kaulaa 1,5cm jäljellä ja sormelle auki, pehmeää. Vauva uppoaa hyvin lantioon, joka on mulla lääkärin mielestä superhyvä.
" Tuomio" : perjantai aamuna ennen kaheksaa takaisin käynnistykseen, niin tämä vanhin tohtori sanoi. Murjaisi vielä vitsin: Perjantaina käynnistetään, mutta synnytä ennen sitä (kuulema huomenna ois vähemmän hommia..)! Saa nähä, miten käynnistelevät. Kuopushan on käynnistetty rv 41+3 ja kysyin silloisen kohdunsuun tilanteen. Oli ollut jo 2-3 sormelle auki ja silloinhan oli syy lapsiveden vähyydessä.
Hieman harmitti, mutta nytpähän tietää milloin tää masukki menee " lunastukseen" . Tai tietää ja tietää, mut kummiskin. Kaksi pitkää päivää ja silti ollaan ihan kohta siellä. Hui! Tuntuu välillä siltä, että onko meille koko vauvaa tulossa, kun aina vaan ootetaan. Tässähän oppii jo liian helpolle, kun masukki viihtyy pesässään aina vaan :D
Menkää te muut jo ennen minua, mie jaksan kyllä oottaa ;)
-piias- rv 41+2
En ole päässyt vieläkään oysiin... Tänään on supistellut, ässien ansiosta varmaan, mutta ei tarpeeksi kipeästi eikä säännöllisesti. Tällaista tämä tuntuu täällä meillä olevan, että ässillä saa kyllä suppareita hetkeksi aikaa, mutta ei millään tunnu tositoimiin pääsevän. Noh, huomenna taas neuvolaan ja maanantaina varataan aika yliaikaiskontrolliin. Voi, miten toivon, ettei tarvitsisi enää ensi viikkoa odottaa... Todennäköisesti ei kuitenkaan käynnistellä ennen ensi viikon loppupuolta, koska olo minulla on hyvä ja verenpainetta lukuunottamatta ei taida olla mitään syytä pelätä vauvan puolesta. Verenpainekaan tuskin mitään tarkoittaa, kun minulla on ennen raskauttakin ollu vastaavia ja korkeampiakin arvoja, eikä mitään muita oireita mistään ole. Tällaista siis tänne. Tänään on onneksi kuitenkin parempi mieli kun eilen. Eilen päivällä olin ihan masentunut ajatuksesta, että ei tämä vauva tästä ikinä synny. Kovin on ailahtelevainen tämä odottavan äidin mieli... Onneksi mies on vielä ollut kärsivällinen ja jaksaa lohduttaa.
Jossulle paljon onnea pienokaisen johdosta! Jospa sitä joskus perässä tultaisiin.
Loofii, tosi rasittavaa tuollanen kysely todella. Ei onneks oo mulla tuommosiin aikoihin viestejä tullu, mutta puheluja satelee. Onneks lähinnä lähisukulaisilta vaan. Äiti on aktiivisin soittelija ja sen kestän, koska tiedän, että on itse ollut samassa tilanteessa monta kertaa. Mutta olen kyllä minäkin sitä mieltä, että pitää seuraavan kerran ilmoittaa laskettu aika tutuille vähän oikeaa myöhemmäksi... Ja kun vielä itsellekin saisi uskoteltua, että se on vasta silloin viikolla 42...
Joku tässä pari päivää sitten puhui kummivalinnan vaikeudesta. Sama ongelma on täällä. Pari kummia on mietittynä, mutta pari lisää pitäisi keksiä, eikä kukaan kavereista tunnu oikein tarpeeksi hyvältä vaihtoehdolta. Onko sitä vaativa vai mikä on? No, onpa tässä vielä aikaa miettiä. Samoin kuin sitä nimeä myös. Jos poika tulee, niin en tajua, miten nimi keksitään. Kovasti on miehen kanssa mietitty, mutta oikeaa vaihtoehtoa pojalle ei tunnu millään löytyvän.
Lähdenpä tästä taas keksimään jotain siivottavaa...
Hansuli, 40+6
terppa!
Iahn pakko on tulla joka päivä katsastamaan uudet kujeet täältä odotuspuolelta, sen verran koukuun jäin odotusaikana :)
PIIAS: aikamoisen jytikän taidat saada perjantaina kainaloosi, ihanaa että vihdoin tulee odotukselle joku tolkku :) Tsemppiä ihan hirveesti, toivotaan hyvää synnytystä!!
JA onnea kaikille vauvautuneille, taitaa olla todellakin poikavoittoisia viimesimmät uutiset!! JA MUISTAKAAHAN TULLA SITTEN TUONNE VAUVA-PUOLELLE KUN KYNNELLE KYKENETTE, siellä allekirjottanut ja Öttis toistaseks huhuilee kahdestaan, että pikkusen hiljasempaa meininkiä kun täällä. Siellä teitä kuulumisinenne innolla odotellaan!!
Minjuska 0+0 ;)
Piti tulla kurkkimaan ;)
piias:Mukava et perjantaina pääset käynnistykseen,mut eihän sitä tiedä vaik alkaiskin syntyyn kun kerran häätö-ajan sai yksiöstään...Inhottava klisee pääsi taas multaki," eihän sitä tiedä vaik alkais syntyyn" Onnea matkaan sitten vaan!
Hansuli80:Näkyy nyt olevan meillä oysiin menijöillä niin et ylipaukkuu.Kahdella mun tutulla oli viime vko:lla la,toisella ti ja toisella to,kumpikin vielä raskaana...Mulla tänään ja en usko et tälle viikkoo viel vauvaa saisin.Kaverilla ens ma aika,ja hällä kyllä vaikuttaa aika lupaavalta...Onni yksillä! :(
Mulla on hermot ollu tänään tosi kireellä,ei kyllä kertaakaan viime aikona ole ollut vastaavaa.Täällä on räjähdysvaara koko ajan...Hommasin kotimiehen illaksi tänne kotia,niin päästään kullan kans kahestaan kaupungille,muuten kyllä nyt pälli leviäis...
Jaksuja taas ja mukava kun te synnyttäneetkin käytte meitä kurkkimassa täällä! :) Kuulumisiin sit vauvapuolella!
-syksynmarjatar-
Myös meille syntyi poikavauva maanantai-iltana klo 20.01 raskausviikolla 40+2 mittoinaan 3970g ja 51cm. Kaikki sujui erittäin hyvin. Kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta, kunhan vaan ensin kunnolla kotiudutaan.
Andoliniska
Poika voittoseks taitaa mennä tää loppu kuu...tai sit se vaan tuntuu siltä.
Kertokaahan synnytyksistänne kunhan jaksatte,niitä juttuja on aina mukava lukea-varsinkin tässä vaiheessa.
syksynmarjatar,jolla hermo palaa... :/
Ja jälleen saatiin poikakeiju. Aika hassu juttu, että tosiaan alkukuusta tuntui tulevan tyttöjä ja nyt loppupuoliskolla poikia...
laskettu aika oli eilen. tuntuu että vauvaa ei kiinnostanut se, ja itse huomasin että oli varmaan lähinnä kärsivällisyyden lopun päivämäärä, nyt on ihan tukala olo.. :/
supistuksia ollut nyt kovasti kaksi viikkoa, viime päivinä myös kivuliaita, mutta on ihan HÖH-olo kun en tiedä miten paljon voi itse oikeasti avittaa asioiden etenemistä saunalla/seksillä/kävelyllä/rentoutumalla, kun se kuitenkin tulee vasta kun itse haluaa.. äh, pitäisi vaan pysyä maltillisena. mutta hitto että on vaikeaa!
miten usein on lasketun ajan jälkeen kontrolleja..? minulla on kyllä ollut kaikinpuolin normaali raskaus, että antavat varmaan mennä kaksi viikkoa yli ihan kepeästi ennenkuin mitään aletaan tehdä..
aamulla on neuvola. pohdin koko ajan, että onko parempi puuhastella kaupungilla koko päivä vai levätä kotona, kumpi auttaisi supistusten etenemistä paremmin...
olo kuin lapsella jouluna, ei muka millään malttaisi odottaa vaikka tietää että aikaa ei ole kuitenkaan paljon jäljellä.
hanna 40+1
huomenna olis sitten se käynnistys,ellei lääkäri laita taas kotiin.rupee stressaamaa jo tää tilanne ja epätoivo iskeä,eikö se nyytti ikinä tule masusta......
mukavia suppareita on ollu eilisestä asti,varmaankin sisätutkimuksen ansiota,mutta siinä se sitten onkin.toivottavasti kohdunsuulla olis tapahtunut muutoksia.
aamulla aikasee muksut ylös ja isovanhemmille hoitoon,mies tulee vanhemmiltaan sairaalaan kun rupee tapahtumaan kunnolla,onneksi ajomatkaan menee vaan n.20min.
mutta suppareita niitä toivoville ja onnea vauvansa saaneille,toivottavasti huomisiltana en ole enää raskaana.no,toivon mukaan kolmas kerta toden sanoo.
äityliini ja raskausviikot yli 42 ja tietenkin nyytti yksiössään
Tosi hieno herätä aamulla _ennen kuutta_ utelevaan tekstiviestiin!!! H**vetti!!! Mikä ihme ihmisiä riivaa? Miksi ihmeessä raskaanaoleva nainen on sellainen haaska, ettei sen tunteista tarvitse välittää?! Tämäkin txtarityranni on vielä tyyppi, jonka nähnyt tänä kesänä kerran ja neljä vuotta aikaisemmin sitä ennen - varmaan tosi akuutti tarve saada tietää?! Ja kun mekin muka kaukaa viisaina ollaan annettu hyvin " suuntaa antavasti" laskettua aikaa tiedoksi - olis tosin pitänyt sanoa reilusti, että lokakuussa...
Okei. Ehkä paremmalla tuulella lisää. Tänään luvassa mm. neuvola - tylsä tosin sielläkään käydä kun ei voinnissa mitään erikoista/muutosta ja poliaika valmiina ' jo' perjantaille... Mitähän jännää sitä muuta kehittäis..?
Loofii 41